Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 45 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3751 berichten
Shane schreef:Eindelijk hebben wij ook een tandem, Sinds enkel dagen in huis en heeft wat werk nodig.

Mooi engels degelijkheid :wink:

Afbeelding
Gefeliciteerd - daar gaan jullie een hoop plezier van beleven. Wil je meer tandemrijders ontmoeten, doe dan eens mee aan een tocht van de Tandemclub. De agenda staat HIER.
Bedankt voor de tip Martin, is zag ze wel rijden vandaag in Zeist (vanuit een droog auto :lol: ).
Shane schreef:Bedankt voor de tip Martin, is zag ze wel rijden vandaag in Zeist (vanuit een droog auto :lol: ).
Volgende maand een tocht vanuit Hoogvliet - weer een geheel ander gebied van Nederland. Wij hebben met de club meegeluncht in Austerlitz - voor de lunch was het droog .......
Shane schreef:Eindelijk hebben wij ook een tandem, Sinds enkel dagen in huis en heeft wat werk nodig.

Mooi engels degelijkheid :wink:
Alsjemenu Shane , je vriendin fietste toch niet. Heb je haar overgehaald? 8)
Blanche schreef:
Shane schreef:Eindelijk hebben wij ook een tandem, Sinds enkel dagen in huis en heeft wat werk nodig.

Mooi engels degelijkheid :wink:
Alsjemenu Shane , je vriendin fietste toch niet. Heb je haar overgehaald? 8)
In elke mens is er een fietser die naar buiten wil komen, soms heeft het alleen wat tijd nodig om dat voor elkaar te krijgen 8).

Rustig beginnen en misschien wil ze toch ooit een echte toch meefietsen (ze heeft nog maar 4 jaar om het leuk te gaan vinden :wink:
uuhh?? Nog maar 4 jaar? Hoe bedoel je?
Neem haar me naar een weekend!
Sjors schreef:Net de jaarlijkse poets/onderhoudssessie (lentekriebels?) achter de rug, dus ook maar eens een plaatje van mijn vakantiefiets geschoten:

Afbeelding

Sjors
Sjors, mooie fiets.

Gideon
Afbeelding

Op deze doe ik het nu. Vlak voor vertrek nog een nieuwe kettingkast (met de KMC X1 ketting) van santos erop laten monteren. En voor de grammenjagers; ja, ik heb er een nodig vanwege de modderige wegen die ik in Rusland verwacht tegen te komen :D
Hallo,

Gister heb ik mijn VSF T700 opgehaald bij de Vakantiefietser in Amsterdam:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij deze wil ik mij meteen even voorstellen. Ik ben Sarah, 21 jaar, studeer geneeskunde en ga dit jaar met Bas (Bas1988) op fietsvakantie. We zijn van plan van Limburg naar Basel en via Bregenz aan de Bodensee weer terug te fietsen.
Mooie fiets, en nog wel met een boekje erbij ook!!

Dat komt vast helemaal goed met de fietstocht naar Basel, Bregenz, en terug!
Mooie fiets!

Alleen valt me op dat de bar-ends nogal om hoog staan. Dit lijkt me nogal vreemd fietsen en bovendien kom je dan wel erg rechtop. Ik vind het voordeel van barends juist dan je daarmee extra diep kan zitten (vooral met tegenwind wel handig). Ook zie ik Ergon handvatten, maar niet-Ergon bar-ends. Waarom heb je niet voor de Ergon GC3 gekozen (handvatten met bijpassende Ergon lange bar-ends)?
Robertjan schreef:Mooie fiets, en nog wel met een boekje erbij ook!!
Inderdaad, dat heb je goed onthouden :) !
JesseL schreef:Alleen valt me op dat de bar-ends nogal om hoog staan.
Klopt, ik dacht eerst ook dat dat raar zou fietsen. Maar Eric (van 'de Vakantiefietser') vertelde dat hij zijn bar ends zo hoog zet omdat hij dat fijn vind met bergop fietsen. Als je dan gaat staan sta je wat meer rechtop waardoor je longen zich goed met lucht vullen en je het lang(er) vol kunt houden. Ik ben er tot nu toe heel tevreden over!
JesseL schreef:Ook zie ik Ergon handvatten, maar niet-Ergon bar-ends. Waarom heb je niet voor de Ergon GC3 gekozen (handvatten met bijpassende Ergon lange bar-ends)?
Deze Ergon handvaten zitten standaard op deze fiets. Omdat ik graag bar-ends wilde heb ik die er bij laten zetten. Ik heb er helemaal niet over nagedacht dat er misschien ook Ergon bar ends bestaan. Ik denk dat die ook wel wat duurder zijn dan die die ik nu heb...
Sarah89 schreef:Hallo,

