Pagina 1 van 1

VISA-kaart problemen...

Geplaatst: do 04 apr, 2013 14:13
door Xyuny
Wat ik nu tegenkom met mijn Visa-kaart:

op 20 maart bestel ik een familietent bij Campz.be. Betaling gebeurt met de Visa-kaart. Alles goed en wel tot ik op 21 maart een email krijg met het bericht dat de tent niet meer verkrijgbaar is, niet te bestellen is, en de bestelling dus geannuleerd wordt.

Goed. Geen probleem. Gisteren 3 april, bestel ik een andere tent bij een andere leverancier, en de betaling met de VISA-kaart blijkt niet te lukken.
Raar, ik heb nochtans nog niets anders aangekocht met de VISA-kaart de laatste maand.
Maar toch zie ik dat ik slechts voor een goeie 500 EUR kan uitgeven op die kaart (via mijn online banking programma zie ik dat). Er staat een goeie 700 EUR "gereserveerd" dat ik dus niet kan gebruiken. Dit bedrag blijkt overeen te komen met het bedrag van de geannuleerde bestelling van Campz.
Die bestelling mag dan al geannuleerd zijn, en het bedrag zal wel niet van mijn bankrekening afgetrokken worden, mijn VISA-kaart (met uitgavenlimiet van 1250 EUR) kan ik nu niet meer gebruiken voor uitgaven boven de 550 EUR.

Een email naar Campz levert mij als antwoord op dat ze de bestelling geannuleerd hebben en het bedrag vrijgegeven.
Een telefoontje naar mijn bank leert me dat ik moet contact opnemen met AtosWordline (Visa-kaart-uitgever)
Een telefoontje naar AtosWordline leert me dat Campz niet de procedure gevolgd heeft om het bedrag vrij te geven: de procedure bestaat erin dat zij een fax moeten sturen naar AtosWordline. Nu de procedure niet gevolgd is, blijft dat bedrag twee weken gereserveerd. Dit is de tijd die de leverancier heeft om dat bedrag op te vragen blijkbaar.

Ik heb weer een emailtje naar Campz gestuurd met de vraag om de correcte procedure alsnog uit te voeren. We zien wel wat dit oplevert.

Niet het einde van de wereld, maar toch vervelend. :?

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: do 04 apr, 2013 14:52
door Leon
Xyuny schreef:... de procedure bestaat erin dat zij een fax moeten sturen ...
Een fax, wat was dat ook alweer?
Leomn

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: do 04 apr, 2013 17:29
door bert sitters
Lijkt mij echt een probleem voor Vlaanderen.

In Nederland kunnen we dit soort betalingen doen met iDeal. Heb je geen credit card nodig.
Verder kan ik hier geld storten op mijn Visa-rekening, waardoor mijn Visa credit card feitelijk een debit card wordt en ik hogere bedragen kan uitgeven. Over het geld dat boven 500 Euro op mijn Visa-rekening staat ontvang ik rente. Ik weet niet hoe dat in Belgie geregeld is.
Overigens heb ik mijn Visa card alleen maar, omdat er landen zijn waar ik met mijn Master Card niet terecht kan en met mijn Bankpasje met Maestro-logo niet kan pinnen, maar wel met een Visa. Deze landen zijn vooral in Afrika.

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: do 04 apr, 2013 18:03
door peter de rijk
bert sitters schreef:Over het geld dat op mijn Visa-rekening staat betaal ik rente.
Je bedoelt vast dat je rente ontvangt, namelijk 2% over het saldo boven € 500.

