Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welk fietsstoeltje in combinatie met ortliebtassen? - Forum Wereldfietser

welk fietsstoeltje in combinatie met ortliebtassen?

Hallo, lang niet meer op dit forum geweest en ondertussen zijn wij met 3! Ik zou graag weer gaan fietsen en ben nu op zoek naar een fietsstoeltje voor onze kleine spruit. Wij rijden met giant expedition en hebben ortliebtassen. Nu ben ik al eens met fiets en tassen bij onze fietsenmaker geweest maar de fietsstoeltjes daar zijn niet te combineren met de tassen. Iemand raad?
Destijds hadden wij een Bobike achterzitje en daar pasten precies twee voortasjes onder. Achtertassen ging echt niet, en dat lijkt me ook te zwaar worden voor het achterwiel en voor de stabiliteit. De andere fiets trok een bagagekar (een voorloper van de Radical Cyclone - die laatste overigens in de aanbieding bij Bever).
Wim
Dan toch maar aan de kinderaanhanger?
Ha, da's inderdaad ook een oplossing, voortassen achteraan hangen. Ik zal eens moeten bekijken of dat zou lukken. En dan eventueel op zoek gaan naar een extra set voortassen.

Maar moest ik nu toch een stoeltje vinden waarbij ik mijn achtertassen kan gebruiken (van degene die ik tot nu toe geprobeerd heb komen die beenbeugels te ver naar achteren zodat er geen plaats meer is om de tas op te hangen), is dat dan echt te veel gewicht? Dochter weegt nu 9 kg. En moest het een stoeltje zijn dat op het frame is vastgemaakt en niet op de bagagedrager?

Bagageverlengers bestaan ook zag ik, maar ik veronderstel dat dat nog minder sterk is?

Fietskar hebben we, maar ze gaat er niet zo graag in. Ons kleintje wil graag alles gezien hebben, ik denk dat ze een stoeltje leuker zou vinden. En om thuis boodschappen te doen lijkt me het ook handiger om haar gewoon in een stoeltje te kunnen zetten in plaast van altijd de kar te nemen maar dan moet ik mijn boodschappen nog kunnen wegsteken he...
Je kind gaat snel zwaarder worden, en het stoeltje weegt ook nog eens een kilo of 6. Dus dat is samen nu al 15 kg. Twee kleine tasjes zijn nog eens 7-9 kg, dus totaal een 23 kg. Dat is wel weer mooi voor de achterkant van de meeste fietsen. Bovendien zit veel gewicht (je kind) hoog, wat het nog wiebeliger maakt. Een zitje op het frame, zoals bij de Bobike, is stabieler dan eentje op de drager. Bovendien zijn de meeste dragers niet goedgekeurd voor gebruik met zitje (ook de stevige Tubus Cargo niet).
Wim
Bij ons paste de bij het bobike-stoeltje net de achtertassen ertussen. Toch hadden we ook nog een Chariot-cougar kinderkar erachter zodat ze kon kiezen waar ze wilde zitten. We hadden wel een 40-spaaks achterwiel, en dat gaf geen krimp. Veel gewicht zou ik me verder niet zo druk om maken. Dat wordt de komende jaren alleen maar erger :)