Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike & Trekking Magazine. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Bike & Trekking Magazine.

Wat vind jij van het nieuwe fiets reis /vakantie tijdschrift Bike & Trekking Magazine???

Peiling eindigde op vr 04 mei, 2007 23:01

Te veel reclame
25%
1
Mooi al die kleurige foto's
50%
2
Weinig fietsverhalen
25%
1
Goede technische tips
Geen stemmen
0
Een leuk abonement in plaats van de wereldfietser
Geen stemmen
0

Schlauch schreef:Een aflopende bovenbuis is juist dubbel functioneel.
Het is namelijk zo dat indien er sprake zou zijn van een 'normale' bovenbuishoogte aan de kant van het stuur, deze in feite een verlaagde versie is van wat bij de betreffende binnenbeenlengte zou moeten horen, omdat de buis verhoudingsgewijs zo steil oploopt dat men dit heeft 'aangepast' door een relatief lage stuurbuis, zodat het bevestigingspunt van de bovenbuis aldaar per saldo 'te' laag is..
Na 4 keer lezen snap ik nog steeds niet wat je hier schrijft, maar dat hoeft ook niet want het is in ieder geval onzin.

:D

Maar je mag een niet-horizontale bovenbuis best lelijk vinden, :)

m-gineering schreef:Maar je mag een niet-horizontale bovenbuis best lelijk vinden, :)
zoiets zekers?? :o

Afbeelding

maar bij dit soort ontwerpen heeft deze vorm zeker wel enig nut...

Bas

m-gineering schreef:
Schlauch schreef:
GerdC schreef:Een aflopende bovenbuis is juist dubbel functioneel.
Het is namelijk zo dat indien er sprake zou zijn van een 'normale' bovenbuishoogte aan de kant van het stuur, deze in feite een verlaagde versie is van wat bij de betreffende binnenbeenlengte zou moeten horen, omdat de buis verhoudingsgewijs zo steil oploopt dat men dit heeft 'aangepast' door een relatief lage stuurbuis, zodat het bevestigingspunt van de bovenbuis aldaar per saldo 'te' laag is..
Na 4 keer lezen snap ik nog steeds niet wat je hier schrijft, maar dat hoeft ook niet want het is in ieder geval onzin.

:D

Maar je mag een niet-horizontale bovenbuis best lelijk vinden, :)
Ik wil wel even opgemerkt hebben dat Marten mij de tweede - inderdaad onbegrijpelijke - volzin ten onrechte in de schoenen schuift cq quote.
Verder sluit ik wat mij betreft deze zinloze - off-topic - discussie.

Gerd

MarcoL schreef:Weet iemand of dit blad ook in Rotterdam te krijgen is, ik ben best wel nieuwsgierig.
In Amsterdam ligt het blad o.a. bij de AKO, dus dat zal in Rotterdam ook wel zo zijn.

Gerd

Het blad is in ieder geval verkrijgbaar bij de bruna op het centraal station. Of nr. 3 nog verkrijgbaar is weet ik niet.

Groet,

Robbert

Eric Schuijt schreef:Bert (en anderen),

kom gerust langs, zaterdag zijn er twee dozen met nieuwe B&T'-magazines afgeleverd. Met als belangrijke vulling wereldfietser Marco Meijerink die zo'n beetje het halve tijdschrift voor zijn rekening neemt :lol: :lol: :lol:

En er staat van zijn hand een uitstekende test in van de Koga Chela-kar (zie ook de WF-er van een jaar geleden). Alhoewel het natuurlijk wel weer uiterst dubieus is dat deze test door een Santos gesponsorde fietser word gedaan.
Maar ja, daar heb ik al genoeg over gezegd bij de Santos/Op Pad test. Het heeft in ieder geval de verkoop erg goed gedaan. Mmm, ik vraag mij af; zou fietsredacteur Jan-Mark Moquette daarom geen fietsredacteur meer zijn... Weet iemand dat?

