Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SNEL Kerstshow 27 t/m 30 december - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

SNEL Kerstshow 27 t/m 30 december

169 berichten

Rutger schreef:Zijn er ook stallingsmogelijkheden voor als ik voor de kerstshow op de fiets langs wil komen? Ik kom dan wel op mijn Van Herwerden.
Dat is toch gewoon reclame. Moet volgens mij kunnen, maar Rutger: doe je dan niet 'Roomscher' voor dan de Paus!

Haike schreef:

Nee die ken ik niet, dat is ook niet het punt; Geld verdienen. Het gaat over de manier waarop, als je dat nog niet door hebt.....
Ik weet zelf heel goed wat ik door heb. Graag niet voor mij invullen! Laat wat ik door heb aan mij over. Daar heb ik jou niet voor nodig. Jouw opmerking: "het gaat over de manier waarop, " is natuurlijk een toppunt van suggestieviteit met een open einde en volkomen onnodig. Snel levert prima fietsen en service op maat voor wereldfietsers voor een redelijke prijs. Als zat niet zo was, dan was Snel allang afgestraft. Ik vind dat je met je suggestieve en niet onderbouwde reactie toch wel echt veel te ver uit de bocht schiet. Deze valt ook volkomen buiten de toonzetting van de wijze waarop deze discussie tot nog toe is gevoerd, ook al zijn de diverse mensen het niet met elkaar eens.

Eric Schuijt schreef:Het verbaast mij dat degene die tegen zijn, niet een persoonlijke mail sturen naar de webmaster of degene die ze aanspreken.
Wat doet je denken dat ik dat nog niet gedaan zou hebben?
Leon

P.s. een antwoord op Bert's diverse argumenten volgt nog.
Fijne kerst verder!

Hoi Leon,

nou omdat je op het forum een antwoord geeft, en zo dus bijdraagt aan het continueren van een bij jou niet geliefde vorm van reclame. Of heb ik het mis? :lol:

(en bij voorbaat dank voor jouw persoonlijke mail die dus waarschijnlijk hierop zal volgen :lol: )

Overigens is het eens een idee om in mijn winkeltje een forumdiscussie in real life (of live) te organiseren. Met een aantal onderwerpen die nogal geliefd zijn. Ik zal eens een balletje opgooien bij Freek Verbakel en John Telleman(bestuursleden activiteiten) of dit een leuke activiteit is voor de vereniging. Dan zie je de mensen achter alle antwoorden...

bert sitters schreef:
Haike schreef:

Nee die ken ik niet, dat is ook niet het punt; Geld verdienen. Het gaat over de manier waarop, als je dat nog niet door hebt.....
bert sitters schreef:Ik weet zelf heel goed wat ik door heb.
Daar was ik al bang voor.
bert sitters schreef: Graag niet voor mij invullen!
Als jij niet door hebt, dat ik niks voor je invul....

bert sitters schreef:Laat wat ik door heb aan mij over. Daar heb ik jou niet voor nodig.
Dat lijkt me een hele goede uitgangspositie, die onderschrijf ik 100%

bert sitters schreef:Jouw opmerking: "het gaat over de manier waarop, " is natuurlijk een toppunt van suggestieviteit met een open einde en volkomen onnodig.
Goh wie was het hier die het net had over invullen voor een ander. Nu komt er ook nog eens "oordelen" over een ander bij. Grappig
bert sitters schreef:Snel levert prima fietsen en service op maat voor wereldfietsers voor een redelijke prijs. Als zat niet zo was, dan was Snel allang afgestraft. Ik vind dat je met je suggestieve en niet onderbouwde reactie toch wel echt veel te ver uit de bocht schiet.
Ik geloof nu ook dat jij niet zo heel goed kan lezen......
bert sitters schreef:Deze valt ook volkomen buiten de toonzetting van de wijze waarop deze discussie tot nog toe is gevoerd, ook al zijn de diverse mensen het niet met elkaar eens.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, ik wil niet eens de laatste zijn om daar aan te tornen.

Haike schreef: Ik geloof nu ook dat jij niet zo heel goed kan lezen......

.

"Geld verdienen. Het gaat over de manier waarop, als je dat nog niet door hebt....., " Aldus Haike

Hoe moet ik dergelijke suggestieve en nergens op gefundeerde losse flodderachtige aantijging met ook nog een open einde "goed lezen"?

bert sitters schreef:
Haike schreef: Ik geloof nu ook dat jij niet zo heel goed kan lezen......

.

"Geld verdienen. Het gaat over de manier waarop, als je dat nog niet door hebt....."

Hoe moet ik dergelijke suggestieve en nergens op gefundeerde losse flodderachtig aantijging met ook nog een open einde "goed lezen"?
Bert,

Als je goed had gelezen dan had je je nu niet zo opgewonden, had je ook precies geweten hoe ik over de zaken denk. Ga het niet nog een keer allemaal uitleggen.

Prettige Kerst :wink:

Haike
Je hebt helemaal niets uitgelegd. Hoef je ook niet te doen, want je hebt niets om uit te leggen!

Haike schreef:Nee die ken ik niet, dat is ook niet het punt; Geld verdienen. Het gaat over de manier waarop, als je dat nog niet door hebt.....
Ik ben ook wel benieuwd naar wat je nu eigenlijk precies bedoelt Haike ??

Michael W schreef:
Haike schreef:Nee die ken ik niet, dat is ook niet het punt; Geld verdienen. Het gaat over de manier waarop, als je dat nog niet door hebt.....
Ik ben ook wel benieuwd naar wat je nu eigenlijk precies bedoelt Haike ??

Kijk, zo komen we verder, door gewoon een vraag te stellen inplaats bovenop de kast te gaan zitten.......

Volgens mij heb ik niks ingewikkelds geschreven, maar goed.

Ik wil een fiets. De fietsenman kan mij er een leveren tegen een X bedrag. Hij/Zij verdiend dus geld aan mij als ik akkoord ga met het bedrag en het daadwerkelijk betaal. De fietsenman heeft nu geld verdiend; door een fiets te verkopen, is niks mis mee. Wat ik er voor terug krijg is het plezier om met die fiets een reis te maken naar verwegistan. Ik heb die fietsenmaker opgezocht omdat ik op zoek was naar een fiets, niet andersom, namelijk dat de fietsenmaker bij mij aanbelt en zegt dat ik zijn fiets moet kopen. Een goede fietsenmaker heeft geen tijd om bij mij aan te bellen, want die is druk met het verkopen van, of het repareren van fietsen. Wil je meer als fietsenman zul je reclame moeten gaan maken, foldertjes, op forums posten, hapjes en drankjes serveren om de potentiële klant naar binnen te krijgen. Weet ik veel wat er allemaal niet is te verzinnen. Dat is dus één MANIER Geld verdienen is niet vies of slecht, ik wens iedereen toe dat-ie zijn brood en biertje kan kopen. De MANIER waarop je het verdient kan behoorlijk vies zijn, en op een onbehoorlijke manier reclame is er daar een van.

Blijft over de vraag: Wanneer is het onbehoorlijk, en wanneer niet, en in feite gaat deze discussie daar toch over?

En ik had het al geschreven maar lezen is blijkbaar ook een vak voor sommigen;( Michael daar reken ik jou niet onder) "met alle respect voor Snel"

Tja, het was te verwachten dat de discussie weer opnieuw zou oplaaien. En dat voor- en tegenstanders van reclame hun stellingen weer betrekken.

Ik heb het zelf niet zo op dit soort commerciële boodschappen op het forum. Natuurlijk, voor een deel van de Wereldfietsers hebben deze commerciële berichten wel degelijk waarde. Maar dat is natuurlijk altijd zo met reclame. Sterker nog: als fietsers zijn wij volledig afhankelijk van de commercie. Het zijn die commerciële bedrijven die onze fietsen en andere materialen maken, en ons naar mooie bestemmingen brengen. Win-win-situatie. Zij worden er beter van, wij ook.

