Omdat die ASUS mij va, performance nooit zal kunnen bekoren kijk ik uit naar de apple Macbook Air. De lijkt mij de perfecte balans tussen gewicht en bruikbaarheid op reis te hebben.
Eeen laptop moet voor mij op zijn minst:
- een degelijk scherm hebben om foto's op te bewerken en selecteren
- Altijd foutloos werken zonder software perikelen (wat ik bij ingewikkelde toepassingen altijd heb op eender welke windows PC)
- Ja, ik ben as digitaal designer nogal een mac-adept, maar dat betekend niet dat de Air voor jullie niet super zou zijn.
- standaard toepassingen op een mac gaan altijd eenvoudiger dan de windows variant, zonder verlies van functionaliteit
- De air weegt ongeveer 1,2kg. Als je naar andere laptops kijkt in deze gewichtsklasse, heb je altijd dikkere zaken met een kleiner scherm.
- De macbook air heeft veel zaken niet, maar die dingen heb ik heus niet nodig als ik op fietsreis ben.
- Op reis wil je nogal vaak toegang krijgen tot nogal exotische draadloze netwerken. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik bijna overal een stuk gemakkelijker online kom dan mijn vrienden met een windows systeem.
- als fotograaf vind ik het led-scherm van de macbook air van top kwaliteit, en nog vrij groot ook, wat het werken alleen maar aangenamer maakt.
- de erg dure SSD varriant van de macbook air is goed bestand tegen schokken, omdat de Harddisk geen bewegende onderdelen bevat.
Ik heb al 5 jaar ervaring met een apple powerbook 12inch. Nu is die wat verouderd, maar ik kan wel zeggen dat dit toetel me de degelijkheid van de mac design ruimschoots heeft bewezen. Die laptop staat vol butsen, maar doet nog altijd dienst voor lichte taken als e-mail, en algemene laptop voor op verplaatsing.
Op fietsreis gaat hij wel niet mee omdat ik niet op reis ga om aan een stopcontact te hangen...
Ik versta wel de behoefte van er één mee te nemen. Ik denk dat ik er ook erieus zou over nadenken als ik echt voor het leven van wereldfietser zou kiezen. (wat er wel ziet aan te komen
)