Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Derailleurwieltjes - Forum Wereldfietser

Derailleurwieltjes

Veel soorten en smaken, voor mijn nivo:
http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... _customers

Wie heeft een mening van NEE?
Ik zou juist zeggen dat wieltjes met kogellagertjes wel kunnen vastlopen en wieltjes met asje + 2 dopjes niet; althans dat laatste moet ik nog meemaken.
Leon
De bezoekers op dit forum zullen dat ook nooit meemaken die smeren af en toe die glijlagertes. :wink:
Dat vervelende onderhoud aan je fiets. Al die scharnierpuntjes, boutjes en moertjes, kabels enz. ja die met je af en toe een drupje olie geven.
Vooral doen. Scheelt een hoop gedoe. Ik moet nog meemaken dat zo'n kogellager vastloopt voordat het wieltje versleten is. Die glijlagers onderhouden met een druppeltje olie, zoals hier boven gesuggereerd, is een heilloze weg. Je krijgt de olie er niet goed tussen en één regenbui verder is het weer weg. Uit elkaar halen en volproppen met vet werkt op zich, maar dat moet je dan eigenlijk vóór en na de winter doen om effect te hebben. Als je daar een paar euro mee wilt uitsparen, ga vooral je gang maar ik ken leukere klusjes aan mijn fiets.

Grtjs,

Walter
waltertje schreef:Scheelt een hoop gedoe. Ik moet nog meemaken dat zo'n kogellager vastloopt voordat het wieltje versleten is.
Je fietst teveel. Een goeie regenbui over de fiets zodat er water in het lager komt, en de fiets 14 dagen laten staan zodat het lager inroest werkt perfect ;)

(taxc heef trouwens ook rvs lagertjs, dat moet al helpen)
m-gineering schreef:
waltertje schreef:Scheelt een hoop gedoe. Ik moet nog meemaken dat zo'n kogellager vastloopt voordat het wieltje versleten is.
Je fietst teveel. Een goeie regenbui over de fiets zodat er water in het lager komt, en de fiets 14 dagen laten staan zodat het lager inroest werkt perfect ;)
Ja maar, je fiets staat toch gezellig warmpjes in de woonkamer?

Walter
waltertje schreef:je fiets staat toch gezellig warmpjes in de woonkamer?
Niet allemaal ;)

(en warm water roest ook)
Verplicht een fiets laten roesten...hm.
Heb de wieltjes dan maar besteld.
m-gineering schreef:(en warm water roest ook)
Ik heb je op het gebied van materiaalkunde hoog zitten, maar dít geloof ik niet!

.tsooJ
wieltjes? ik haal de hele derailleur uit elkaar, gezellig winterklusje.....
Afbeelding
mocht je nieuwe wieletjes halen zou ik zeker gaan voor KCNC