Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoeveel banden heb je nodig? - Forum Wereldfietser

hoeveel banden heb je nodig?

Afgelopen weken twee keer onderuit gegaan door gladheid veroorzaakt door modderige paden met bladeren erop (lijkt de ns wel!).
Ik gebruik nu de Marathon Supreme banden, zijn deze soms niet helemaal geschikt voor dit soort omstandigheden, of moet ik gewoon wat voorzichtiger de bochten maken?
Welke banden gebruiken jullie, heb je voor de zomer, herfst/lente, winter echt allemaal verschillende banden nodig???

groeten Jeroen
Ik heb onder mijn VSF-T400 Marathon Cross liggen. Tijdens een tochtje lekker stoempen door het bos bij Doorn gleed ik ook nog een beetje weg. Het is een wat grover profiel dan de Supreme

Afbeelding

ik heb geen ervaring met de Michelin Wild Race, maar ze lijken me geschikt voor wat jij nodig hebt

Afbeelding
Gewoon je gezond verstand gebruiken. Ik ben met Marathon Extremes ook wel eens op een rechte weg onderuit gegaan, gewoon omdat er een beetje ijs op de weg lag wat ik niet zag aankomen, dan lig je zo op je snufferd. Met een profielloze band als Big Apple of Supreme ga je natuurlijk geen grip krijgen in modder en gladde bladeren. Om over bochten maar helemaal niet te spreken. In de winter dus extra oppassen, maar hoe meer bandoppervlak (profiel), hoe beter de grip. Op normaal nat asfalt (dus geen ijs, modder of bladeren) blijf ik gewoon met big apples rijden. Die nieuwe big apples (big bens) hebben iets meer profiel, wellicht is dat een mooi winterbandje. Over de continental travel contact lees je hier ook positieve berichten voor in de winter. Marathon Mondial volgt een beetje hetzelfde profielprincipe (glad in midden, profiel aan zijkant).
Twee: ééntje voor, ééntje achter.. :lol:

ff serieus

Waar ik woon (bosrijke omgeving) is het prettiger rijden met meer grip - zeker met al die bladeren op het fietspad.

Mountainbike:

Voor: Marathon (stukje comfort dat ik goed voel)
Achter: XR