Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe?

USA
Schotland
Oost Duitsland
Azerbedjan

Oh ja, en een weekend kanoen in de Ardennen....ook leuk

Heb er zin in!!!! :D
Half juni vertrekken we.

Rotterdam, Belgische Ardennen, Luxemburg (oa. Moezeldal), Elzas, Zwarte Woud, Rijndal, Luxemburg, Belgie, Rotterdam.

Kan niet wachten

Wim
Er staat een hoop gepland
en als het allemaal goed gaat, word er ook nog gefietst ......

Andalusia
Champagne Ardennen
België (?)
11 steden tocht
Tsjechië(?)
Schotse Hybriden (?)
en misschien weer Marokko (?)
Het nieuwe fietsseizoen is inmiddels begonnen. Ik kom weer vele leuke sites tegen. Maar de dagen in Istanbul tellen af en zondag gaan we weer verder.
We hebben net Hoorn- Istanbul achter de rug.
Voor ons liggen nog vele landen, hopelijk springen we in Ankara een gat in de lucht als we een visum hebben....

wwww.voorbijdepolderrs.nl

remco en petra :D
Gave plannen allemaal :D

Ik ga 25 juni vliegen naar Griekenland, en dan terugfietsen naar Nederland. Nog even zien welke landen dat precies gaan worden.. zijn veel leuke alternatieven.
Morgen vanuit omgeving Utrecht via Veluwe naar Almelo, via kanalen (Nordhorn) naar de Ems, via Ems radweg naar Meppen, via Geestradweg naar Bremen, vervolgens naar Oldenburg en via Groningen weer naar huis...
Ik heb toestemming van de baas gekregen en vandaag is mijn werkgever ook mee akkoord gegaan duuusss.......

Deze jongen gaat proberen om van kust naar kust to fietsen in de VS in 10 weken(met de optie uiteraard om gewoon een anderen route te doen als ik het te saai vind v.a. kansas), dat is niet echte erg lang voor bijna 7000km maar als ik het niet haal ook goed, het gaat vooral om het reis en niet het eindbestemming.

http://www.coast2country.webs.com
dag medefietsers, voor dit jaar gaat het richting barcelona in juni al is er een 2 de plan in de maak om via de oude wegen roete frankrijk in te trekken en via de omgekeerde roete naar santiago terug te komen. t' zal afhangen van wie er mee gaat. verder allemaal een leuke reis toegewenst.
Mijn plannen voor dit jaar zijn: Beilen-Berlijn via de 'kanalenroute' daar trek ik twee weken voor uit, 20 mei vertrek ik. Dan wil ik nog graag het fietserpad fietsen, waarschijnlijk niet aan een stuk maar in delen. Dit omdat ik anders met mijn vakantiedagen in de knoei kom. En rondje Drenthe staat nog op mijn verlanglijstje voor dit jaar. Zal ook in delen zijn. Dat is niet zo moeilijk omdat ik bijna aan de route woon. Laat nog wel weten of het allemaal echt gelukt is. :wink:
Begin augustus zal het voor mij een toertje in Finland worden, met -via een tussenstop op Aland- een aankomst in Stockholm, Zweden.
Ik 'hoop' het in minder dan 1500km te doen en heb er een dikke 2 weken voor.
Hoewel het nog redelijk ver is, ben ik toch al een beetje aan het aftellen :)
De plannen kunnen nog steeds wijzigen maar ik denk dat ik eerst het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland + Ierland + Inner - en outer Hebriden en evt. Shetland en Orkney eilanden wil bezoeken...

Pas tegen het einde van de zomer wil ik dan naar Marokko fietsen. De afgelopen 3 jaren ben ik alleen maar naar Scandinavie (+ Schotland) geweest, dus dit jaar wat meer afwisseling :)
Bijna is het zover;
30 mei vlieg ik naar Finland (Rovaniemi), om dan via Finland, Aland eilanden, Zweden, Denemarken en Duitsland, naar huis te fietsen.

