Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wildkamperen, hoe doen jullie dat? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wildkamperen, hoe doen jullie dat?

Demy schreef:Staatsbosbeheer heeft een aantal zogenaamde paalkampeerterreinen
Paalkamperen? Weer eens wat anders dan paaldansen :wink:

Whisky

Paalkamperen is bekend, maar vind ik niet echt wildkamperen... :D

Zijn wel leuke plekjes inderdaad, in de Chaamse Bossen heb je er een aantal, die er mooi bij liggen.

Om terug te komen op de de startvraag van deze draad uit 2006: gewoon je tent opzetten, tenminste..

Tijdens een reis dwars door Spanje richting de Sierra de Gredos in de Extremadura kwamen we aan het eind van een dag aan in het puffende en van de warmte zuchtende Soria*. Ik herinner me weinig beschutting en veel open landschap. Tot dan toe hadden we vrijwel overal wild gekampeerd. Niemand die er aanstoot aan nam in het binnenland van Spanje. We kozen ook daar een beschaduwde plaats in een bijna drooggevallen rivierbedding. Hier konden we de hitte van de dag - ondanks de geadopteerde siesta in de middag - uitblazen.

Het werd een tamelijk koele nacht.

's Ochtends werden we tegelijkertijd wakker met watergeklots bij ons oor. Vanuit de opengeritste tent zagen we water alom. Nog nooit hebben we zo snel onze spullen gepakt en ... wegwezen.

Later hoorden we van omwonenden dat in droge periodes 's nachts vanuit de embalse in de buurt water wordt doorgelaten naar het stadje.

We hebben nog geluk gehad en droge voeten gehouden. :lol:


*: of verderop. Het is al langer geleden en misschien laat mijn geheugen me in de steek.

Oeps geluk gehad.
In Marokko zijn een aantal jaren geleden een hoop mensen verdronken die in droge rivierbeddingen aan het kamperen waren. Ik kampeer nooit in rivierbeddingen.

Blanche

Blanche schreef:Ik kampeer nooit in rivierbeddingen.

Blanche
Heel verstandig. Dit was ook allemaal in een periode van jeugdige overmoed en 'wat kan mij gebeuren'. We hebben ervan geleerd.

Maar de verleiding is groot om in de buurt van begroeiing te kamperen terwijl je op je vingers kunt natellen dat daar misschien wel meer of veel water aanwezig zal zijn of komen! :wink:

Blanche schreef:In Marokko zijn een aantal jaren geleden een hoop mensen verdronken die in droge rivierbeddingen aan het kamperen waren.
:shock:

Oeps inderdaad... Heb ik geluk gehad, daar ten zuidoosten van Tazzarine en ten zuiden van Tissemoumine... :roll:

Ik ben volop mijn reis aan het plannen en met google earth kan je een aantal plekjes uitkiezen :).

Nog even een ervaringen. Vijf vrienden in 1968 op reis naar Cochem. We waren tussen de 18 en 22 jaar. ´s Avonds nog even wat drinken. Na lichtelijk aangeschoten te zijn, kwamen we er achter dat er ook nog geslapen moest worden. Te beroerd om een tent op te zetten, gingen we in het donker in hoog gras liggen. Wat kan je gebeuren met 5 jeugdige kerels. ´s Ochtends werden we wakker van hoefgetrappel en lurpende koeien. We lagen onder schrikdraad - en dat heeft de eerste, die met z´n hoofd omhoog kwam, geweten - aan rand van een koeienveld. Een bijzondere ervaring.

hoe is de ervaring wat betreft wildkamperen in oostenrijk? Ik weet dat duitsland inderdaad prima kan, maar oostenrijk heb ik er geen ervaring mee.