Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks zadel doormidden gebroken… normaal? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Brooks zadel doormidden gebroken… normaal?

Slaapt schreef:Nou kan je allerlei argumenten uit de kast halen van fool proof maken enz maar punt is mensen gaan sleutelen aan fietsen weten de in mijn ogen basale regels niet. Namelijk een zadel pen moet in het midden van een zadelrail..
http://blog.brooksengland.com/wps/we-ca ... k-bicycle/
Jeroen, je manier van gelijk halen zonder argumenten begint steeds idioter te worden.

Dus laat ik het voor jou dan even nuanceren zodat je het in 1 keer kan begrijpen: Zadelklem in het midden van de rail, liever wat meer naar achteren.
Setback haal je uit je zadel pen.
Afbeelding

zie je de merktekens op de rail?
Afbeelding

Afbeelding

Op een forum zelfde onderwerp:
http://www.socaltrailriders.org/forum/s ... -rail-bent
Afbeelding

Afbeelding
Slaapt schreef: Afbeelding
Een knipoogje is zeker teveel gevraagd? :lol:

Hans
LOL ik zit ook te veel mij op te winden!
ik zal eens een happy zadel pen zoeken.
Marten mis ik ook dit soort momenten geloof ik.
Slaapt schreef:Marten mis ik ook dit soort momenten geloof ik.
Dat zal ook wel zo blijven. Je zit bij hoog en laag te beweren dat zadels in het midden van de rail gemonteerd moeten worden, reageert na mijn vraag naar je bron met 'je kan wachten tot je een ons weegt' en komt nu uitgerekend aanzetten met zadels met een maatindeling waaruit blijkt dat je ze ook NIET in het midden mag monteren en klopt jezelf op de borst dat je zo'n gelijk hebt.

Ik stel voor dat je hierop reageert.

Daarnaast ben je trots op je beroep (terecht, dat mag) maar pas je een treksterkte toe op het buigen van de rail, dan vind ik da ook weer serieus minder.
Alleen je opmerking over de afwerking van de klem is een goede.
Nog een die erbij mag is dat je de meeste klemmen ook scheef, met de bovenplaat naar vroen of achteren, kunt monteren wat de belastbaarheid niet ten goede zal komen.
Je zit bij hoog en laag te beweren dat zadels in het midden van de rail gemonteerd moeten worden. komt nu uitgerekend aanzetten met zadels met een maatindeling waaruit blijkt dat je ze ook NIET in het midden mag monteren

Je kan ook op alle slakken zout leggen. Er is duidelijk te zien dat het ongeveer in het midden is met een max. Ik zei ook niet helemaal vooraan maar dat zeg je dan weer niet.

maar pas je een treksterkte toe op het buigen van de rail, dan vind ik da ook weer serieus minder.

Dat was om aan te geven hoe sterk het materiaal is omdat de meeste mensen geen flauw idee hebben hoe sterk staal is. In absolute zin heb je natuurlijk een gecombineerde afschuiving en trekkracht. Maar afschuiving kracht spreekt wat minder tot de verbeelding.

Zo en verder zoekt iedereen het maar fijn uit. Ik zet dit topic verder op ignore.

Want waar het mij om te doen was dat de topic starter in mijn optiek het zadel verkeerd gemonteerd had. Daarnaast ik mij niet kon voorstellen dat HBS een klant zo kon bejegen omdat ik technisch gezien vind dat ze gelijk hebben en ik hele andere andere ervaringen heb met hen. Daarnaast nu blijkt dat de topic starter het forum misbruikt om een paar tientjes eigen gewin.

succes verder!
Ik denk dat het verstandig is om deze discussie verder te laten rusten. Het ging om Raimundo die op dit forum zijn beklag heeft gedaan over een gebroken rails.

Omdat ik graag de verhalen van twee kanten wil horen heb ik ook de versie van HBS aan gehoord en dit verschilt wezenlijk van het verhaal van de klager.

Ik vind wel degelijk dat HBS met klager gezocht heeft naar een passende oplossing, maar dat klager dit niet heeft willen accepteren en daarnaast chantage pleegde door de vertellen dat hij werkt voor de WF en HBS zou zwart maken op het forum. Bekijk dit alles ook van uit het punt van de verkoper.

Ik fiets al mijn leven lang met Brooks zadels en besteed veel aandacht aan de juiste zadel afstelling en heb nog nooit problemen gehad.

