Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in China: van Hongkong naar Guilin - Forum Wereldfietser

Fietsen in China: van Hongkong naar Guilin

In oktober-november 2010 fietsten we in Zuid-China van Zhaoqing (bij Hongkong) naar de karstbergen rond Guilin en Yangshuo. China bleek een verrassend aangename fietsbestemming, met goede hotels, lekker eten en een vriendelijke bevolking, waarmee het natuurlijk wel lastig communiceren was.
China is één grote bouwput en overal worden snelwegen aangelegd, maar gelukkig konden we bijna overal rustige fietswegen vinden. De eerste week reden we door een volstrekt non-toeristisch gebied (één dolende backpack-westerling gezien), vrijwel zonder reisgids-attracties, van de ene naar de andere vage provinciestad, en toch vermaakten we ons prima, zoals je in ons reisverslag kunt lezen.
Hoi Peter.

Ben naar een functie aan het zoeken voor een prive @mail.
Zie hem niet binnen het forum, of ik ben nog niet helemaal wakker.

Wij zijn voornemens half Oktober/ November naar China te gaan, met eigen fiets. Lees wat reis verslagen die me doen twijfelen.
We dachten aan de regio tussen Hong-Kong, Canton, Guilin, zoals jullie ook gereden hebben.

Kan op dit moment jullie reisverslag niet lezen.
Maar zat me af te vragen hoe jullie je route bepaald hebben.
Helemaal zonder gids laat me misschien mooie plaatsen voorbij rijden.

Mvg Carel Briels
Breda
Hallo, allereerst welkom op het forum.
Ben naar een functie aan het zoeken voor een prive @mail.
Zie hem niet binnen het forum, of ik ben nog niet helemaal wakker.
Een privé bericht kun je op het forum achterlaten door rechtsboven op "nieuwe berichten" te clicken, daarna zie je aan de linkerkant "Bericht samenstellen", click daar op. Zet de username van degene aan wie je het bericht wil sturen in het vierkant aan de linkerkant "versturen naar" en click op "[Naar] toevoegen", geef je bericht een onderwerp titel, maak je bericht en verstuur het.
Carel Briels schreef: Maar zat me af te vragen hoe jullie je route bepaald hebben.
Helemaal zonder gids laat me misschien mooie plaatsen voorbij rijden.

Mvg Carel Briels
Breda
Om je vraag hier globaal te beantwoorden: We hebben veel gehad aan twee sites:
Crazy Guy On a Bike, met heel veel gedetailleerde fietsreisverslagen over dit deel van China (typ een plaatsnaam in het zoekvenster in), en bicycle-adventures.com, waarin diverse routes van Hongkong naar Guilin en in de omgeving van Yangshuo en Guilin worden beschreven.