Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 38 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34534 berichten

Rachel schreef:Ik wist het meteen. Budapest vanaf de rustige Buda-kant met blik over de Donau. In dat deel heb ik een paar weken een appartement bewoond. Ik was er vlak voordat de Rode ster van het Parlementsgebouw werd getakeld.
Yip, de Gellértberg in Boedapest met o.a. uitzicht op de beroemde Kettingbrug (Széchenyi lánchíd) over de Donau.

Afbeelding

Rachel schreef:In dat deel heb ik een paar weken een appartement bewoond.
Ook in de dierentuin geweest en op de János-hegy ?

Afbeelding
Ook Marx en Engels aan de overkant waren zich toen nog van geen kwaad bewust... :wink:

Hoe heet de ruïne waar vandaan deze foto gemaakt is?
Afbeelding

Deze zal hopelijk toch iets meer zoeken zijn :D! Doch zeker niet onmogelijk :wink:...

Michael W schreef:
Rachel schreef:In dat deel heb ik een paar weken een appartement bewoond.
Ook in de dierentuin geweest en op de János-hegy ?
Wel berg, geen dierentuin, wel Romeinse opgravingen en Oosterse baden. Sprookjesachtig licht door koepelvormige daken.

Robertjan schreef:Hoe heet de ruïne waar vandaan deze foto gemaakt is?
Ruïne van Inkarakay ?

Helaas. Maar aan de benaming te zien, zit je in het goede werelddeel!

Inkaracay is echter nog een eindje trappen.

Robertjan schreef:Helaas. Maar aan de benaming te zien, zit je in het goede werelddeel!

Inkaracay is echter nog een eindje trappen.
Sacsayhuamán 8)

Afbeelding

Jaja, het was even zoeken, maar zoekt en ge zult vinden :lol:!
Afbeelding
Deze beste man "waakt" over de stad Cuzco. Daar zeer dicht in de buurt liggen de Inca-ruïnes van Sacsayhuaman.
Als je daar bent zou je denken dat het alleen om het gedeelte met die grote stenen gaat, maar er zijn minder bekende gedeeltes van Sacsayhuaman waar je onder de grond kunt, en er zouden zelfs geheime tunnels lopen naar de vroege Inca-tempel Qoricancha in het centrum van Cuzco!
Afbeelding
Robertjan komt uit een tunnel, die een lokale jongen hem heeft aangewezen.

Robertjan schreef:Jaja, het was even zoeken, maar zoekt en ge zult vinden :lol:!
Ach ja, je moet maar zo denken er zijn minder blanco Cristo-beelden op de wereld dan orthodoxse kerkjes :wink:

*zucht*

Maar dan moet je wel zien dat het een Cristo is, zo van de zijkant. :roll:

Robertjan schreef:Maar dan moet je wel zien dat het een Cristo is, zo van de zijkant. :roll:
Dat was wel duidelijk, maar welke Christo. :wink:
Hieronder de stad Cusco, het beeld en de ruïnes op één foto !!

Afbeelding

Mooie omgeving blijft het. Die Zara, Delya, Kendra en Tania boffen toch maar weer. :D

Een erg Hollands aandoende molen, maar het staat niet in Nederland. Daar heb ik als molenliefhebber twee dagen mogen draaien. Maar waar? www.mijnalbum.nl/Album=XMLSJAZH

Martin E. van Doornik schreef:Een erg Hollands aandoende molen, maar het staat niet in Nederland. Daar heb ik als molenliefhebber twee dagen mogen draaien. Maar waar?
Dreistöckige Galeriemühle (stellingmolen) mit Steert und Wappen mit Schwan/Sonne in Blau am Wasser. Geen idee waar. Er zijn talloze, nee, ontelbaar veel Holländerwindmühlen in Duitsland. :roll:

Rachel schreef:Dreistöckige Galeriemühle (stellingmolen) mit Steert und Wappen mit Schwan/Sonne in Blau am Wasser. Geen idee waar. Er zijn talloze, nee, ontelbaar veel Holländerwindmühlen in Duitsland. :roll:
Hij heeft natuurlijk wel opvallend veel schorren (zonder hulpschorren) onder de stelling en hij lijkt mij behoorlijk "vrijstaand".
Denemarken zou natuurlijk ook nog kunnen. :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:Dreistöckige Galeriemühle (stellingmolen) mit Steert und Wappen mit Schwan/Sonne in Blau am Wasser. Geen idee waar. Er zijn talloze, nee, ontelbaar veel Holländerwindmühlen in Duitsland. :roll:
Hij heeft natuurlijk wel opvallend veel schorren (zonder hulpschorren) onder de stelling en hij lijkt mij behoorlijk "vrijstaand".
Denemarken zou natuurlijk ook nog kunnen. :wink:
Je zou stellingschoren (met één r dus) met schrankschoren bedoelen. Met andere woorden, een soort "kraaienpotenconstructie" die veel in de noordelijke provincies te vinden is, maar ook in Noord-Duitsland. De toch wel erg bekende molen is ook niet eens in Europa te vinden.... Ik heb wel een lange vliegreis voor over gehad om deze molen te bezoeken.

Martin E. van Doornik schreef:De toch wel erg bekende molen is ook niet eens in Europa te vinden.... Ik heb wel een lange vliegreis voor over gehad om deze molen te bezoeken.
Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:De toch wel erg bekende molen is ook niet eens in Europa te vinden.... Ik heb wel een lange vliegreis voor over gehad om deze molen te bezoeken.
Nou Michael W, dat is heel knap van je gedaan! Windmill The Swan in Holland, Michigan (USA). De molen heeft tot 1964 in Vinkel (N.Br.) als beltmolen gestaan, en is daarna naar Amerika overgebracht. In april 1965 door Prins Bernhard feestelijk in gebruik gesteld. Ik maakte meer foto's van The Swan, kijk maar op: www.mijnalbum.nl/Album=64KNHBGI , klik op het zwarte pijltje rechtsonder voor de volgende foto's.
Over zijn Vinkelse bestaan kijk op: www.molendatabase.org/molendb.php : typ het nummer 1837 in het kleine vakje rechts, druk op Enter en klik op de kleine foto.
Hier weer een nieuwe raadselfoto: in ieder geval veel dichterbij huis. Hoe heet dit dorpje en welke rivier stroomt hier langs? www.mijnalbum.nl/Album=GJMLR3NT

Martin E. van Doornik schreef: Hier weer een nieuwe raadselfoto: in ieder geval veel dichterbij huis. Hoe heet dit dorpje en welke rivier stroomt hier langs? www.mijnalbum.nl/Album=GJMLR3NT
Verviers aan de Vesdre misschien? Vanwege de vlag met de Waalse Haan!
Afbeelding :wink: