Afscheid van de fietsenstalling
Geplaatst: ma 08 aug, 2016 20:13
Ik ben op 3 augustus j.l. op mijn werk bij de gemeente Groningen met pensioen gegaan. In de kantine vond er een druk bezochte receptie plaats, waarvoor het koude buffet vol lekkernijen speciaal uit Zweden is overgekomen!
De dag ervoor heb ik mijn blauwe Batavus stadsfiets, waarmee ik dagelijks tussen het Groninger Hoofdstation en mijn werk pendel, uit de NS-stalling weggehaald en naar huis gebracht. Deze fiets heb ik schoongemaakt en opgeknapt, zodat hij weer als nieuw eruit ziet.
Maar aangezien ik met twee onderbrekingen (andere werklocaties) al sinds 1980 (!) klant bij de NS-stalling naast het station ben geweest, kon ik daar niet met stille trom weggaan. Daarom heb ik een taart voor de medewerkers van de stalling aangeboden als dank. Eerst was er de oude stalling, die voor de bouw van het lelijke KPN-gebouw moest wijken. In 1990 heb ik bij de opening van de nieuwe stalling een ingelijste foto van de oude stalling cadeau gegeven en die foto hangt na 26 jaar nog steeds in het kantoortje van de stalling!
Eigenlijk weet ik nog niet wat ik met deze blauwe Batavus Cayuca (bouwjaar 2007) ga doen. Mijn vrouw deed een suggestie om hem naar Zweden mee te nemen ter vervanging van mijn zwarte Giant (1996), die daar in ons tweede huis staat. Maar het is een vrij zware stadsfiets en niet bepaald geschikt om in het bergachtige landschap te fietsen. Ondanks dat hij 24 derailleur-versnellingen heeft. Misschien ga ik hem wel verkopen. Hij staat zolang in mijn molen van Kolham, want de schuur bij mij thuis is te klein.

De medewerkers van de NS-stalling met de taart in doos op het bureau. Let op de foto boven de deur.

De oude NS-stalling, die in 1986 is gesloopt. Vanaf het Hoofdstation gezien. Eigen foto.

Ik weet nog niet wat ik met deze blauwe Batavus Cayuca ga doen.
De dag ervoor heb ik mijn blauwe Batavus stadsfiets, waarmee ik dagelijks tussen het Groninger Hoofdstation en mijn werk pendel, uit de NS-stalling weggehaald en naar huis gebracht. Deze fiets heb ik schoongemaakt en opgeknapt, zodat hij weer als nieuw eruit ziet.
Maar aangezien ik met twee onderbrekingen (andere werklocaties) al sinds 1980 (!) klant bij de NS-stalling naast het station ben geweest, kon ik daar niet met stille trom weggaan. Daarom heb ik een taart voor de medewerkers van de stalling aangeboden als dank. Eerst was er de oude stalling, die voor de bouw van het lelijke KPN-gebouw moest wijken. In 1990 heb ik bij de opening van de nieuwe stalling een ingelijste foto van de oude stalling cadeau gegeven en die foto hangt na 26 jaar nog steeds in het kantoortje van de stalling!
Eigenlijk weet ik nog niet wat ik met deze blauwe Batavus Cayuca (bouwjaar 2007) ga doen. Mijn vrouw deed een suggestie om hem naar Zweden mee te nemen ter vervanging van mijn zwarte Giant (1996), die daar in ons tweede huis staat. Maar het is een vrij zware stadsfiets en niet bepaald geschikt om in het bergachtige landschap te fietsen. Ondanks dat hij 24 derailleur-versnellingen heeft. Misschien ga ik hem wel verkopen. Hij staat zolang in mijn molen van Kolham, want de schuur bij mij thuis is te klein.

De medewerkers van de NS-stalling met de taart in doos op het bureau. Let op de foto boven de deur.

De oude NS-stalling, die in 1986 is gesloopt. Vanaf het Hoofdstation gezien. Eigen foto.

Ik weet nog niet wat ik met deze blauwe Batavus Cayuca ga doen.