Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 42 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34541 berichten

Michael W schreef:Een gemakkelijke retour :wink:
Das Neues Rathaus von 1901 in Hannover.

Martin E. van Doornik schreef:De naam Algerabrug ken ik eigenlijk niet.
In januari 1954, nog geen jaar na de Watersnood werd begonnen met de eerste baggerwerkzaamheden. Op 6 mei 1958 werd de eerste schuif voor het eerst neergelaten als proef. Later dat jaar, op 22 oktober werd de Stormvloedkering Hollandse IJssel geopend. De kering kreeg bij deze gelegenheid de naam "Algerabrug", naar de twaalf dagen eerder afgetreden Minister van Verkeer en Waterstaat Algera.

Nooit te oud om wat te leren toch :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Das Neues Rathaus von 1901 in Hannover.
Het Raadhuis van Hanzestad Hannover ja

Gebouwd tussen 1901 en 1913, het Alte Rathaus is uit 1410 en is in onvervalste baksteengotiek.

Afbeelding

Nu weer een nieuwe raadselfoto: een modern wit gebouw, waar zeer veel mensen in en uit gaan. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=VE3HBV4G

Martin E. van Doornik schreef:Nu weer een nieuwe raadselfoto: een modern wit gebouw, waar zeer veel mensen in en uit gaan. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=VE3HBV4G
Pisa Airport Galileo Galilei

Statione Termini, Roma lijkt me ook een kanshebber

arnob schreef:Statione Termini, Roma lijkt me ook een kanshebber
Lijkt mij zelfs wel zeer waarschijnlijk :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nu weer een nieuwe raadselfoto: een modern wit gebouw, waar zeer veel mensen in en uit gaan. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=VE3HBV4G
Pisa Airport Galileo Galilei
Helaas, niet goed. Hier een foto van het vliegveld van Pisa: www.mijnalbum.nl/Album=IBP8OYEZ want daar ben ik zelf geweest.
arnob schreef:Stazione Termini, Roma lijkt me ook een kanshebber
Arnob heeft het juist 8) , het is Roma Termini Stazione, het centraal station van Rome.

Nu een moeilijkere :wink:
Wat is er met deze beroemde boom vorig jaar gebeurt ?

Afbeelding

Michael W schreef: Wat is er met deze beroemde boom vorig jaar gebeurd ?
UNFÄLLE
Wenn Denkmäler töten
Eine geschützte Eiche erschlug in Wiesbaden einen Autofahrer.

Dit misschien? 8)

Rachel schreef:UNFÄLLE
Wenn Denkmäler töten
Eine geschützte Eiche erschlug in Wiesbaden einen Autofahrer.
Dit misschien? 8)
Nee, er is hemzelf iets ergs overkomen!!

En het is een spar geen eik :wink:

Michael W schreef:Nee, er is hemzelf iets ergs overkomen!!

En het is een spar geen eik :wink:
Dit is de Wurzelfichte van Bukow overkomen! :wink:

Ja, errug hé :wink:

De Wurzelfichte bij Buckow (Märkische Schweiz), is helaas door de orkaan Kyrill vorig voorjaar geknakt. :(

Afbeelding
En hier in het bos stond hij

Michael W schreef:Ja, errug hé :wink:
Ich trauere! :cry:
De naam van de storm, Kyrill, werd toegekend door de Vrije Universiteit Berlijn. De naam werd verzonnen door een familie uit Neuenhagen die de verjaardag van hun vader op die manier konden "vieren". De Vrije Universiteit van Berlijn maakt namelijk geen lijst met namen (zoals wel gebeurt bij orkanen), maar laat anderen namen verzinnen, mits zij betalen.
De plaats van de ramp -Buckow met een 'c', pardon- ligt zo'n 26.3 km verwijderd van Neuenhagen.

Ook dat nog! :wink:

Rachel schreef:
Michael W schreef:Ja, errug hé :wink:
Ich trauere! :cry:
Hij is wel keurig herdacht :wink:

Afbeelding

Hoe heet deze, goed bewaakte en met goud overladen, meneer?
Afbeelding

Robertjan schreef:Hoe heet deze, goed bewaakte en met goud overladen, meneer?
Ik gok op El Señor de Sipán of zoiets :wink:

Afbeelding
en hier ligt hij in Chiclayo

Afbeelding

Hoe 'ie (Michael) het voor elkaar krijgt weet ik niet (hoe komt iemand bij het zoeken nou op anderlicht.nl???), maar hierboven:
Afbeelding
ligt inderdaad "El Señor de Sipán" in Lambayeque! Hij is wel oud: de Inca's stammen af van o.a. zijn kleinkinderen (of misschien nog wel ouder)!

Robertjan schreef:Hoe 'ie (Michael) het voor elkaar krijgt weet ik niet (hoe komt iemand bij het zoeken nou op anderlicht.nl???), maar hierboven:
ligt inderdaad "El Señor de Sipán" in Lambayeque! Hij is wel oud: de Inca's stammen af van o.a. zijn kleinkinderen (of misschien nog wel ouder)!
Gewoon beetje geluk en zoeken op graf Perú :wink:

Hmm, dan kom je er al snel inderdaad... :roll: :?

Alleen dan op reisverslagen.net of travelsouce.net ...