Het verschil zit het er in dat de bedrijven geld aan ons verdienen. Daar is niets mis mee hoor, begrijp mij goed. Maar wat mij betreft mag er dan wel iets tegen over staan. We vinden het heel normaal dat bedrijven betalen voor hun advertenties op deze website en in ons tijdschrift. Op het forum van diezelfde website lijken bedrijven echter hun gang te kunnen gaan. Waarom zou je als bedrijf dan nog betalen voor een advertentie?

Zomaar een hersenspinsel: bedijven laten betalen voor dit soort commerciële boodschappen op het forum?

Groeten,
Sandra

Haike
Ik snap ook wel dat Snel zoiets organiseert in de hoop dat hij er ook wat leuke klanten aan overhoud, cq iets verkoopt.
Aan de andere kant, dit is een stille periode voor ze, dus waarom niet wat "tromgeroffel" en wat aandacht trekken d.m.v. wat opgeleukte dagen.

De discussie is echter, lijkt mij, of ze dergelijke aankondigingen wel of niet op dit forum mogen plaatsen.
De een is faliekant tegen, de ander is wat liberaler.
Met alle respect voor de tegenstanders, vind ik het zelf niet erg, omdat het redelijk open en eerlijk wordt geplaatst en omdat het eenmalig is.

Ps.
Als ik in Utrecht zou wonen, zou ik zeker even gaan kijken voor de gezelligheid.

Michael W schreef:Haike
Ik snap ook wel dat Snel zoiets organiseert in de hoop dat hij er ook wat leuke klanten aan overhoud, cq iets verkoopt.
Aan de andere kant, dit is een stille periode voor ze, dus waarom niet wat "tromgeroffel" en wat aandacht trekken d.m.v. wat opgeleukte dagen.
Iedere winkel/bedrijf heeft een stille en een drukke tijd, das een kwestie van op de juiste manier daarop te anticiperen.
Michael W schreef:De discussie is echter, lijkt mij, of ze dergelijke aankondigingen wel of niet op dit forum mogen plaatsen.
De een is faliekant tegen, de ander is wat liberaler.
Met alle respect voor de tegenstanders, vind ik het zelf niet erg, omdat het redelijk open en eerlijk wordt geplaatst en omdat het eenmalig is.
Voor mij is het: Is het een behoorlijke of een onbehoorlijke aankondiging? In het eerste geval is het toelaatbaar en in het tweede lijkt me van niet, om het hier aan te kondigen.

Dat er verschil van mening is, is wat mij betreft geen item, en kan zelfs heel verfrissend werken en tot het gewenste evenwicht leiden.

Eeuuhh, uit welke betrouwbare bron heb jij vernomen dat het een eenmalige aankondiging is, en ook geen aanzuigende werking heeft op anderen.?

[quote="Haike"]. De MANIER waarop je het verdient kan behoorlijk vies zijn, en op een onbehoorlijke manier reclame is er daar een van.

quote]

Wie zit hier op de kast?
Verder lees ik het dus echt goed. "Vies" en "onbehoorlijk" vind ik absoluut niet van toepassing bij Snel, op de wijze waarop zij hun activiteit aankondigen. Als jij vindt dat Snel "vies'' en "onbehoorlijk" handelt, dan vind ik dat een grove belediging. Vind je dat werkelijk zo : ja of nee? Bij "nee" heb je onterecht een suggestie gewekt. Bij "ja" ben je in strijd met regels van dit forum, maar nog erger in strijd met goed fatsoen.

Haike schreef:Eeuuhh, uit welke betrouwbare bron heb jij vernomen dat het een eenmalige aankondiging is, en ook geen aanzuigende werking heeft op anderen.?
Uit geen enkele, maar als het wekelijks (of zeer regelmatig) zou gebeuren zou ik het al SPAM beschouwen en zou ik de beheerders een mailtje sturen. Ook vond ik het persoonlijk een "behoorlijke" aankondiging.

