Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 36 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3751 berichten
Afbeelding

Zelfbouw projectje

Afbeelding
Er zijn tegenwoordig ook opklapbare stoeltjes hoor. :|
Mijn Koga TLO maakte plaats voor een van Herwerden Roadmaster.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit is mijn fiets en welke tassen kunnen hierop
gr marcel
Zowat alle normale tassen schat ik.
Wim
Mijn Expedition uit 1990
Afbeelding

Gideon
Tommy schreef:Mijn Expedition uit 1990
Op schoonheid staat geen leeftijd, verrassend goede staat voor een fietsje van bijna 20 jaar. Maar waarvoor dient die hendel op de zadelbuis?

Het bagagerekje is ongetwijfeld een Vetta. Gelast aluminium en ziet er fragiel uit, maar op een dergelijk exemplaar zit mijn vriendin geregeld als ik ze naar het station breng. Twee zadeltassen zullen dus geen probleem zijn ;-)
Beste Zuiz, de foto van de fiets op het bankje is erg groot, waardoor de pagina traag laadt. Kun je die ajb verkleinen?
Kris Kilowatt schreef:
Tommy schreef:Mijn Expedition uit 1990
Op schoonheid staat geen leeftijd, verrassend goede staat voor een fietsje van bijna 20 jaar. Maar waarvoor dient die hendel op de zadelbuis?
KOGA had op die plek vroeger ook daar een buiscommandeur zitten. Beneden bij de trapas zat dan een dynamo voor de verlichting van je fiets. Ze hadden geen slechtere plek kunnen bedenken dan die. Want wanneer heb je verlichting nodig? In de winter, en dat is ook de tijd waarin nattigheid en blubber en andere zooi hoogtijd viert. En als je ergens wel blubber vangt bij een fiets, is het daar wel. Gevolg: een dynamo die het door de zooi die hij vangt opgeeft.:wink:
Kris Kilowatt schreef:
Tommy schreef:Mijn Expedition uit 1990
Op schoonheid staat geen leeftijd, verrassend goede staat voor een fietsje van bijna 20 jaar.
Second that.
Kris Kilowatt schreef:
Tommy schreef: Maar waarvoor dient die hendel op de zadelbuis?
Volgens mij kon je daarmee de dynamo mee bedienen (op het loopvlak van de band zetten). Maar de dynamo zelf is verdwenen.
Hendeltje is inderdaad van een dynamo op de achterband.
De fiets was in erbarmelijke staat, tot het kleinste onderdeeltje uit elkaar gehaald en weer opgebouwd met wat andere onderdelen die ik nog had, zoals Brooks zadel, Deore duimshifters en crankstel, DX remhendels, kabels, DiaCompe remmetjes, nieuwe trapas, cassette en ketting. Alleen het originele bovenste derailleur-wieltje nog, maar die is besteld bij Marco.
De rekjes zijn inderdaad niet te vergelijken met die van tegenwoordig, maar toch nog verrassend sterk.

Gideon
Afbeelding

2005 Toen was het nog fietsen in pure eenvoud, slaapzakje en handdoek en zonder tent ergens wildkamperen.
De fiets was een Giant Granite, welk jaar hij komt weet ik niet
want kocht hem 2de hands


Afbeelding


Hier mijn Intersens TFD 510 Deore.
Heb er nu 3 jaar op zitten met deze fiets.





Afbeelding


Hier mn Santos Travelmaster 2.6 Alu met Rohloff en riem,
en de eerste 1000 km's zitten erop.



Afbeelding


Op de terugweg na de fietselfstedentocht mei 2010
Hierbij de foto van mijn vakantiefiets, de Idworx OffRohler, op vakantie in Frankrijk deze zomer. De fiets is op deze foto nog geen week oud, opgehaald, tassen erop en gebruiken waarvoor hij gemaakt is!

Afbeelding
Afbeelding


Groeten, Vincent
Giant Expedition :)
volledig LX en roldynamo :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bernhard90 schreef:Giant Expedition :)
volledig LX en roldynamo :wink:
Zo te zien uit 1991? ziet er nog erg mooi uit.

Gideon
Zou goed kunnen, moet even naar framenummer kijken :)

Wat me opvalt is dat veel vakantiefietsen in dit topic al toch best op leeftijd zijn of van die "c" merken :shock: Als je zo'n eind gaat fietsen, wil je toch het idee hebben dat je op een degelijke moderne fiets rijd? (niet dat alle oude fietsen per definitie meteen slecht zijn)
bernhard90 schreef:Zou goed kunnen, moet even naar framenummer kijken :)

Wat me opvalt is dat veel vakantiefietsen in dit topic al toch best op leeftijd zijn of van die "c" merken :shock: Als je zo'n eind gaat fietsen, wil je toch het idee hebben dat je op een degelijke moderne fiets rijd? (niet dat alle oude fietsen per definitie meteen slecht zijn)
Modern staat niet automatisch gelijk aan degelijk volgens mij. Zelf rij ik ook op wat oudere fietsen om twee redenen ik hou van die oude stalen frames, maar belangrijker voor mij is dat ik met 3x7 versnellingen prima uit de voeten kan, en het zelf rijdend houden ervan (zeker onderweg) gaat ook makkelijker dan de wat nieuwere fietsen waar je steeds weer ander gereedschap voor moet hebben.

Mooi voorbeeld van een oude vakantiefiets zag ik op de Fietsvakantie beurs, een 1989 Giant Escaper met U-brake achter, het frame geheel mooi bestikkerd, het nodige tape, ty-rap's en touwtjes.
Afbeelding

Gideon
nieuw fietske voor woon werk verkeer, solo ritjes in k*tweer,
en alle andere ritjes waarvoor ik mn race of mtb nie neem.
Ooit ga ik hiermee eens een vakantie doen, maar dan ga ik verlof nodig hebben,

de tassenhangen er voor de foto's allemaal op,
maar gebruik vooral de voortassen voor woonwerk verkeer,
in de een zit mn regenkledij, en de ander zit mn eten en zo in,
de backrollers gebruik ik enkel voor boodschappen, en als ik gewassen kledij meeneem naar mn werk.

Afbeelding

en mn slotje aan mn knalrode muur :s

Afbeelding
Tommy schreef: Mooi voorbeeld van een oude vakantiefiets zag ik op de Fietsvakantie beurs, een 1989 Giant Escaper met U-brake achter, het frame geheel mooi bestikkerd, het nodige tape, ty-rap's en touwtjes.
Hi Tommy,

Die fiets is niet bestikkerd maar beschilderd, zie de site van Bernadette, de eigenaresse van de fiets: http://bernadette.reisprofiel.nl/&el=2& ... 56#verslag
Marianne schreef:
Tommy schreef: Mooi voorbeeld van een oude vakantiefiets zag ik op de Fietsvakantie beurs, een 1989 Giant Escaper met U-brake achter, het frame geheel mooi bestikkerd, het nodige tape, ty-rap's en touwtjes.
Hi Tommy,

Die fiets is niet bestikkerd maar beschilderd, zie de site van Bernadette, de eigenaresse van de fiets: http://bernadette.reisprofiel.nl/&el=2& ... 56#verslag
Prachtig, 't is dat het niet naast de deur is anders zou ik mijn fiets ook zo laten beschilderen.

Gideon