Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Titanium fietsen - Nieuwe mode? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Titanium fietsen - Nieuwe mode?

Eric op de Fiets schreef:Waarom is die BBUN52 zo zwaar?
Cheap, light, reliable: pick any two *). Betaal je drie keer zo veel dan kan er 80 gram af.


*) Keith Bontrager dacht ik

Ik snap wat je bedoelt, en als dat het enige is waar je op let is het inderdaad onbegrijpelijk
Mijn lichaamsgewicht is bepalender. Om daar wat vanaf te halen is de grootste winst, ook financieel. :lol: Waarom de fiets 500 gram laten afvallen als er bij mij wel 15000 gram vanaf kan. Ik kan me voor de 45 kilo renners wel voorstellen dat een paar gram winst is maar voor de gemiddelde Nederlander zit de winst in zijn eigen ver- en bepakking. Hoewel het met lichte wielen/banden wel veel lekkerder rijd. :wink:

Eric Schuijt schreef:Gewoon een advies van iemand die graag titanium verkoopt (want dan kan ik langer op fietsvakantie :lol:).
Eric ik zie de link niet tussen titanium en onderhoudsvrij. Het is de afmontage in eerste instantie die zal bepalen hoe onderhoudsintensief die fiets is.

Men maakt heel regelmatig de link tussen titanium en comfort. Maar comfort bereik je voornamelijk door:
* de combinatie velgen en banden
* voorvork
* zadelpen en zadel

Als je bovenstaande elementen goed verwerkt in je fiets dan krijg je een uiterst comfortabele fiets.

Zie laatste editie trekking bike waar ze een vergelijk maken tussen 19 rohloff fietsen. De Circle Radius welke een carbon frame heeft krijgt bijna de hoogste score in comfort.

De looks van titanium zijn persoonlijk en kunnen voor sommige mensen doorwegen om de fiets al dan niet te kopen.

Venturi300 schreef:Men maakt heel regelmatig de link tussen titanium en comfort. Maar comfort bereik je voornamelijk door:
* de combinatie velgen en banden
* voorvork
* zadelpen en zadel
Moet je voor de grap eens fietsen op een frame zoals een willekeurige Avaghon en op een Gazelle formula van een jaar of tien terug, met verder dezelfde spullen erop. :roll: :D
Leon

Venturi300 schreef:Zie laatste editie trekking bike waar ze een vergelijk maken tussen 19 rohloff fietsen. De Circle Radius welke een carbon frame heeft krijgt bijna de hoogste score in comfort.
Een carbonfiets als SUPER trekkingfiets???? Moet ik een dergelijke test serieus nemen!


Gerd

GerdC schreef:
Venturi300 schreef:Zie laatste editie trekking bike waar ze een vergelijk maken tussen 19 rohloff fietsen. De Circle Radius welke een carbon frame heeft krijgt bijna de hoogste score in comfort.
Een carbonfiets als SUPER trekkingfiets???? Moet ik een dergelijke test serieus nemen!


Gerd
Gelieve het artikel goed te lezen. Zij beoordelen de fiets op zich als super. Er staat nergens in dat het een een super trekkingfiets is. fyi woorden in hoofdletters = schreeuwen. Dit is nergens voor nodig.

Probeer de zaken nu eens objectief en niet altijd subjectief (lees als eigenaar van een bepaald type fiets) te bekijken.
Ik had de kleine Duitse maatfietsen-bouwer Wiesmann ook nog willen vermelden. Zij hebben ook een Titanium versie van hun trekkingsfiets. Het prijskaartje is tevens navenant. Wat mij opviel is dat ze voor het echte zware werk toch hun stalen frame aanbevelen.

Deze bouwer is misschien meer bekend om hun productiefietsen (tout-terrain).
En waarom doen ze dat? Omdat, mocht titanium onderweg kapot gaan niet te repareren is?
Haike schreef:En waarom doen ze dat? Omdat, mocht titanium onderweg kapot gaan niet te repareren is?
Yup, net als aluminium een tien-twintigtal jaar geleden kan niet iedere lasser titanium aan elkaar plakken.
hoe zit het met titanium in extreem koude of extreem warme temperaturen?

Ik heb een tijdje gelezen over nieuwe RVS tubes die bijna de zelfde eigenschappen hadden als Ti . Waarom hoor ik hier nier meer van?
Omdat het heel moeilijk en dus duur te verwerken is.
Wim
ottovds schreef:hoe zit het met titanium in extreem koude of extreem warme temperaturen?
is geen probleem
Ik heb een tijdje gelezen over nieuwe RVS tubes die bijna de zelfde eigenschappen hadden als Ti . Waarom hoor ik hier nier meer van?
zelfde eigenschappen, lees die net zo duur zijn ;)

Reynolds 953 (Carpenter steel). Je kunt er gelugde frames van maken, of je kunt het lassen. In het laatste geval is de technologie nauwelijks afwijkend van het maken van een Ti frame.

Alleen interessant als je een glimmend bling bling ding moet hebben, anders kun je beter een normaal frame bouwen. De keus in buizen is beperkt, ik geloof niet dat er veel vakantiefiets buizen tussen zitten
m-gineering schreef:
ottovds schreef:hoe zit het met titanium in extreem koude of extreem warme temperaturen?
is geen probleem
Ik heb een tijdje gelezen over nieuwe RVS tubes die bijna de zelfde eigenschappen hadden als Ti . Waarom hoor ik hier nier meer van?
zelfde eigenschappen, lees die net zo duur zijn ;)

Reynolds 953 (Carpenter steel). Je kunt er gelugde frames van maken, of je kunt het lassen. In het laatste geval is de technologie nauwelijks afwijkend van het maken van een Ti frame.

Alleen interessant als je een glimmend bling bling ding moet hebben, anders kun je beter een normaal frame bouwen. De keus in buizen is beperkt, ik geloof niet dat er veel vakantiefiets buizen tussen zitten

En in het geval van gelugde frames? Ik heb nog nooit een Ti gelugd frame gezien, daarvoor zou dat nieuw materiaal misschien wel goed zijn...
ottovds schreef:
m-gineering schreef:
ottovds schreef:hoe zit het met titanium in extreem koude of extreem warme temperaturen?
is geen probleem
Ik heb een tijdje gelezen over nieuwe RVS tubes die bijna de zelfde eigenschappen hadden als Ti . Waarom hoor ik hier nier meer van?
zelfde eigenschappen, lees die net zo duur zijn ;)

Reynolds 953 (Carpenter steel). Je kunt er gelugde frames van maken, of je kunt het lassen. In het laatste geval is de technologie nauwelijks afwijkend van het maken van een Ti frame.

Alleen interessant als je een glimmend bling bling ding moet hebben, anders kun je beter een normaal frame bouwen. De keus in buizen is beperkt, ik geloof niet dat er veel vakantiefiets buizen tussen zitten

En in het geval van gelugde frames? Ik heb nog nooit een Ti gelugd vraam gezien, daarvoor zou dat nieuw materiaal misschien wel goed zijn...
Als je vRaam bedoeld, die bouwen afaik alleen fietsen in ijzer
Als je een frame bedoeld moet je maar goochelen met Cecil Behringer en Pino Moroni
sorry, typfout... (moet het nieuwe toetsenbord nog wat wennen)