Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Google+ Foto's uit dropbox halen - Forum Wereldfietser

Google+ Foto's uit dropbox halen

Oke, ik schaam mij diep maar kom er niet uit. Sinds kort upload ik mijn foto's naar Google+. Ze komen dan in een album terecht die Dropbox heet.

Ik heb van alles geprobeerd maar snap niet hoe ik de foto's die daar in staan naar een (nieuw) album kan plaatsen.

Eerst dacht ik dat ik de Dropbox gewoon een andere naam moest geven (albumnaam) en dat er vanzelf een nieuwe map genaamd Dropbox gecreëerd zou worden maar dat blijkt niet het geval. Hier zijn vast vele mensne die met Google+/Picasa werken.
Rein32 schreef:Oke, ik schaam mij diep maar kom er niet uit. Sinds kort upload ik mijn foto's naar Google+. Ze komen dan in een album terecht die Dropbox heet.

Ik heb van alles geprobeerd maar snap niet hoe ik de foto's die daar in staan naar een (nieuw) album kan plaatsen.

Eerst dacht ik dat ik de Dropbox gewoon een andere naam moest geven (albumnaam) en dat er vanzelf een nieuwe map genaamd Dropbox gecreëerd zou worden maar dat blijkt niet het geval. Hier zijn vast vele mensne die met Google+/Picasa werken.
Hoe upload je je foto's? Ik bedoel: op welke locatie staan ze op je PC? Waarschijnlijk in een map die dropbox heet?

Ik werk met Picasa als volgt: ik haal m'n foto's uit de camera en plaats ze in een map op mijn PC. Ik open Picasa, die herkent ze. Ik selecteer de foto's die ik wil uploaden naar PicasaWeb (dat zal bij jou wel Google+ zijn) door op "exporteer" te klikken. Er opent zich een venstertje waarin je de albumtitel kunt wijzigen. Als je dat niet doet pakt-ie de naam van de map waar de foto's in staan (op de harde schijf van je pc). Uploaden en klaar, je album staat in PicasaWeb.

Vervolgens kun je op PicasaWeb (http://picasaweb.google.nl) het album online bekijken, daar de naam van het album wijzigen, foto's opnieuw rangschikken, óók nieuwe albums aanmaken, etc. etc. Je dient daarvoor wel ingelogd te zijn met je Google account gegevens.

Snappie:)?
Hoi Travelmaster,

Dank voor je uitgebreide uitleg, maar bij mij zit t anders geloof ik. Foto's staan niet fysiek op m'n PC maar worden door Google+ in de lucht gehouden. Dat wilde ik graag zo houden :) Maar goed ik denk dat ik ze toch maar download dan, en dan m'n dropbox leegmaak. thx!
Rein32 schreef:Oke, ik schaam mij diep maar kom er niet uit. Sinds kort upload ik mijn foto's naar Google+. Ze komen dan in een album terecht die Dropbox heet.

Kies een foto in je Dropbox, klik op "acties", kies "Geef hieronder details op voor een nieuw album of kies een bestaand album". Ik neem aan dat je nog geen ander album hebt dan dropbox dus je kiest voor een nieuw album en geeft het een naam.

Frank
Rein32 schreef:Hoi Travelmaster,

Dank voor je uitgebreide uitleg, maar bij mij zit t anders geloof ik. Foto's staan niet fysiek op m'n PC maar worden door Google+ in de lucht gehouden. Dat wilde ik graag zo houden :) Maar goed ik denk dat ik ze toch maar download dan, en dan m'n dropbox leegmaak. thx!
Dan gaat mijn verhaal inderdaad niet op... maar ik zou altijd een back-up op HD willen hebben, denk ik.
Frank, als ik een foto kies (er op klik) zie ik van alles staan maar geen "acties". Ik kan de foto bewerken, een bijschrift toevoegen, een opmerking plaatsen, fotodetails weergeven, maar nergens zie ik iets van "acties".

Begrijp ik uit je verhaal dat dit dan ook foto per foto gedaan moet worden? Dank je wel!

Travelmaster, ja dat doe ik dan eens in het jaar/twee jaar, de boel op een stickie zetten
Rein32 schreef:Frank, als ik een foto kies (er op klik) zie ik van alles staanmaar geen "acties". Ik kan de foto bewerken, een bijschrift toevoegen, een opmerking plaatsen, fotodetails weergeven, maar nergens zie ik iets van "acties".

Begrijp ik uit je verhaal dat dit dan ook foto per foto gedaan moet worden? Dank je wel!
In dat geval: klik op dropbox/klik op more (rechtsboven)/organize album/kies één of meerdere foto's/klik op move. Je krijgt de keuze tussen een bestaand- of een nieuwe aan te maken album.

Frank
Top! Dat bedoelde ik :) Bedankt!