Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga roldynamo - Forum Wereldfietser

koga roldynamo

Hallo medefietsers, ik ben op zoek naar een koga roldynamo. Je weet wel, zo eentje waar alle rotzooi tegen aankomt, eraan blijft hangen, waardoor ze altijd weer een keertje de geest geven. Vooral als je s'winters fietst. Ik heb een koga randonneur uit 2000 en jawel, de dynamo moet vervangen worden. Echter volgens de fietsenmaker niet meer leverbaar. Ik wil heel graag mijn fiets origineel houden en ga hem in de winter wat meer ontzien want ik ben erg gehecht aan mijn koga. Weet iemand hoe ik aan zo'n dynamo kan komen? Je bedient hem met een fraai hendeltje aan de zitbuis.
Ferdi
Als je je fiets in de originele staat wilt houden moet je er niet op gaan fietsen. Kettingen uit 2000 zullen nu ook niet meer te krijgen zijn net als de banden.

Op Marktplaats of anders eBay zijn soms nog NOS (New Old Stock) onderdelen te vinden.

Daarnaast zou ik gaan uitkijken naar een energiebron die het zelfs met regelmatig onderhoud langer dan een winter uithoudt.
ferdijoly schreef: Weet iemand hoe ik aan zo'n dynamo kan komen?
Zoek even op dit forum; dit onderwerp is veel eerder al voorbijgekomen, inclusief oplossingen.
op marktplaats staan er 3 te koop.
(zoek onder fietsen en brommers/ onderdelen/ en dan dynamo invoeren.
Peter zegt:
Daarnaast zou ik gaan uitkijken naar een energiebron die het zelfs met regelmatig onderhoud langer dan een winter uithoudt.
Ik sluit me daar bij aan, wat een ondingen waren dat, maar als het moet heb ik wel zo'n ding voor je die ik als relikwie bewaarde, uiteraard is die wel vastgerot en beroest.
bedankt voor de korte bondige adviezen, ik ga op zoek naar een goede naafdynamo. groet ferdi
ik geloof dat ik nog wel een werkende heb liggen hoor. als je toch nog interesse hebt hoor ik het wel (maar idd, een naafdynamo is veel fijner)
Als je uit de buurt van eindhoven komt heb ik nog wel een adresje liggen van iemand die voor wat wisselgeld dit soort dingen heeft liggen.

Ondanks dat een roldynamo ouderwets spul is werk ik er graag mee. Als je hem niet verbruikt loopt ie lichter dan een naafdynamo.