Ik liet niks van dat alles 'doorschemeren', en ik zou ook niet willen. Waar haal je dat vandaan? (Het was trouwens in India, dat nogal komische kikkeren en meppen.)alma schreef: ↑do 09 apr, 2020 07:20Flix liet zelfs doorschemeren dat hij het niet erg zou vinden als sommige wereldfietsers die het begrip "een frisse neus halen" in zijn ogen te ver oprekten, stokslagen zouden krijgen of gedwongen zouden worden kikkersprongen te doen, zoals in de Filippijnen gebeurt.
Wel zeg ik dat er wat mij betreft geen taboe rust op het elkaar aanspreken. Omdat het gedrag van enkelen, grote invloed kan hebben op een gehele populatie. We hebben er allemaal belang bij dat we zo goed en snel mogelijk uit deze episode komen. En dat kan alleen maar als we gezamenlijk eraan werken, en solidair zijn met elkaar, en we ons dus aan de richtlijnen houden.
Ik begrijp nog steeds niet wat er zo moeilijk is aan de richtlijn: "Voor iedereen in Nederland geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis indien mogelijk en ga alleen naar buiten als dat nodig is: boodschappen doen, de hond uitlaten, een frisse neus halen of iets voor een ander doen.". Blijkbaar vinden sommigen dat met dat 'frisse neus' alle activiteiten buitenshuis geoorloofd zijn. Als het fout gaat, gaan we alsnog in een volledige lockdown, en dan mag je echt niks; laten we dat voorkomen!
Dat je met een fietstocht nu makkelijk aan de richtlijn van 1,5m kan houden, doet niks af aan de eerste richtlijn: binnen blijven.
Ik krijg bij deze hele discussie ook een beetje een 'Boris' gevoel: "People can make up their own mind, just wash your hands!"
Kees, LOL; leuke poging om twee zaken met elkaar te verbinden, die niks met elkaar te maken hebben en daar proberen daar alsnog een soort van gelijk uit te halen.