Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin oregon niet goed - Forum Wereldfietser

garmin oregon niet goed

Kreeg ik wat belasting geld terug, dacht laat ik eens een Garmin Oregon 600 kopen bij Bever, afgeprijsd van 350 voor 320. heb mijn 450t voor een mooie prijs kunnen verkopen.

Thuis gekomen de gps via web-up-date ge-up-date, was mij verteld tijdens de aankoop. Toen ik de gps aanzette en ergens op tikte stond het scherm vast. Uit en weer aan gezet, hielp niet, batterijen er uit gehaald dat hielp, maar sommige functies werkten niet meer zoals de tripcomputer. Terug naar Bever contact opgenomen met de importeur, kan volgens hun aan mijn nieuwe computer liggen. Gps is nu opgestuurd en kan wel 3 weken duren eer ik deze weer terug krijg.

Zijn er misschien meer mensen met deze klacht, zo ja, wat hebben jullie hier aan gedaan.

Mario
Misschien kun je beter je vraag hier droppen. Is iets meer GPS gericht. :wink:

Peter
Peter

ik heb inderdaad even gekeken op deze site. Wat blijkt, er zijn best nog veel klachten over de nieuwe 600 serie, ook na een update.

iemand sprak zelf van 75 bugs

Mario
Ik heb een Oregon 600 vanaf het begin.
De laatste update er op en af en toe nog wel eens een vreemde uitval of freeze. Over het algemeen werkt deze nu goed.
Al die klachten etc: kijk eens even hier: http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Common+Issues
Hierboven wordt een link vermeld door Peter naar het forum van Waypoint. Deze firma had je gps gelijk omgeruild voor een nieuwe. Maar daar heb je nu niet zo veel aan.
Voor de nieuwe toestellen gebruik je Garmin Express en eigenlijk niet meer Webupdater (al kan het wel hoor). Ik vraag me af of je niet te snel aan het klikken bent geweest op je toestel. Na het afronden van Webupdater, ontkoppel je je toestel van je PC en start je gps op. Dan moet de nieuwe firmware geïnstalleerd worden (uitvoeren van gupdate.gcd op je gps), je ziet dan de voortgang via een balk van ronde bolletjes. Na het afronden hiervan start de gps op en is gebruiksklaar. Heb je dit proces wel doorlopen ? (Waypoint zet meestal al de nieuwste firmware op je toestel bij verkoop. )
(gelijk je PC de schuld geven en je gps naar Garmin opsturen vind ik wel een beetje gemakkelijk van Bever eerlijk gezegd, maar ja die zullen technisch gezien niet veel verstand van gps hebben denk ik).
Natuurlijk heb ik na de update netjes gewacht dat alles in orde was. Ik heb ook gelezen dat dit bij meer mensen is voor gekomen.

Of Waypoint mij gelijk een nieuwe zou hebben gegeven weet ik niet, want ook zij willen natuurlijk weten wat er aan scheelt en dus moet je dan de gps onderzoeken.

Mario
Prima.
Ik hoop dat je binnenkort weer over een goed werkende Oregon beschikt.
Maak dan direct even een backup met JaVaWa Device Manager , voor het geval dat...