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: do 04 apr, 2013 18:16
door Xyuny
Leon schreef:
Xyuny schreef:... de procedure bestaat erin dat zij een fax moeten sturen ...
Een fax, wat was dat ook alweer?
Leomn
Een fax is het toestel dat al enige tijd in mijn printer/scanner/copier verwerkt zit en waarvan ik de faxlijnstekker uittrek omdat tegenwoordig de enige faxen die ik ontvang, deze zijn met ongewenste reclame voor bureelkasten, inktpatronen en wijn in flessen met mijn firma- of familienaam op. :wink:
Bij elke reclameboodschap staat een codenummer en website waarbij je je online kunt uitschrijven om geen reclame meer te ontvangen over dat onderwerp. Dan weten ze meteen ook dat je fax goed aangekomen is en op jouw kosten afgedrukt: krijg je de dag nadien al ongevraagde reclame over een ander onderwerp. :evil:

'k Wist trouwens niet dat er een groot wezenlijk verschil is tussen Visa en Master Card. Ik heb beide (MasterCard voor de firma), en ze worden hier door dezelfde maatschappij uitgegeven hier. Betaling en beveiliging lijkt hier identiek te zijn.
Met Ideal heeft Nederland inderdaad al enkele jaren wel een stapje voor, maar hier en daar begint zo'n systeem ook in België op te duiken - ben nu de naam vergeten, maar onlangs kunnen gebruiken.

Intussen heb ik ook antwoord ontvangen van Campz: van de annulatieprocedure per fax hadden ze nog nooit gehoord en zullen ze dus niet uitvoeren. Over enkele dagen moet mijn kaartlimiet dan toch weer normaal worden.

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: do 04 apr, 2013 18:30
door bert sitters
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Over het geld dat op mijn Visa-rekening staat betaal ik rente.
Je bedoelt vast dat je rente ontvangt, namelijk 2% over het saldo boven € 500.
Inderdaad: een verschrijving!

Bedankt!

Bert

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: vr 05 apr, 2013 11:55
door Slaapt
Nooit maar dan ook Nooit met ideal in webshops betalen!
Als ze niet leveren kun je niet meer je geld terug krijgen, je hebt het immers zelf overgemaakt. Bij mijn credit card is 1 brief genoeg met de mededeling dat er niets geleverd is genoeg om mijn geld terug te krijgen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met een overboeking! ideal is een truck van banken om onder die commissie van credit cards onder uit te komen. Geloof je mij niet kijk maar eens naar kassa en radar en zo. Wie zijn de mensen die hun geld kwijt zijn? juist de mensen die overschrijven. Credit card mag dan wat duurder zijn maar je hebt als klant meer zekerheden.
Daarnaast is met mijn Visa(gold card) alles een jaar verzekerd en ik er zit een soort van reisverzekering aan vast. Niet dat het veel uit maakt maar je hebt wel meer mogelijkheden in geval van nood. en dat voor 36 euro per jaar.....
en zolang je niet gaat rood staan op je creditcard betaal je zeker niet de jackpot...

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: vr 05 apr, 2013 12:04
door Leon
Wimmert schreef:Nooit maar dan ook Nooit met ideal in webshops betalen!
Als ze niet leveren kun je niet meer je geld terug krijgen, je hebt het immers zelf overgemaakt. Bij mijn credit card is 1 brief genoeg met de mededeling dat er niets geleverd is genoeg om mijn geld terug te krijgen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met een overboeking!
Ik kan je vertellen dat ik dat gedaan heb en dat het gelukt is.
Ik heb er wel van geleerd dat je alleen iets moet bestellen bij een webshop waarvan je weet van mensen die je kent dat het een vertrouwde winkel is. Internetreviews zijn geen goede bron, zoals voor veel raadgevingen.
Leon

Re: VISA-kaart problemen...

Geplaatst: vr 05 apr, 2013 12:13
door Slaapt
Leon schreef:Ik kan je vertellen dat ik dat gedaan heb en dat het gelukt is.
Ik heb er wel van geleerd dat je alleen iets moet bestellen bij een webshop waarvan je weet van mensen die je kent dat het een vertrouwde winkel is. Internetreviews zijn geen goede bron, zoals voor veel raadgevingen.
Leon
ik rust mijn kaas!

http://www.ideal.nl/acceptant/?s=wat

Een betaling met iDEAL is gegarandeerd en niet storneerbaar.