Gister heb ik mijn VSF T700 opgehaald bij de Vakantiefietser in Amsterdam:

Bij deze wil ik mij meteen even voorstellen. Ik ben Sarah, 21 jaar, studeer geneeskunde en ga dit jaar met Bas (Bas1988) op fietsvakantie. We zijn van plan van Limburg naar Basel en via Bregenz aan de Bodensee weer terug te fietsen.
Ik heb jou karretje Bij Eric zien binnenkomen, mooi ding! En die bar-ends kun je heel makkelijk zelf verstellen als je toch een ander hoek ten opzichte van je stuur wilt
Als beginnend (europa)fietser een Gazelle Torrente gekocht. Hier tijdens een testritje.

Afbeelding

Komende zomer gaan we naar Oostenrijk fietsen, en als het bevalt en het budget het toelaat dan ook maar eens een wat betere fiets aanschaffen :)

Maarten
Veel plezier. Staat dit stuur niet wat laag, of zie ik dat verkeerd?
Wim
Wim schreef:Veel plezier. Staat dit stuur niet wat laag, of zie ik dat verkeerd?
Wim
Op de foto lijkt dat inderdaad zo, maar in werkelijkheid staat het stuur een paar cm lager dan het zadel. Dat valt wel mee dus :)

Maarten
Sarah89 schreef:
JesseL schreef:Ook zie ik Ergon handvatten, maar niet-Ergon bar-ends. Waarom heb je niet voor de Ergon GC3 gekozen (handvatten met bijpassende Ergon lange bar-ends)?
Deze Ergon handvaten zitten standaard op deze fiets. Omdat ik graag bar-ends wilde heb ik die er bij laten zetten. Ik heb er helemaal niet over nagedacht dat er misschien ook Ergon bar ends bestaan. Ik denk dat die ook wel wat duurder zijn dan die die ik nu heb...
Ik heb onlangs een proefrit gemaakt met een fiets waarop dezelfde barends waren gemonteerd als op jouw fiets, en het viel me onmiddelijk op dat de bevestiging van de barend aan het stuur me ging irriteren als ik het stuur aan de buitenkanten vasthield. Het voelde alsof je constant met je hand over een schroef heen loopt te schuren.

Dat wilde ik niet hebben als ik weken op pad ga en heb gelijk geinformeerd of er niet wat beters was te krijgen en toen lieten ze me de Ergon GC3 zien en dat zag en voelde 100% beter. http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gc3
windinderugfietser schreef: Dat wilde ik niet hebben als ik weken op pad ga en heb gelijk geinformeerd of er niet wat beters was te krijgen en toen lieten ze me de Ergon GC3 zien en dat zag en voelde 100% beter. http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gc3
Maar alleen geschikt als je niet al te grote handen hebt, ik kan er de mijne niet goed op kwijt.
Een paar centimeter onder het zadel vind ik toch vrij laag voor een vakantiefiets. Iedereen is anders, maar toch.
Wim
Haike schreef:
windinderugfietser schreef: Dat wilde ik niet hebben als ik weken op pad ga en heb gelijk geinformeerd of er niet wat beters was te krijgen en toen lieten ze me de Ergon GC3 zien en dat zag en voelde 100% beter. http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gc3
Maar alleen geschikt als je niet al te grote handen hebt, ik kan er de mijne niet goed op kwijt.
Ik heb zeer grote handen en kan ze er juist erg goed op kwijt... Mijn huidige rechte stuur met de Ergon GC3 handvatten en bar-ends is het beste stuur wat ik ooit gehad heb (racebocht, recht met normale bar-ends, vlinderstuur, normaal gebogen stuur).