Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 481 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36029 berichten
Saint-Michel zonder lans denk ik, haast niet te googlen.
Misschien heeft iemand een aha-moment bij de informatie dat de plek aan de fietsroute Langs oude Wegen dl.1 ligt.
Ik heb deze route niet gedaan, dus geen aha-moment.
Wat rond gekeken in de steden aan de route (Chalons en Champagne, Troyes, Auxerre, vezelay, Nevers).
Maar geen succes.
Ik heb die steden ook even op plaatjes gegoogled en zag alleen veel grotere gebouwen. Het soort abdij-achtige dingen dat je overal in Frankrijk ziet liggen vaak in landelijke gebieden. Er zijn er veel van.

Bji deze abdij zijn ze we bij de tijd - letterlijk - met twee klokken. :D
math schreef:
za 28 sep, 2019 19:55
Maakt dit het gemakkelijker?
raadplaatje3.JPG
Nee.
Het is geen abdij, maar een kerk uit de 12e eeuw die vooral als pleisterplaats voor pelgrims op Jacobus-route diende. Het dorpje telt maar enkele honderden inwoners.
Lhuitre
https://www.google.nl/maps/@48.5703593, ... 6656?hl=nl

Gezocht op "langs oude wegen kerk 12 eeuw" en kwam zo op een blog en deze dag gaf de oplossing:
http://johanvijverberg.blogspot.com/201 ... yonne.html
Het is inderdaad Lhuitre. De kerk is in 1874 uitgebrand, waarna het dak een stilistisch mengsel geworden is. Op de nok van de voorgevel staat een heilige met schild bovenop een schilpad. De schilpad zal wel symbool voor de pelgrims staan. CarlW noemde de heilige Saint Michel, maar ik vermoed dat het St. Jacobus is.
Nieuwe opgave:
b1.JPG
Zeker een overdekte Fourth of July evenement ergens in de USA?
Wel USA, geen fourth of july.
math schreef:
zo 29 sep, 2019 20:58
CarlW noemde de heilige Saint Michel, maar ik vermoed dat het St. Jacobus is.
Gaat een beetje ver om hierover een discussie te beginnen, maar vooruit, het was gisteren 29 september. Sint Jacob wordt meestal afgebeeld met een pelgrimsstaf, nooit met een schild. Het schild in kwestie is dan ook... een vleugel (ok geen topbeeldhouwer). Typisch schema voor Sint Michiel: vleugels (wegens aartsengel), draak aan de voeten, rechterhand geheven met lans (verdwenen), check, check en check. Zeer populair in de katholieke canon, misschien wel omdat hij in tegenstelling tot al die andere vermoorde martelaars-heiligen zèlf een slasher was. Patroonheilige van een eindeloze reeks steden en beroepen, ondermeer Brussel. Belgisch sigarettenmerk par excellence.

Bijlagen

Dan toch liever deze St. Michel:

Afbeelding
CarlW schreef:
ma 30 sep, 2019 11:31
math schreef:
zo 29 sep, 2019 20:58
CarlW noemde de heilige Saint Michel, maar ik vermoed dat het St. Jacobus is.
Gaat een beetje ver om hierover een discussie te beginnen, maar vooruit, het was gisteren 29 september. Sint Jacob wordt meestal afgebeeld met een pelgrimsstaf, nooit met een schild. Het schild in kwestie is dan ook... een vleugel (ok geen topbeeldhouwer). Typisch schema voor Sint Michiel: vleugels (wegens aartsengel), draak aan de voeten, rechterhand geheven met lans (verdwenen), check, check en check. Zeer populair in de katholieke canon, misschien wel omdat hij in tegenstelling tot al die andere vermoorde martelaars-heiligen zèlf een slasher was. Patroonheilige van een eindeloze reeks steden en beroepen, ondermeer Brussel. Belgisch sigarettenmerk par excellence.
Op de torenspits van het gotische stadhuis in Brussel staat een standbeeld van St. Michiel, de kathedraal in die stad is ook ernaar genoemd. Waarschijnlijk een schutspatroon van Brussel.
JanH schreef:
ma 30 sep, 2019 10:24
Dat het Amerika is, kon ik zien aan de vlaggen op de achtergrond. Maar voor de rest staan er lelijke, onbeduidende gebouwen. Is vast geen locatie voor een toespraak van Trump, want ik zie hier amper beveiliging.... :wink:
Dit zal het langstdurende raadplaatje worden!
Martin E. van Doornik schreef:
ma 30 sep, 2019 12:32
JanH schreef:
ma 30 sep, 2019 10:24
Dat het Amerika is, kon ik zien aan de vlaggen op de achtergrond. Maar voor de rest staan er lelijke, onbeduidende gebouwen. Is vast geen locatie voor een toespraak van Trump, want ik zie hier amper beveiliging.... :wink:
Dit zal het langstdurende raadplaatje worden!
Ik ga denk ik rustig mijn kansen afwachten. De huidige set aan opties (wel VS, niet 4th of July) is me nog nét iets te breed.
Ik dacht even aan het Jay Pritzker Pavilion in Chicago, maar dat is een pak groter en indrukwekkender.
Heb ik eindelijk een foto die Bing niet herkent :lol:

Ja, Chicago is op zich ook veel groter, tegen de 3 miljoen inwoners. De plaats waar deze foto is genomen heeft tegen de 50.000 inwoners (bronnen Wikipedia). En ligt aan de TransAm, maar dat zal gezien mijn post-historie geen verrassing zijn.
Mocht het vanavond niet geraden zijn dan post ik een aanvullende foto (ik kan nu niet bij mijn archief).
Ze verkopen Bud Light , dus het zal idd wel VS zijn. Maar verder kom ik niet.
En er worden nog wel concerten gegeven in het kader van de "bud light concert series" maar dat helpt niet met het zoeken. Wat goed is om te weten is dat het pavilion zich downtown bevindt.
(dan is het wel te vinden)

Misschien dat deze foto anders ook helpt.
b2.JPG