Tegenwoordig is Gijs Loning fietsredacteur; een erg slimme, kritische jongen die goed kan schrijven, en die afkomstig is uit de motorhoek van de ANWB.
Gijs, misschien leuk om een elektrische fietsen te gaan testen (sorry Gijs, grapje) :lol:
Beste Eric,
Liever zou ik hier verder niet op in gaan maar de vele keren op het forum waar je aangeeft dat je de Op Pad test niet goed vond en daarbij mijn naam keer op keer noemt noodzaakt mij het geheel in een iets ander licht te zetten. Daarbij wordt mijn integriteit in twijvel getrokken en dat voelt voor mij erg zwaar.
(ik type nu op een russchisch toetsenbord dus het kan wellicht niet geheel lekker overkomen, excuses :lol: )
Ik werd gevraagd mee te doen met de test en in principe vind ik dat altijd leuk om te doen. Daar komt bij dat ik een erg goede algemene fietsvakantiefietskennis heb en erg kritisch ben en in staat ben een hele goede test af te nemen (zie Koga Kar maar ook de verschillende aanpassingen/verbeteringen die verschillende producten door onze input hebben gekregen)
Ik heb voor de test een aantal punten aangegeven, te weten:
* Een zeer divers testgezelschap (jong, oud, man, vrouw, wereldfietsers, vakantiefietsers, enz)
* Goede vergelijkbare fietsen
* Duidelijkheid waar de fietsen voor bedoeld zijn (doelgroep)

Daarbij heb ik vooraf aangegeven dat ik mijn ideeen aan Santos aanlever (ik wordt niet gesponsord in de zin dat ik gratis fietsen krijg). Dat was voor Op Pad geen probleem.

Bij aankomst bleek het panel uit 4 wereldfietsers te bestaan die allen net terug waren van een wereldreis en heel goed een idee hadden hoe een goede fiets voor hun eruit zou moeten zien.
Daarnaast bleken de fietsen erg divers te zijn kwa prijs en dus ook kwa kwaliteit. Voorbeeld: Een heel goed fietsenmerk als Vittorio had zich precies aan de opdracht gehouden en een "goedkope" fiets neer gezet (er was geloof ik een maximum prijs door Op Pad vast gesteld) terwijl VanHerwerden een hele mooie maar ook duurdere fiets had samen gesteld (ik doe dit nu even uit mijn hoofd....we zitten in Kirgistan)
In totaal hebben we geloof ik een paar uurtjes gefietst.
Na afloop hebben we allen aangegeven dat dit niet een echte test is en ook hebben we aangegeven dat de aangeleverde fietsen niet te vergelijken waren. Dat VanHerwerden (op basis van Santos frame) en Santos als beste fiets eruit kwamen was niet zo moeilijk (was overigens de mening van nagenoeg iedereen). Een vergelijking met een bmw en een fiat is ook snel gemaakt en ook die vergelijking is niet goed.
Maar goed, Op Pad heeft de fietsen uitgekozen, wij hebben onze mening gegeven en achter die mening sta ik nog steeds.
(opmerking: deze test was overigens echt niet zo anders als andere testen. Het idee dat dit volkomen anders was klopt niet)

Ik vind het trouwens een hele goede zaak als ervaren fietsers hun input geven aan fabrikanten (dat doe jij ook) en ik roep ook iedereen op om dat te doen. Als we niets doorgeven dan blijven wielen kapot gaan, fietslampjes raken snel defect, naven moeten onderhouden blijven, remmen zijn niet af te stellen, trapassen die niet bestand zijn tegen de druk van vakantiefietsers (weet iemand hier nog een goede oplossing voor?), enz. Kortom: ervaren vakantiefietsers....geef je ervaringen door zodat ook andere vakantiefietsers daar baat bij hebben.

Eric, je punt is duidelijk maar ik ben het daar niet mee eens. En als ik je goed ken dan weet ik dat dat mag. Bij het genot van een biertje/wijntje wil ik daar best nog eens verder met je over praten maar voorlopig wil ik het hierbij laten.

Groet,
Marco

Marco Meijerink schreef:Ik heb voor de test een aantal punten aangegeven, te weten:
* Een zeer divers testgezelschap (jong, oud, man, vrouw, wereldfietsers, vakantiefietsers, enz)
* Goede vergelijkbare fietsen
* Duidelijkheid waar de fietsen voor bedoeld zijn (doelgroep)
Marco,

Nadat je constateerde dat Op Pad in ieder geval niet aan jouw eerste twee voorwaarden had voldaan, had je ook de handdoek in de ring kunnen gooien. Dan had je in ieder geval niet het verwijt gekregen dat je meegewerkt hebt aan deze dubieuse test.

Gerd