Additionally, paste this code immediately after the opening tag: online shop voor onderdelen ? - Forum Wereldfietser

online shop voor onderdelen ?

hallo,

ik ben op zoek naar een aantal onderdelen voor m'n fiets en kan deze nergens vinden. Het gaat bijvoorbeeld over een kogellager ring voor in een sram van mijn dahon.

Ik kan ze wel vinden in Duitse shops maar die verzenden niet naar Belgie; In de meeste winkels kijken ze je raar aan als je een kogellager-ring vraagt... en veel online winkels verkopen dat soort zaken niet, te lastig waarschijnlijk.

kan iemand me een shop aan de hand doen waar je elk boutje, kabeltje... van sram, sturmey en nexus modellen kan kopen ?

dankjewel
Rose.nl wellicht?
Kijk even bij
http://www.bike-components.de/
Positieve ervaring bij deze duitse onlinewinkel en heel scherpe prijzen.

Groeten.
Heb je al bij Dahon gekeken wie hun importeur is voor Belgie?
Bij de Hollandbikeshop hebben ze best veel onderdelen, bijvoorbeeld voor de SRAM 7
Met de winkel heb ik geen ervaring en of de prijzen gunstig zijn, weet ik ook niet.
Ze verzenden wel aan België. :)
http://fudgescyclestore.com/index.php?c=5745

Hier hebben ze en hoop voor Dahon. Heb zelf een Cadenza, nog geen ervaring met deze shop.

Er is moet ook een Nederlandse shop zijn voor Dahon maar die kon ik in mijn bookmarks niet vinden.

Succes, Willem
bert sitters schreef:Heb je al bij Dahon gekeken wie hun importeur is voor Belgie?
waarom zou je? Importeurs leveren IHA niet aan partikulieren, en een Dahon importeur gaat zich echt niet druk maken over het verdelen van Sram onderdeel 65.0376.104.100
@ €2.10 als Sram daar al een heel netwerk voor heeft opgetuigd
m-gineering schreef:
bert sitters schreef:Heb je al bij Dahon gekeken wie hun importeur is voor Belgie?
waarom zou je? Importeurs leveren IHA niet aan partikulieren, en een Dahon importeur gaat zich echt niet druk maken over het verdelen van Sram onderdeel 65.0376.104.100
@ €2.10 als Sram daar al een heel netwerk voor heeft opgetuigd


De importeur kan natuurlijk wel wijzen op een dealer die onderdeel 65.0376.104.100 wel in huis heeft.
bert sitters schreef:
m-gineering schreef:
bert sitters schreef:Heb je al bij Dahon gekeken wie hun importeur is voor Belgie?
waarom zou je? Importeurs leveren IHA niet aan partikulieren, en een Dahon importeur gaat zich echt niet druk maken over het verdelen van Sram onderdeel 65.0376.104.100
@ €2.10 als Sram daar al een heel netwerk voor heeft opgetuigd


De importeur kan natuurlijk wel wijzen op een dealer die onderdeel 65.0376.104.100 wel in huis heeft.
je bent in de war met garages. Merkdealers van auto's kunnen vaak wel in 'het systeem' kijken wie een bepaald onderdeel heeft liggen, maar in fietsenland?
Een fietsenimporteur zegt waarom ga je niet gewoon naar de fietsenmaker ;)
Ik haal altijd al mijn onderdelen bijna bij Rose. Super service en goede prijzen.
even snel antwoorden,

alvast bedankt voor de antwoorden iedereen

1)rose heeft dit niet, had al gekeken, zoals in vele grote zaken wordt er geen aandacht meer besteed aan de onderdeeltjes... teveel stockage, te duur, te veel nieuwe modellen....
(ook al bij rose besteld en dat is altijd prima)
2)ik zat ook vooral bij duitse winkels, daar zijn er gelukkig nog een paar die het allemaal hebben

3)hollandbikeshop, ook al gekeken, die hebben geen sram 3 speed....
(ook al bij besteld en dat was prima)

4)http://fudgescyclestore.com/ ken ik niet, maar ziet er echt interessant uit, merci voor de tip

5)op de dahon site kan je de groothandel wel vinden, maar geen kleinhandel. En een kleinhandel die elk boutje heeft liggen van sram's moet ik nog tegenkomen. Ik bestel eigenlijk altijd online, gewoon omdat dat sneller gaat dan naar de winkel te stappen en dan maar wachten tot de fietsboer het heeft; als je geen dahon-verkoper hebt kan het echt weken duren; ik heb altijd ervaren dat het sneller gaat als je zelf rechtstreeks besteld bij een winkel die het op schap heeft.

er zijn ook niet zoveel Dahon dealers: dahon wordt een beetje stiefmoederlijk behandeld, hier in brussel heb je twee soorten fietszaken: diegene waar je met je wrak naar toe gaat en die drijven helemaal geen handel in dahon's of vouwfietsen en dan heb je de heel elitaire zaken waar de birdy's en bromptons met son en rohloff aan de muur hangen... die kijken je zo buiten met je dahonnetje. (je wordt er trouwens gewoonweg niet geholpen...)


