Misschien de BOVAG inschakelen eerst ?wakkeropdefiets schreef: Heeft iemand een idee wat ik nu verder moet doen.
of moet ik maar gewoon een advocaat inschakelen en hem voor de rechter dagen?
http://www.bovag.nl/over-bovag/bovag-bemiddeling
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Misschien de BOVAG inschakelen eerst ?wakkeropdefiets schreef: Heeft iemand een idee wat ik nu verder moet doen.
of moet ik maar gewoon een advocaat inschakelen en hem voor de rechter dagen?
Met de kennis van nu..wakkeropdefiets schreef:Maar in 3 dagen weet ik precies welke modellen er in dfe handel zijn en welke website er vol misleidende informatie staat.
Volgens het internet zit er maar 1 fietsenzaak in Edam en is hij lid van de BOVAG.IkEcht schreef:Om de BOVAG in te kunnen schakelen moet de betreffende zaak wel bij de bovag aangesloten zijn (dit kan je checken op de bovag-site).
Ik denk dat de probleemstelling niet correct is. Als je de berg niet opkomt, ligt dit voornamelijk aan het gewicht van fiets en bagage en misschien je conditie. Het kleinste verzet hoeft bij 3x9 versnellingen niet kleiner te zijn dan bij 3x7. Simpelweg een andere cassette had het probleem al kunnen oplossen.Omdat ik met 21 versnellingen en kampeeruitrusting en hond en kar de berg niet op kwam, moest er een nieuwe fiets komen.
Dat geldt voor internetaankopen. Bovendien mag je het artikel niet gebruikt hebben.IkEcht schreef:Als je de fiets nog maar kort in bezit hebt dan heb je vervolgens ook nog iets aan het algemene consumentenrecht waarbij je het product altijd kosteloos moet kunnen retourneren binnen x dagen.
Dat weet mevrouw al want het is haar honderdduzend keer verteld in vele postings op dit forum die hieraan vooraf gingen.Jan Eleveld schreef:Het gaat misschien wat langs de kern heen, maar ik vond de start van het bericht wat vreemd:Ik denk dat de probleemstelling niet correct is. Als je de berg niet opkomt, ligt dit voornamelijk aan het gewicht van fiets en bagage en misschien je conditie. Het kleinste verzet hoeft bij 3x9 versnellingen niet kleiner te zijn dan bij 3x7. Simpelweg een andere cassette had het probleem al kunnen oplossen.Omdat ik met 21 versnellingen en kampeeruitrusting en hond en kar de berg niet op kwam, moest er een nieuwe fiets komen.
Hij mag je dan wel honingzoet te woord hebben gestaan, maar als je geen schriftelijke bewijzen hebt is dit wel hefitg. Op zijn website lees ik geen andere termen over de aangeboden fietsen dan de gebruikelijke. De fietsenmaker kan echter wel met de vele postings op dit forum aantonen dat jij wonderwel goed geïnformeerd was over alle soorten reisfietsen en dat jij alles had kunnen weten over deze fiets voordat je hem kocht. Je hebt de fiets toch wel echt gezien voordat je hem kocht?wakkeropdefiets schreef:Er is heleboel gesteggel en de koga dealer blijft maar weigeren de koop ongedaan te maken terwijl de juridische mensen mij voorhouden dat hier sprake is van dwaling.
Zo'n regel bestaat alleen voor verkopen op afstand, dus als je via internet een fiets zou hebben besteld. Voor een aankoop in de winkel geldt: "koop is koop." Ruilen of teruggeven is dan een gunst, geen recht.IkEcht schreef:Als je de fiets nog maar kort in bezit hebt dan heb je vervolgens ook nog iets aan het algemene consumentenrecht waarbij je het product altijd kosteloos moet kunnen retourneren binnen x dagen.
Dat klopt dus niet zoals door andere al gezegd, zie:IkEcht schreef:heb je vervolgens ook nog iets aan het algemene consumentenrecht waarbij je het product altijd kosteloos moet kunnen retourneren binnen x dagen.
Volgens mij kunnen we allen Wim tot "het geduldigste forumlid" dopen. Ik vind het knap dat je na zoveel advies te hebben gegeven (dat klaarblijkelijk ergens in het proces verloren gaat) nog de moeite neemt om een constructief antwoord te geven.Wim schreef:Dit is heel vervelend, maar eerlijk gezegd heb j ehie rook wle zelf schuld aan. Er is hier door allerlei mensen uitgebreid advies gegeven, en je maakt niet de indruk er naar te luisteren, of je ook maar enigszins echt in de materie te verdiepen. Vervolgens heb je de pecht gehad een winkelier te treffen die ofwel zelf net zo weinig verstand van fietsen heeft als jij, of gewoon te kwader trouw was. Maar misschien heb je hem wel onvoldoende helder verteld wat je nodig had. Ik kan het me zo maar voorstellen.
Dit is geen echte vakantiefiets, maar in Santiago kun je er best mee komen. Althans als dit niet uit een jaar is waar de Koga Balance trommelremmen/rollerbrakes had, maar velgremmen. Maar zoals iedereen al gezegd heeft, het gaat je alleen lukken als je minder meeneemt. Cranks kunnen inderdaad vrij makkelijk worden omgezet, maar je moet wel handig zijn. In jouw geval zou ik de cranks gewoon lekker laten zitten.
Wim