Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadelpen met genoeg setback voor Brooks B17.. - Forum Wereldfietser

Zadelpen met genoeg setback voor Brooks B17..

Beste vakantiefietsers,

Ik ben in algemeen heel blij met mijn B17. Enige probleem is dat ik hem graag nog 15-20mm naar achter will en de rails van de brooks zijn te kort... momenteel heb ik een Koga zadelpen met 15mm setback. Ik ben op zoek dus nar een zadelpen met ongeveer 30mm setback... niet zo makkelijk te vinden blijkbaar ..
Ik kwam tegen deze ergotec zadelpen. Het lijkt me niet stevig genoeg ... Hebt iemand ervaringen met deze zadelpen? Of alternatieven?
http://www.bike-discount.de/en/buy/hump ... 2mm-222225

Alvast bedankt voor de tips.
Je kunt ook een 15 mm langere stuurpen monteren, komt meestal je zit op de fiets ten goede.
Bert, Bedankt voor de snelle reactie

Echter wil ik hem naar achteren om de positie ten opzichte van de cranckset aan te passen.....
Velo Orange Grand Cru? tot 30mm setback, ook te krijgen in het zwart.

Marten heeft 'm zo te zien in de collectie.
Ik heb een Procraft op twee fietsen in gebruik, met een Brooks. 24 mm setback weliswaar, maar mooi glimmend.
Eigenlijk heb je dus een fiets met een te kort (en/of te laag) frame...
Ver naar achteren zitten is niet erg prettig voor je lijf en je kunt ook minder goed je kracht kwijt op je trappers.
wimmo17 schreef:Eigenlijk heb je dus een fiets met een te kort (en/of te laag) frame...
Een te snel getrokken conclusie. Het "probleem" zit hem in het Brooks-zadel. Dit staat zo'n twee centimeter verder naar voren dan een gemiddeld ander zadel.
alma schreef:
wimmo17 schreef:Eigenlijk heb je dus een fiets met een te kort (en/of te laag) frame...
Een te snel getrokken conclusie. Het "probleem" zit hem in het Brooks-zadel. Dit staat zo'n twee centimeter verder naar voren dan een gemiddeld ander zadel.
Bovendien lijken de zadelpennen met setback sinds een aantal jaren een beetje uit de mode. Het is een bekend probleem.
Iedereen bedankt!

Het probleem is inderdaad een combinatie van Brooks zadel en zadelpen met te weinig setback.. eerlijk gezegd is het niet zo een groot probleem, maar toch.. alles moet perfect zijn.. :)
Ik heb ondertussen Velo Orange Grand Cru besteld.

Nogmaals bedankt!
Brooks is ontworpen in een tijd dat de zitbuizen een luiere hoek hadden. Een zadelpen met meer setback is dan wel een betere oplossing dan een zadel met een langere rail, want bij die laatste oplossing laat je de vering van de rail onbenut, en komen er ook wel erg grote krachten op de rail.
Voor degene die met hetzelfde probleem zitten, Ik heb ondertussen nog een zadelpen met 30mm setback gevonden.

http://www.martens-tweewielers.nl/shop/ ... 5-27-2mm-/
Dat staat er niet bij he...
Travelmaster schreef:Dat staat er niet bij he...
Kopt, staat er niet bij... heb ik ook gemaild met een vraag, maar geen antwoord... het is echter een Kalloy zadelpen. Ook te vinden in dit Duitse winkel

http://www.goldsprintshop.com/Kalloy-SP ... ost-272-mm

offset staat er ook niet bij, maar ze hebben wel een antwoord gestuurd

"Hallo ,the offset is 3cm."

Best , Christian

2015-11-09 21:47 GMT+01:00 Goldsprint Onlineshop <info@goldsprintshop.com>:
Shop: Goldsprint Onlineshop

Frage zu folgendem Produkt: Kalloy - SP-375 Seatpost - 27,2 mm
Just checkin', dank!
Vandaag was de kalloy zadelpen thuis geleverd. het klopt, setback is 30mm en mijn Brooks is nu op de juiste positie ingesteld!

goed weekend iedereen en veel fietsplezier!
Dat zou ik ook kunnen gebruiken op mijn bakfiets! Maar hoe weet je nou hoeveel setback je nodig hebt? Omdat het verschil tussen 30 en 50 mm setback 30 euro is... ;)
Hoeveel je nodig hebt, heeft te maken met je lichaamsmaten en kan ervoor zorgen dat je op een te kort frame toch goed kan zitten zonder een krangzinnig lange voorbouw te monteren. Ideaal is dus zo weinig mogelijk. Hoe dat bij jou is is dus anders dan bij mij. Als je het idee hebt dat je zeg maar opgevouwen op je fiets zit en het zadel niet verder naar achter kan en het stuur niet verder naar voren (inherent aan een bakfiets) dan zou je kunnen proberen of je dat kan oplossen met een andere zadelpen. Als je het precies wilt weten zul je je op moeten laten meten, en kijken of aan de hand van die informatie je je fiets aan kan passen.