Heb hem net gekocht! was in de aanbieding, 99kronor dus wrs 10euro, kooppie!
Hij voelt wel dun aan maar past goed onder de helm, ben benieuwd. Hopelijk wordt t zo fietsen met warme oren. Thanks Jan!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Heb hem net gekocht! was in de aanbieding, 99kronor dus wrs 10euro, kooppie!
Dat is iid misschien een goed idee, had daar nog niet bij stilgestaan. Vooral ook omdat ik hoorde dat 't mss verboden wordt om zonder helm de skipiste op te gaan. Nu weet ik niet of dat ook voor fietsers gaat gelden, ben tot nu toe de enige sneeuwfietser hier dus weten ze mss niet wat ze ermee moeten. Maar ik heb sowieso toch graag een helm op.LHTJoost schreef:waarom zet je geen snowboardhelm op Yopie? Bevalt mij prima in de winter als het echt koud is.
Kun je gewoon ongestraft een langere zadelpen nemen, ik dacht iets met hefboomeffect en hoe kleiner 't frame hoe slechter dat is? Een fatbike frame is erg klein, die van mij tenminste en zo'n lange staak erop lijkt me niet zo fijn voor de fiets, of is dit onzin? Heb nu een 35 cm zadelstang, maar een paar cm winst zou wel fijn zijn, zit met de hoge winterschoenen eigenlijk net te laag. Maar het oogt nu al niet echt fraai, zo'n lange stang, als je snel kijkt zie je alleen twee vette wielen met een lange staak erboven.nobbiomatic schreef: kun je geen langere zadelpen nemen? op de planet die ik heb staat ie ook heel hoog
Wellicht, maar als je zadelpen niet ver genoeg in je zitbuis steekt, is die hefboomwerking nog véél schadelijker voor je frame. Zulke limieten horen bij de specs/opbouwhandleiding van het frame te zijn vermeld. Berichtje naar Surly sturen?Yopie schreef:Kun je gewoon ongestraft een langere zadelpen nemen, ik dacht iets met hefboomeffect en hoe kleiner 't frame hoe slechter dat is?
Zal ik doen Alien, bedankt, ik wist niet dat er ook een minium insert voor 't frame is, dacht alleen voor de zadelpen. En las ook dat dat pas telt vanaf de bovenbuis, dus niet al bij een eventueel aanwezig verstevigingsbuisje zoals de Pugsley heeft (bedoel dat driehoekje boven de bovenbuis) en las ook dat 1/3 van de zadelpen altijd onder de bovenbuis moet zitten, geen flauw idee of dat waar is. Lijkt me eigenlijk ook van belang hoe zwaar je bent, met mijn fluttige 60kg of met 100kg scheelt nogal.Alien schreef: Wellicht, maar als je zadelpen niet ver genoeg in je zitbuis steekt, is die hefboomwerking nog véél schadelijker voor je frame. Zulke limieten horen bij de specs/opbouwhandleiding van het frame te zijn vermeld. Berichtje naar Surly sturen?
Het leek me dat je door dikke oorwarmers minder goed hoort en daar hier geen fietspaden zijn, 't verkeer vlak langs je heendendert en je door de hoge sneeuwmuren langs de weg ook niet kunt uitwijken, twijfelde ik een beetje. Maar met een bevroren hoofd/brein hoor je ook niets ..LHTJoost schreef:Nou Yopie, volgens mij is horen geen probleem met snowboardhelm. Heb ik in ieder geval nooit iets van gemerkt.
Tsja joh, je hebt dan wel kwaliteit. Niet gaan mekkeren over die 50 euro, het gaat om kwaliteit van fietsen .Yopie schreef: Zag net de prijs van de 50cm lange Shannon Hardcore, 100 euro! Voor een buisje!
Nee dat wil ik idd niet.Travelmaster schreef: Je "moet" overigens wel iets aan je stuurpositie doen, als je ineens 4 (of meer) cm hoger komt te zitten. Je afstand tussen zadel en stuur wordt groter, en je zit "dieper"... weet niet of je daarnaar op zoek bent, maar op een fatbike denk ik van niet.
Ik denk dat het veel goedkoper kan en ook veilig. De mijne komt volgens mij van de Lidl voor weinig.Yopie schreef: Zag deze helm, een Cebe Trilogy speciaal voor mtb, skiën en klimmen. Je kunt oa de warme oren verwijderen, lijkt me wel wat, alleen kost ie ook wat, begint bij de 140euro. Het fietsen wordt zo steeds duurder, word er een beetje moedeloos van ..