Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groeten - Forum Wereldfietser

Groeten

Als beginnend vakantiefietser dit jaar voor het eerst erop uit met de fiets, rondje door Duitsland. Het is me opgevallen hoe enthousiast mensen je onderweg kunnen begroeten, waardoor jezelf ook enthousiast wordt en ook iederen groet onderweg, maar ja de reacties zijn niet altijd even vriendelijk, dus na verloop van tijd stop ik er dan maar weer mee. Op de populaire Weserroute, die iedereen van zuid naar noord fietst, behalve ikzelf, kom je om de 5 minuten een groepje fietsers tegen die jou uitbundig begroeten, want ze komen eindelijk ook eens iemand tegen. Nou ja ik was in een opperbeste stemming en had vakantie dus ik ben maar zeer vriendelijk terug blijven groeten en zwaaien. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar het zwaai en groetgedrag van de forumbezoekers !
oh ja sorry....Kees is mijn naam
Hoi Kees,

Ik vind het altijd wel leuk als mensen ons groeten, vaak zijn het ook de motorrijders en de vrachtwagenchauffeurs die je groeten. Zij voelen denk ik een beetje hoe de heuveltjes zijn! ;)

In Marokko kwam een stelletje ons tegemoet fietsen in de bergen, dus wij even wachten. Je denkt: info uitwisselen, gewoon benieuwd wie of wat... rijden ze ons gewoon voorbij! Niet eens een groet! Dat vind ik dan persoonlijk wel een beetje vreemd...

:d

Groet,
Ellen
Ach, als je in het verre buitenland buiten de grotere plaatsen komt, groet iedereen je wel :wink:. Zelfs de honden!

In Duitsland ook zo'n irritante hond tegen gekomen. Volgens zijn baasje(s) was het allemaal mijn schuld dat die zo agressief was, en was het dan ook heel bijzonder dat ik met een steen gooide.
Gaan ze tegen mij schelden, terwijl zíj die hond niet bijhouden!

Maar zolang er geen honden in het spel zijn en buiten de grotere plaatsen, gaat het er vaak wel collegiaal aan toe.

Robertjan Kuijten
hoi beste medefietsers, ik heb er net een tochtje van 3150km opzitten rond frankrijk en inderdaad het begroeten is een bekent gebaar wat ik zelf in dank aanvaart en het lijkt of iedereen je kent of je een groote familie bent.
zelf groed ik ook altijd en ja soms heb je geen reactie maar dat neem ik er wel bij, eens je het fietsen en trekken in je bloed hebt geraak je het nooit meer kwijt en is voor de meeste toch ontspanning, genieten en vakantie en dan mag je vrolijk zijn toch. het beste en wie weet komen we elkaar wel eens tegen met een groet.
Nou ja de meest positieve reacties overheersen wel ja, dus ik blijf maar gewoon lekker enthousiast groeten. Soms is het ook wel heel grappig, we fietsten door Stadskanaal, komt er een man van wel zeker honderd meter afstand aangerend vanaf een bankje om te vragen waar de reis naar toe gaat en al handenschuddend me een hele fijne reis toewenst. Mijn vriend die een paar honderd meter achter mij fietste dacht dat ik een ongeluk had gehad toen die kerel zo aan kwam rennen :-) Zo ook toeterende auto's met duim omhoog....het is wel heel bijzonder toch allemaal, alleen maar omdat je fietst met een fiets waar een paar tassen aanhangen.
Variabel hoor. Bepakt en bezakt vlak voor Luik haalde ik een 60+er in op een aangepaste atb. Hij hoorde me aankomen "bonjour" zei hij. Ik bonjour 'm terug. 'Ollande?" Ik stop met trappen en zeg "oewie". "Ga je heen?" "Richting Coo". "Ik woon in Luik, zal ik je erdoor loodsen?"

Kijk dat vond ik top, gezellig keuvelend onderweg loodste hij me door Luik. Door Luik heen een stoppie gemaakt en de handen geschud, geweldig!

Verder richting de Ourthe, wilde ik een foto maken en parkeerde de fiets half op het fietspad. Want die wou ik er ook op hebben. Komt een stel aan, ook bepakt, en, ja ze moesten ff achter elkaar vanwege de ruimte. De blik die ik kreeg en het gemompel, zo van "...nergens rekening mee, ga aan de kant, kan ut ff". Nou ja, jammer dan.

Een 5-tal km.ers verderop staan ze te filmen. Zij filmt en hij rijdt over het fietspad. Bij het filmen blokkeerd zij het fietspad volledig. Er staat een echtpaar te wachten, heel vriendelijk, tot ze klaar is met filmen. Ik stop ook en mompel "Kannut ff?" Die blik!!

Sommigen zullen het nooit begrijpen... Persoonlijk groet ik altijd. Ook als ik onderweg naar werk ben en zie vakantie fietsers. Krijg zelden een groet terug. Misschien verkeerde aftershave?