Daarnaast denk ik dat de gemiddelijke bezoeker hier wijs en zelfstandig genoeg is om dit soort mededelingen te "doorzien".

bert sitters schreef:
Haike schreef:. De MANIER waarop je het verdient kan behoorlijk vies zijn, en op een onbehoorlijke manier reclame is er daar een van.

quote]

Wie zit hier op de kast?
Verder lees ik het dus echt goed. "Vies" en "onbehoorlijk" vind ik absoluut niet van toepassing bij Snel, op de wijze waarop zij hun activiteit aankondigen. Als jij vindt dat Snel "vies'' en "onbehoorlijk" handelt, dan vind ik dat een grove belediging. Vind je dat werkelijk zo : ja of nee? Bij "nee" heb je onterecht een suggestie gewekt. Bij "ja" ben je in strijd met regels van dit forum, maar nog erger in strijd met goed fatsoen.
Bert,

Je bewijst nu luid en duidelijk dat je niet goed kan lezen of je neemt er niet de tijd voor om tot je door te laten dringen wat er werkelijk is geschreven, en staat. Als je de bocht zo kort neemt is het logisch dat je de band van de velg af wringt.

Michael W schreef:
Haike schreef:Eeuuhh, uit welke betrouwbare bron heb jij vernomen dat het een eenmalige aankondiging is, en ook geen aanzuigende werking heeft op anderen.?
Uit geen enkele, maar als het wekelijks (of zeer regelmatig) zou gebeuren zou ik het al SPAM beschouwen en zou ik de beheerders een mailtje sturen. Ook vond ik het persoonlijk een "behoorlijke" aankondiging.

Daarnaast denk ik dat de gemiddelijke bezoeker hier wijs en zelfstandig genoeg is om dit soort mededelingen te "doorzien".
OK. Laten we daar dan maar vanuit gaan :wink:

:wink:

Haike
Haike schreef:
Je bewijst nu luid en duidelijk dat je niet goed kan lezen of je neemt er niet de tijd voor om tot je door te laten dringen wat er werkelijk is geschreven, en staat.
Ik lees wat je schrijft en wat ik aanvoer heb je geschreven. Als je zegt iets anders te bedoelen, dan zet je je bedoelingen niet duidelijk neer. Zo stuur je met jouw lezers met een einde van een uitspraak als....... alle kanten op in de bocht. Puntje, puntje, puntje is een uitnodiging: "Vul zelf maar in."
Verder neem ik de bocht net zo kort zoals jij die uitzet.

Ook zeg dat je er in werkelijkheid iets anders staat. Je gebruikt de termen "vies" en "onbehoorlijk" wel, ook al laat het later in het midden of je het wel of niet van toepassing vindt. Dat laat je aan je lezers over. Alleen al door die termen te gebruiken in een voor de rest negatieve reeks van reacties richting Snel, wek je je lezers wel de suggestie dat deze van toepassing zouden kunnen zijn: Telegraaf-taal dus.

In feite laat je die termen gewoon boven Snel bungelen en is een volgende uitdrukking: "Met alle respect voor Snel" in dit verband een loze kreet, die zelfs nog ironisch opgevat kan worden.

Ik ga nu sluiten. Woensdag ben ik er weer.

Eric Schuijt schreef:nou omdat je op het forum een antwoord geeft, en zo dus bijdraagt aan het continueren van een bij jou niet geliefde vorm van reclame. Of heb ik het mis? :lol:
(en bij voorbaat dank voor jouw persoonlijke mail die dus waarschijnlijk hierop zal volgen :lol: )
Nee, Eric,
Ik heb dat mailtje al meteen op de eerste dag verstuurd!
Het gaat me niet om dit ene bericht en ik noem het ook geen heikel punt. Het zijn voor mij en anderen gewoon dingen die spelen en waarover ik van mening verschil, met name met Bert. Daar wil ik over discussieren met argumenten, en laat een forum nu net de uitgelezen plaats zijn hiervoor! Het gaat niet over fietsen maar wel over zaken die de vereniging aangaan in het algemeen, dus ik vind het ook ter zake doende hier.
Ik betreur het wel dat anderen hier krachttermen gaan gebruiken. Dat werkt meestal niet.
Groetjes,
Leon