Pagina 1 van 1
Aanpakken spam
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 12:16
door jimvandenberg
spammer schreef:Hi all.
Ik vond een online service, xxx-verwijderd-xxx welke online check-in is bepaald door het geven van de beste plaatsen voorkeur door ons. Ze sturen instapkaart per e-mail.
Je moet er wel bij vermelden dat het € 15 extra kost. En dat het niet geldt voor Ryanair.
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 12:53
door Wim
Ik haat spam.
Wim
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 13:24
door VoorheenRJ
Ik ook Wim, daarom heb ik het gemeld door op het uitroepteken rechtsonder in zijn bericht te klikken, en het formuliertje in te vullen:

Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 13:58
door Jarno
Goede zet Robertjan. Ik probeer het zojuist ook te doen, maar krijg te zien dat iemand het al heeft gedaan

Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 15:41
door HansvanderVeeke
En die wordt weer opgepakt door de moderator
Ik zal de gebruiker ook gelijk blokkeren.
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 15:48
door Wim
Dit was niet de eerste keer, maar nu onder een andere naam.
Wim
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 16:42
door HansvanderVeeke
Ja, dat maakt het zo lastig.
Het is net als met graffiti; Als je het meteen weghaalt, dan worden ze er vanzelf flauw van. Gewoon gelijk melden en dan zorgt een van de moderators voor het opruimen.
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 16:50
door GerdC
HansvanderVeeke schreef:Ik zal de gebruiker ook gelijk blokkeren.
Ik zou dan ook de quote in de reactie van Jim verwijderen. Anders heeft het niet zoveel zin.
Gerd
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 16:53
door Peter Molog
Wim schreef:Ik haat spam.
Wim
Ik heb het topic vandaag gevolgd dus begrijp ik het. Maar voor de lezertjes die nu pas aanhaken verloopt dit verhaal erg raadselachtig.
Prima dat zo'n spambericht wordt verwijderd, maar is het niet beter om op die plaats te vermelden dat er spam is verwijderd?
Peter.
Speciaal voor Wim
Tja Gerd, je was me net voor

Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 17:13
door Wim
Woopy, Monty Python - daar ben ik dol op. Ja de oorspronkelijke en nu vergeten betekenis van spam was dat vleesafval product uit blik dat in de tweede wereldoorlog in Engeland ontwikkeld is. In Nederland heette het later Unox Smack. Sinds de BSE epidemie is het geloof ik van de markt verdwenen. Hoe dit woord gebruikt is gaan worden voor ongewenste email weet ik echt niet.
Wim
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 17:43
door Peter Molog
Wim schreef:... betekenis van spam was dat vleesafval product uit blik dat in de tweede wereldoorlog in Engeland ontwikkeld is.
Yammie
Wim schreef:Sinds de BSE epidemie is het geloof ik van de markt verdwenen.
Nee hoor, het is min of meer van varkensvlees, en dus niet BSE-gevoelig. Ik heb 3 jaar geleden nog een blikje als souvenir gekocht. En niet opgegeten overigens. Als het goed is staat het hier altijd nog in de kast.
Wim schreef:Hoe dit woord gebruikt is gaan worden voor ongewenste email weet ik echt niet.
Volgens mij is het een of andere Engelsman die de gewraakte mail zo voor het eerst duidde.
Peter
Overigens excuus voor het vervuilen van het topic

Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 17:51
door Wit
DEze spammer is trouwens wel vaker actief op dit forum. Ik heb hem ook al meerdere malen aangegeven bij de WF-politie via het uitroepteken.
Zo en nu weer over nar Ryan Air.....
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 18:06
door Gee
Wim schreef: Hoe dit woord gebruikt is gaan worden voor ongewenste email weet ik echt niet.
Wim
Net als het oorspronkelijke vleesproduct: "vulling zonder waarde"
Gee
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 18:27
door HansvanderVeeke
Aan GerdC: Goede suggestie, heb ik gebruik van gemaakt.
Aan Peter: Ja, dat zou ook een keuze kunnen zijn. Het liefst zou ik het hele verhaal eronder, dus ook de reacties, willen verwijderen maar dan doe ik aan geschiedsvervalsing.
Maar misschien dat je suggestie wel hout snijdt.
Aan de rest: We moeten met mekaar alert blijven en zo snel mogelijk acteren. Dus het helpt als je het meldt, want dan zie ik het sneller en kan actie nemen.
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 18:40
door VoorheenRJ
Topic splitsen en onder een andere naam (bijv. "aanpakken spam") voortzetten?
Van de 16 (nu 17) reacties zijn alleen de eerste 3 relevant...

Re: Aanpakken spam
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 20:45
door HansvanderVeeke
Hmm, was mijn eerste keer... zo'n splitsing.
Maar lijkt goed te werken. Was wel even zoeken naar het originele onderwerp maar die ziet hij nu als ongewijzigd. En dat wil je eigenlijk ook.
Re: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers
Geplaatst: do 08 apr, 2010 01:31
door gyorpb
Wim schreef:Hoe dit woord gebruikt is gaan worden voor ongewenste email weet ik echt niet.
Grappig, want je refereert er zelf al aan. Het komt uit de "Spam" sketch van Monty Python. Iedere keer als iemand wat wil bestellen, beginnen de Vikingen te zingen: "Spam, lovely Spam. Spam, Spam, Spam, …" waardoor elke conversatie onmogelijk wordt gemaakt. Ziedaar.
.tsooJ
Re: Aanpakken spam
Geplaatst: do 08 apr, 2010 06:32
door VoorheenRJ
Zo zie je Hans, voor alles is een eerste keer.
Snel reageren is denk ik inderdaad de beste methode.