6)heb net een "nieuwe dahon" gekocht, kom er net mee thuis. Die kogellagerring zal zeker nog effe op zich laten wachten en heb mijn vouwfietsje echt elke dag nodig. zag er vandaag eentje staan: SPLINTERNIEUW, een dahon vitesse maar wel met torpedo en 3 speed: toch maar gekocht, verkoopsprijs 210 euro; 5 keer een half uur op gefietst.... ik gelukkig als een kind, ik wist dat ik een backup vouwfiets nodig had, maar mijn brompton zit nog altijd in de doos klaar voor naar de lakker te gaan.... dat brengt het aantal op drie vouwfietsen, één trekkingsfiets, twee klassieke herenfietsen,.... (en geen auto)
Misschien kan deze shop je helpen
http://www.fiets-onderdelen-online.nl/F ... tsen/Dahon

Groeten, Willem
Fillemon,

ik heb een Dahon Vitesse D7 waar ik erg tevreden over ben.
Nexus7 doet het prima!
In 2009 reed ik er de Zuiderzeeroute mee, zes dagen met dat fietsje rondgetoerd!
http://www.fietstoeren.be/Archief/Ned/z ... derzee.htm

Tijdens snuffelen op het net vond ik ditte:
http://www.voordeelvouwfietsen.nl/c-150 ... origineel/

de foto bij de zadelpenpomp.... is van mij!

Hopelijk kunnen ze u daar van dienst zijn.

mvg
Benie
dankjewel bennie, dat is een goede site,

ik had een topsite gevonden in duitsland, maar ze verzenden enkel binnen duitsland.
http://www.fahrradwarenkorb.de

ze verkopen alle onderdelen en een heel scherpe prijs: de kogelring die ik nodig heb kost daar 1.75 euro, sommige zaken vragen er 4 euro voor. Als je een paar onderdelen nodig hebt om de volgende pannes op te vangen dan schrik je soms wat het bedrag is bij de duurdere zaken....

Een nexus 7; mijn broer heeft die ook, naar het schijnt niet zo solide, maar die doet er al 10 jaar mee. De nexus 8 plus zou een pak beter zijn, maar zolang alles werkt, rijden maar.

Ik rij graag met 3 speed. onlangs nog met de dahon in de ardennen gereden, het kleinste verzet was net goed of ietsiepietse te groot, en bergaf kon ik meetrappen tot 59km/h, vanaf daar kon ik niet meer omwentelen zonder de fiets te doen slingeren....
fillemon schreef: 1)rose heeft dit niet, had al gekeken, zoals in vele grote zaken wordt er geen aandacht meer besteed aan de onderdeeltjes... teveel stockage, te duur, te veel nieuwe modellen....
Dit dacht ik ook, maar dat klopt niet! Gewoon een mailtje zenden naar Rose met de vraag of ze een bepaald stuk(je) in stock hebben/kunnen bestellen.
Heb zo al stukken bij hen besteld die niet op de site staan. En met de stukken dan in huis, de nummer op het zakje opgezocht op hun site en deze stond er dus niet op .
dankjewel bennie, dat is een goede site,
Graag gedaan hoor!
Als ik me naar de Ardennen begeef (steevast met de trein!) is het om Ravel-routes te gaan rijden. Km's lang langs t water, of een oude spoorlijn daar kan ik oneindig van genieten. Het is trouwens daarvoor dat ik deze fiets in het voorjaar 2009 heb gekocht.
Met de Nexus 7 valt zeker te klimmen, de verzetten zijn licht genoeg!

De pedalen heb ik vervangen door combi-pedalen, ik rij immers graag met SPD. Verder staat er een Brooks op die vroeger op mijn koersfiets stond.
De handvatten heb ik vervangen door lederen. Voor de zesdaagse reis had ik het kleine dragertje vervangen door een volwassen exemplaar, dan kon ik de grote Ort's aanhangen.
Montage verliep vlekkeloos, alleen moet je zien dat de twee stangen die worden vastgemaakt aan de achtervork lang genoeg zijn, deze komt véél lager dan op een normale fiets.
Het mag gezegd: het fietsje bleef verassend stabiel met de twee volle Ort's eraan hangen.

Als je t interesseert post ik eens wat foto's.

Op mijn verlanglijstje staat de "Speed Tr" met stip genoteerd...

mvg
en succes bij je bestelling!
Benie
dankjewel wim voor de link,

@eenamze: aha, ik heb nog nooit iets besteld wat niet op de site staat, goed dat je dat zegt, dat ga ik onmiddellijk eens proberen.

er is wel nog een probleem: op de naven van sram staat nooit op wat het exact is. ik hou daar niet van. Ik veronderstel dat ik een sram spectro 3 heb;

ik heb de indruk dat er heel wat kogelringen bestaan binnen de sram modellen en dat het niet altijd duidelijk is welke je nodig hebt. kan iemand zeggen waar ik absoluut uitsluitsel kan vinden welk type naaf ik heb ?

@bennie,
ja die fietsjes zijn heel stabiel, ik heb er dus twee, een dahon vitesse, en een dahon speed: de speed is van staal en weegt meer, heeft een zeer bescheiden bagagedrager, de vitesse is van alu en heeft een zware bagagedrager. In alle eerlijkheid kan ik zeggen dat die dahon's echt heel goede fietsjes zijn, mijn brompton komt alleen maar in aanmerking als je echt elke dag de trein mee op moet. Ook wordt een dahon zelfden gestolen, iets wat met een brompton wel meer opletten is. om maar te zeggen: one happy little camper met de dahon
ik heb naar rose gemaild,

maar neen hoor, dat soort onderdelen hebben ze niet.

groetjes