Froggy schreef:Vanavond om 1820 op NL1 een interview met deze fietsers.
Je heb wildkamperen (boven op een berg of diep in het bos) en wildkamperen (op een verlaten boerderij met 'toestemming' van de 'bewoners') - een van de twee zou ik zeker niet doen.
Ik heb de uitzending gemist (zat op de fiets van het -weer uitgelopen- werk naar huis), maar ik zou toch beide manieren van wildkamperen doen. Als me door betrouwbaar voorkomende mensen verteld word dat een dorp verderop niet pluis is, dan luister ik daar naar. Een plekje bij de waarschuwers in de buurt en waar ze je in de gaten kunnen houden is dan niet verkeerd.
Ik las verhalen over berovingen in Peru, tussen Trujillo en Pacasmayo, enige tijd geleden (een jaar?) op dit forum. Juist bij mensen die hun route bekend maakte bij de politie. Dat laatste zag ik toendertijd het nut niet van in. Ik fietste gewoon daar tussen Trujillo en Pacasmayo, maar tegen de avond werd ik door een boer gewezen op de kwalijke zin van de bewoners van het dorpje verderop. Ik mocht op zijn land in een hutje overnachten. Dat heb ik gedaan en ik ben niet beroofd.
Datzelfde ook tussen Cuzco en Juliaca in de bergen van Peru. Niet beroofd, terwijl ik toch dichtbij de weg aan het wildkamperen was.