Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 43 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
nobbiomatic schreef:die andere fietsen doe ik toch niet weg...iedere fiets heeft zijn eigen identiteit zeg maar...en zijn inzetgebied...de fatbike maakt het gewoon kompleter. ..en om iedere keer 17 kilo hier over die koeiehekken te zwiepen...heb ik toch een andere fiets voor... :wink:
Hehe, je kunt nooit genoeg fietsen hebben ;).
Het ideale aantal fietsen is je huidige aantal + 1... Of beter: s-1. Waarbij s het aantal is wat tot een scheiding met je partner leidt.
Haha, ik heb dat probleem gewoon opgelost door m'n partner de deur uit te zetten. Aantal fietsen staat nu op 4 + 2 voor logees + voel een zeer sterke behoefte voor een setje 29+ voor onder de fatbike.
Maar sinds de komst van de fattie is eigenlijk de mtb werkeloos en de trekking behoorlijk bedenkelijk geworden. Alleen de racer is echt onvervangbaar, en de fatbike natuurlijk! :)
Dan geldt voor jou dus n+1, waarbij n het huidige aantal is. Chapeau;)!
Yopie schreef:Haha, ik heb dat probleem gewoon opgelost door m'n partner de deur uit te zetten.
Heren, dat wil niet zeggen dat yopie vrijgezel is he :lol: :lol:
Wie beweert dat dan?
Wat lees ik ? is yopie vrijgezel(lig)?
8)

snel die spaarpot kapot slaan, en centjes tellen...
Over dating gesproken, kwam net toevallig deze tegen:
en ja, hij is flauw! :)
Afbeelding
oldschool vs newschool....
Ik heb het Brooks B135 zadel op mijn Cannondale Badboy gezet en een Brooks B190 gekocht voor op de fatbike. Dit zadel is nog groter :)

Omdat ik geen auto heb en de fiets mijn vervoer is heb ik een Brooks Glenbrook tas aan mijn stuur gehangen. Zo kan ik nog eens wat spulletjes mee nemen. Ziet er wel mooi uit vind ik zelf. De tas heeft een inhoud van 10 Liter dus ik kan er ook genoeg in kwijt. Ik wil dezelfde tas nog een keer kopen en dan achter aan het zadel hangen dan heb ik in totaal 20 Liter om mee te kunnen nemen.

Hier zijn een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dennis1987 schreef:Ik heb het Brooks B135 zadel op mijn Cannondale Badboy gezet en een Brooks B190 gekocht voor op de fatbike. Dit zadel is nog groter :)
Een B190, da's nog een keer 200 gram erbij. Meestal gaat het bij fatbikes andersom, grammen jagen, tubeless, lichtere componenten, etc.. Misschien heb je wel een topconditie. Stuurtas ziet er mooi uit, zul je niet vaak zien op een fatbike.
leuke foto's Dennis!

het zadel staat heel goed bij de fiets, vooral in combi met de stuurtas. geeft de fiets een aparte uitstraling.

maar wat is de reden dat je zo groot zadel kiest? heeft dat met comfort te maken?

ik fiets met carbonnen zadels, mss leuk om een keer te ruilen. :lol:
Mijn conditie is best goed. Ik fiets met gemak 60 km op een dag zonder last te hebben van vermoeidheid of zadelpijn. 100 km moet ook wel te doen zijn. Alleen ben ik wel echt iemand die op zijn gemakje fietst , ik heb een hekel aan zweten dus ik fiets met de fatbike een gemmiddelde van 13 kmph. Dat is echt langzaam maar dat houd ik wel uren vol.

Ik ben 1.77 en weeg 85 kg dat is een beetje te zwaar maar het valt nog wel mee. Waarom ik dan toch voor zo'n groot zadel kies ? Ik las op internet dat de Brooks B135 en B190 hele comfortabele zadels waren en omdat ik ze erg mooi vond heb ik ze maar gekocht. Ik heb er geen moment spijt van gehad , ze zitten echt heel fijn. Het zijn volgensmij ook zadels die tientallen jaren mee gaan.

Nadelen zijn dat de veren een beetje piepen en dat ze echt zwaar zijn. Maar ik ben toch geen tijdrit rijder dus gewicht maakt mij niks uit.

Een vriend van mij heeft meerdere carbonnen Zadels die ik wel eens uit mag proberen als ik dat zou willen. Maar mocht je eens een van deze Brooks willen proberen dan stuur ik ze wel naar je op. Dan mag je ze een weekje proberen :) Je moet alleen uitkijken dat ze niet nat worden door de regen want als je er dan op gaat fietsen dan zakken ze helemaal uit :cry:
verleidelijk aanbod :lol:
Een weekje wisselen van eigenaar van een goed ingereden Brooks-zadel lijkt mij een nutteloze aangelegenheid: eenmaal goed ingereden door de eigenaar, heb je dat echt niet in een weekje in de vorm van het achterste van de nieuwe berijder gekneed... Of je moet in die week even 1000km rijden. Dan kan het lukken.
Brooks B190 is een zeer comfortabel zadel. Ik heb er twee op mijn stadsfiets gehad: de eerste werd gejat en de tweede ging kapot (gebroken frame). Nu heb ik er de Lepper Primus op zitten. Vergelijkbaar zadel, alleen wel een stuk degelijker.
Travelmaster schreef:Een weekje wisselen van eigenaar van een goed ingereden Brooks-zadel lijkt mij een nutteloze aangelegenheid: eenmaal goed ingereden door de eigenaar, heb je dat echt niet in een weekje in de vorm van het achterste van de nieuwe berijder gekneed... Of je moet in die week even 1000km rijden. Dan kan het lukken.
tis ook meer om een indruk te krijgen...een carbonnen zadel past zich ook niet aan...zelfs niet na 20.000 km.... :D

en 150 per dag zou toch wel haalbaar zijn.
Bezint, eer gij begint... een carbonnen zadel is ook niet bedoeld om zich te vormen. Heb je wel eens een eind in leren schoenen van een ander gelopen? Geeft geen beste indruk van de schoen, is mijn ervaring :lol: .
Travelmaster schreef:Een weekje wisselen van eigenaar van een goed ingereden Brooks-zadel lijkt mij een nutteloze aangelegenheid: eenmaal goed ingereden door de eigenaar, heb je dat echt niet in een weekje in de vorm van het achterste van de nieuwe berijder gekneed...
Van de Brooks zadels die ik heb gezien hadden de meesten toch de bekende deukjes precies op de typische plek.
Wel zijn er talloze Brookszadels in gebruik bij mensen die geen flauw idee hebben wat naspannen zou kunnen zijn.
Dennis1987 schreef:Afbeelding
Mooi Dennis, staat lekker eigenwijs! en vet natuurlijk. 8)
Kan niet zo goed zien hoe de stuurtas van onderen vastzit, bungelt ie niet tegen de stuurpen zodat ie mss schaafplekken krijgt? En wat vind je trouwens van een achterdrager(tje)?