Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 44 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34740 berichten

Martin E. van Doornik schreef:De linker foto maakte ik vanuit mijn fiets op 3 april 1972. Soms wil ik ook wel eens oude fietsherinneringen ophalen en zodoende maakte ik de rechter foto op 29 september 2006: www.mijnalbum.nl/Album=XIYGQ6MK
Hoe heet deze kerk en waar :wink: ? Ik denk er nog vaak aan.
Doe er nog maar een hint bij Martin.
Wat maakt deze kerk zo bijzonder voor je; ben je daar getrouwd ? :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:De linker foto maakte ik vanuit mijn fiets op 3 april 1972. Soms wil ik ook wel eens oude fietsherinneringen ophalen en zodoende maakte ik de rechter foto op 29 september 2006: www.mijnalbum.nl/Album=XIYGQ6MK
Hoe heet deze kerk en waar :wink: ? Ik denk er nog vaak aan.
Doe er nog maar een hint bij Martin.
Wat maakt deze kerk zo bijzonder voor je; ben je daar getrouwd ? :wink:
:lol: Heel grappig :lol: , nee, ik ben in 1985 in de 13e eeuwse NH-kerk van Baflo (Gr.) getrouwd. De dubbelfoto is in Zweden genomen, ergens in prov. Västra Götaland. Het was in april 1972 mijn eerste bezoek aan Zweden en ook boven de 1000 km van huis. Met mijn leeftijd van 21 jaar was dat nogal heel wat. Daar de jeugdherberg in Göteborg na aankomst van de Tor Line gesloten was (met een briefje aan de deur met mijn naam erop!) pakte ik de trein (fiets mee) en ging naar een andere plaats waar de JH wel open was. In die plaats staat de kerk van de foto.

Martin E. van Doornik schreef: ik ben in 1985 in de 13e eeuwse NH-kerk van Baflo (Gr.) getrouwd.
Hier dus! Baflo 2005 :D
Afbeelding

Martin E. van Doornik schreef:Daar de jeugdherberg in Göteborg na aankomst van de Tor Line gesloten was (met een briefje aan de deur met mijn naam erop!) pakte ik de trein (fiets mee) en ging naar een andere plaats waar de JH wel open was. In die plaats staat de kerk van de foto.
En hoe lang duurde de treinreis ? :wink:

Martin E. van Doornik schreef: Hoe heet deze kerk en waar :wink: ? Ik denk er nog vaak aan.
Umeå Stads kyrka :wink:

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Hoe heet deze kerk en waar :wink: ? Ik denk er nog vaak aan.
Umeå Stads kyrka :wink:
Nee, Umeå ligt in Norrland, veel te veel noordelijk. De foto lijkt ook helemaal niet op. Die mist de "schouder-aanbouwsels" aan weerszijden van de toren. De toren op mijn foto (gemaakt in provincie Västra Götaland) heeft een zadeldak met een spits erop.
Michael W schreef: En hoe lang duurde de treinreis ? :wink:
Ongeveer 80 km met de SJ-trein vanaf Göteborg.

Gustav Adolfs kyrka in Borås :wink:

Afbeelding

Martin E. van Doornik schreef: zadeldak met een spits erop.
Daar zocht ik ook op maar dat is wat moeilijk in het zweeds :wink:

Michael W schreef:Gustav Adolfs kyrka in Borås :wink:

Hier
KLOPT, Michael! Det här är Gustaf Adolfs Kyrka av Borås, byggd i 1906. De fraaie kerk staat op een heuvel en kijkt uit over de stad Borås.
Hierbij twee foto's van Zweedse jeugdherbergen: www.mijnalbum.nl/Album=TKZJKQWG De eerst is Göteborg, die ik gesloten aantrof, met het mededelingsbriefje aan mij gericht op de deur. Links staat mijn fiets. Dan maar "Tåget av Statens Järnvägar till Borås" gepakt. Op de tweede foto staat mijn fiets (alleen het witte achterspatbord zichtbaar) tussen de palen van de ingang. Het charmante Zweden met de karakteristieke houten huizen heeft op me enorme indrukken achtergelaten. Had ik toen nooit gedacht dat ik in 2003 eigenaar ben van een mooi Zweeds huis!

Michael W schreef:Gustav Adolfs kyrka in Borås :wink:
Tja, Borås. :?
Ooit geweest. Richting Vänern en Vätern. Gewapend met de boekjes van Sjöwal en Wahlöö.

Effe een moeilijke 8)
In welke stad staat dit paard?

Afbeelding

Tip: in 2001 stond hij nog in de provincie Zuid-Holland

Is hij van plastic?

Franke schreef:Is hij van plastic?
Dat dacht ik niet, maar ik ben er niet zeker van :wink:

't Zal geen Brouwershaven zijn, denk ik zo...

Robertjan schreef:'t Zal geen Brouwershaven zijn, denk ik zo...
Klopt !! dat is het niet :wink:

Je zou verwachten dat 'ie nu dan in Brielle staat, bij 't Kont van 't Paard. Maar ook dat is denk ik iets te voor de hand liggend... :roll:

Robertjan schreef:Je zou verwachten dat 'ie nu dan in Brielle staat, bij 't Kont van 't Paard. Maar ook dat is denk ik iets te voor de hand liggend... :roll:
Verkeerde provincie !! :wink:

I give up... :?

Heb van alles geprobeerd met googlen: beeld van paard of beelden van een paard enz. enz., maar vergeefs. Het type raam met inspringende ruiten van de winkel en de natuurstenen muur rechts (van een kerk misschien?) doet me wel denken aan het noorden des lands.

Ik denk dat 'ie niet in Utrecht of Enschede staat. Evenmin als Maastricht.