Nog maar 31 dagen te gaan................
Wij zijn nog aan het twijfelen.. maar besluiten denk ik op het laatste moment, afhankelijk van het weer. Met de goede wegwijzering overal komt het toch wel goed.

- duitsland: Tauber/Main/Altmuhl fietstochten, liefst ook naar Munchen
- noord-duitsland: Hamburg/Luneburger heide/Hamelen/Gottingen/Osnabruck
- oostenrijk/tsjechie/duitsland: Munchen/Passau/Praag/Dresden
- engeland: naar Hull varen en dan daar een rondje
- of toch frankrijk? daar hebben we nog nooit gefietst.
Afgelopen weekend eindelijk treinkaartjes geboekt naar Villach (grens Oostenrijk-Slovenië) om deze zomer bijna 4 weken door Slovenië, Kroatië, Bosnië (?) en Hongarije (?) te fietsen.

In de winter hopelijk ook nog een tijdje naar het warme(re) zuiden..

Tussendoor mogen natuurlijk de nodige weekendjes in NL ook niet ontbreken!
Wegens studentenjob in juli en een herexamen in augustus vertrek ik pas op 7 september richting Schotse Highlands!
Het plan is om met de boot van Zeebrugge naar Edinburgh te varen, daar de trein te nemen naar Inverness. Vandaaruit fietsen we dan langs de Westkust (Eilean Donan Castle, loch ness, fort william, loch lomond...) terug naar Edinburgh. Dit alles op ongeveer 10 fietsbare dagen! Hopen op goed weer en weinig midges! :-)
Wij vertrekken 7 augustus met de nachttrein naar Praag, en vandaaruit via routeboekje "fietsen naar Praag" in tegengestelde richting weer naar huis.
Aangezien wij in zuid-limburg wonen fietsen we de route tot Weser en dan zakken we af naar het zuiden, want het stuk van Millingen naar het zuiden hebben we al eens gefiets.
We zijn nu lekker de lange weekenden in ardennen en de eifel aan het fietsen..............heerlijk, maar soms wel pittig :P
Het gloriegevoel als je boven op de berg bent aangekomen maakt dan weer alles goed. :D

Nog meer mensen hier die deze zomer naar Praag gaan?

Groetjes Monique
Naar Parijs in 2 maanden tijd, moet lukken.

Via Venetië, Siena (Reitsma), Livorno, boot naar Barcelona, Montpellier, Clermont-Ferrand en dan door naar Parijs.
wij vertrekken eind september tot half december naar Nieuw Zeeland( dus geen camping op walcheren) en zullen starten in Auckland en eindigen in Christchurch. route gaat deze maand bepaald worden. na verleden jaar Afrika( Tanzania naar Zuid-afrika) nu ruige natuur,wind ,regen,schapen en weidse vergezichten.

gr bert

Wereldfietser= een beter leven bestaat niet
Holdup! schreef:
Nog meer mensen hier die deze zomer naar Praag gaan?

Groetjes Monique
Na lang wikken en wegen lijkt het dit jaar Praag te gaan worden maar dan vanuit onze woonplaats en met de CityNightLine terug naar Nederland. Waarschijnlijk vertrekken we 3 augustus.

Ik kreeg gisteren de bestelde Extrawheel uit Polen binnen dus nog een paar weken de tijd om deze te testen.
Franke schreef:
Holdup! schreef:
Nog meer mensen hier die deze zomer naar Praag gaan?

Groetjes Monique
Na lang wikken en wegen lijkt het dit jaar Praag te gaan worden maar dan vanuit onze woonplaats en met de CityNightLine terug naar Nederland. Waarschijnlijk vertrekken we 3 augustus.

Ik kreeg gisteren de bestelde Extrawheel uit Polen binnen dus nog een paar weken de tijd om deze te testen.
Hoe is deze route verlopen?
Ik las in het boekje dat de route niet geschikt zou zijn om met kleine kinderen te doen. Zeker niet met een fietskar. Dat is nu juist wat wij volgende zomer van plan zijn, met ons dochter van 1 jaar naar Praag. Zou dat lukken?