VISA-kaart problemen...
Geplaatst: do 04 apr, 2013 14:13
Wat ik nu tegenkom met mijn Visa-kaart:
op 20 maart bestel ik een familietent bij Campz.be. Betaling gebeurt met de Visa-kaart. Alles goed en wel tot ik op 21 maart een email krijg met het bericht dat de tent niet meer verkrijgbaar is, niet te bestellen is, en de bestelling dus geannuleerd wordt.
Goed. Geen probleem. Gisteren 3 april, bestel ik een andere tent bij een andere leverancier, en de betaling met de VISA-kaart blijkt niet te lukken.
Raar, ik heb nochtans nog niets anders aangekocht met de VISA-kaart de laatste maand.
Maar toch zie ik dat ik slechts voor een goeie 500 EUR kan uitgeven op die kaart (via mijn online banking programma zie ik dat). Er staat een goeie 700 EUR "gereserveerd" dat ik dus niet kan gebruiken. Dit bedrag blijkt overeen te komen met het bedrag van de geannuleerde bestelling van Campz.
Die bestelling mag dan al geannuleerd zijn, en het bedrag zal wel niet van mijn bankrekening afgetrokken worden, mijn VISA-kaart (met uitgavenlimiet van 1250 EUR) kan ik nu niet meer gebruiken voor uitgaven boven de 550 EUR.
Een email naar Campz levert mij als antwoord op dat ze de bestelling geannuleerd hebben en het bedrag vrijgegeven.
Een telefoontje naar mijn bank leert me dat ik moet contact opnemen met AtosWordline (Visa-kaart-uitgever)
Een telefoontje naar AtosWordline leert me dat Campz niet de procedure gevolgd heeft om het bedrag vrij te geven: de procedure bestaat erin dat zij een fax moeten sturen naar AtosWordline. Nu de procedure niet gevolgd is, blijft dat bedrag twee weken gereserveerd. Dit is de tijd die de leverancier heeft om dat bedrag op te vragen blijkbaar.
Ik heb weer een emailtje naar Campz gestuurd met de vraag om de correcte procedure alsnog uit te voeren. We zien wel wat dit oplevert.
Niet het einde van de wereld, maar toch vervelend.
op 20 maart bestel ik een familietent bij Campz.be. Betaling gebeurt met de Visa-kaart. Alles goed en wel tot ik op 21 maart een email krijg met het bericht dat de tent niet meer verkrijgbaar is, niet te bestellen is, en de bestelling dus geannuleerd wordt.
Goed. Geen probleem. Gisteren 3 april, bestel ik een andere tent bij een andere leverancier, en de betaling met de VISA-kaart blijkt niet te lukken.
Raar, ik heb nochtans nog niets anders aangekocht met de VISA-kaart de laatste maand.
Maar toch zie ik dat ik slechts voor een goeie 500 EUR kan uitgeven op die kaart (via mijn online banking programma zie ik dat). Er staat een goeie 700 EUR "gereserveerd" dat ik dus niet kan gebruiken. Dit bedrag blijkt overeen te komen met het bedrag van de geannuleerde bestelling van Campz.
Die bestelling mag dan al geannuleerd zijn, en het bedrag zal wel niet van mijn bankrekening afgetrokken worden, mijn VISA-kaart (met uitgavenlimiet van 1250 EUR) kan ik nu niet meer gebruiken voor uitgaven boven de 550 EUR.
Een email naar Campz levert mij als antwoord op dat ze de bestelling geannuleerd hebben en het bedrag vrijgegeven.
Een telefoontje naar mijn bank leert me dat ik moet contact opnemen met AtosWordline (Visa-kaart-uitgever)
Een telefoontje naar AtosWordline leert me dat Campz niet de procedure gevolgd heeft om het bedrag vrij te geven: de procedure bestaat erin dat zij een fax moeten sturen naar AtosWordline. Nu de procedure niet gevolgd is, blijft dat bedrag twee weken gereserveerd. Dit is de tijd die de leverancier heeft om dat bedrag op te vragen blijkbaar.
Ik heb weer een emailtje naar Campz gestuurd met de vraag om de correcte procedure alsnog uit te voeren. We zien wel wat dit oplevert.
Niet het einde van de wereld, maar toch vervelend.