Mario
Supermario
Ik koop daar ook vaak spullen en ben zo brutaal geweest om even te vragen wat er nu precies aan de hand is. Dit kreeg ik als antwoord;
Deze klant heeft inderdaad een Brooks B17 zadel bij ons gekocht waar de rails van is gebroken. De klant heeft dit aan gemaild en wilde per direct een nieuw zadel anders zou hij ons slecht vermelden op het forum wereldfietser. Wij behandelen iedereen gelijk of je werkt bij wereldfietser of ergens anders, iedereen is voor ons gelijk. Uiteindelijk heeft deze meneer het zadel opgestuurd en bleek dat het zadel te ver naar voren op de zadelstrop is gemonteerd, dus waar de brug zich versmalt was de zadelstrop gemonteerd. Dit valt niet onder garantie en wij hebben de klant aangeboden de brug te vervangen en dat de klant de inkoopprijs moest betalen van de brug (15 Euro). Dit wilde de klant niet maar wilde een nieuw zadel of hij zou ons zwart gaan maken op dit forum waar voor hij werkt. MARIO
Beste Mario,
Hoewel ik gisteren heb geschreven dat ik erover op ging houden, omdat het me wel heel veel negatieve energie kost, toch even een reactie op jouw verhaal.
Het is geen Brooks B17 zadel maar een B67 of zoals zij het noemen B396 zadel. Ik heb ze inderdaad in eerste instantie via de mail gevraagd hoe de zaak te melden. Hierop heb ik keurig een mailtje teruggekregen waarin stond dat ik het zadel moest opsturen. Dit heb ik gedaan en keurig afgewacht wat hun antwoord zou worden. Toen ik na bijna een week wachten nog niets gehoord had, heb ik hen gebeld met de vraag of ze me al iets konden vertellen . Hierop kreeg ik te horen dat het wel een week of 4 kon duren, omdat ze het zadel hadden opgestuurd naar hun leverancier. Wel vertelde hij mij geen problemen te verwachten en dat het een garantiezaak zou worden. Toen ik aangaf dat ik het te lang vond duren, 4 weken, beloofde hij mij dezelfde dag terug te bellen. Nog geen uur laten belde hij mij terug met de mededeling dat het geen garantie werd, omdat ik het zadel verkeerd gemonteerd zou hebben (dat het zadel gemonteerd was op de zadelstrop is ook niet juist, ik heb het zadel wel zover mogelijk naar achteren gemonteerd). Toen heb ik op dit forum mijn vraag gesteld en heb van menigeen een reactie gehad. Afgelopen maandag heb ik hen opnieuw gebeld om hen opnieuw te vragen hun mening te herzien, met de meningen die hier gegeven zijn als aanvullende informatie. Dit wilde ze niet, ze bleven op het standpunt staan dat het mijn schuld was en uiteindelijk hebben ze aangeboden om tegen de betaling van 21,95 (de kosten van een nieuwe rail) deze voor mij te vervangen. Daar kon ik niet mee akkoord gaan, omdat ik overal een nieuwe rail kan kopen voor dat bedrag. Het enige wat ze zouden doen is het vervangen van de rail, oftewel 2 schroeven los en vast draaien. Ik heb toen inderdaad tegen hem gezegd dat ik mijn ongenoegen zou uitspreken op dit forum. Ik heb nooit tegen hem gezegd dat ik alleen maar genoegen nam met een nieuw zadel. Sterker nog: vanaf het begin hebben we het alleen maar over reparatie van het zadel gehad en nooit over een nieuw zadel.
Dat Hollandbiksshop.com nu het verhaal verdraait en het op deze manier aan jou vertelt is schandalig. Het zegt wel iets over wat voor ondernemers het zijn.
Robertjan
Voor de duidelijkheid betreffende het 'werken' voor De Wereldfietser
“NEE” ik heb tegen niemand gezegd dat ik voor “De Wereldfietser” werk!!!!
Sterker nog, ik heb zelfs tegen hem gezegd dat ik zelf een ondernemer ben en dat ik niet op deze manier met mijn klanten omga.
Travelmaster
Maar het begint wel wat op moddergooien te lijken
Hier heb je gelijk in en dat was zeer zeker niet mijn bedoeling.
Supermario
Ik vind wel degelijk dat HBS met klager gezocht heeft naar een passende oplossing, maar dat klager dit niet heeft willen accepteren en daarnaast chantage pleegde door de vertellen dat hij werkt voor de WF en HBS zou zwart maken op het forum. Bekijk dit alles ook van uit het punt van de verkoper. Ik fiets al mijn leven lang met Brooks zadels en besteed veel aandacht aan de juiste zadel afstelling en heb nog nooit problemen gehad.
Wat is zijn oplossing geweest? Dat ik de rail betaal en dat hij hem erop zet!
Dat noem jij een oplossing? Garantie houdt niet in dat de consument de onderdelen betaalt en de winkelier/fabrikant de arbeid. Maar vooruit, hij had bijvoorbeeld kunnen zeggen dat we ieder de helft zouden betalen, maar dat was niet eens bespreekbaar.
Hollandbikeshop zwart maken op het forum? Ik heb tegen hem gezegd dat ik mijn beklag zou doen op het forum… natuurlijk mag ik dat doen. Natuurlijk mag ik medefietsers behoeden voor winkeliers met zulke praktijken.

Maar nu stop ik er echt mee. Wat mij betreft mag het draadje op slot!

Raimundo
Ik zou denken dat ondernemers andere keuze maken in de afweging tijd vs geld.