door
Rachel » vr 23 mei, 2008 10:20
Om terug te komen op de de startvraag van deze draad uit 2006: gewoon je tent opzetten, tenminste..
Tijdens een reis dwars door Spanje richting de Sierra de Gredos in de Extremadura kwamen we aan het eind van een dag aan in het puffende en van de warmte zuchtende Soria*. Ik herinner me weinig beschutting en veel open landschap. Tot dan toe hadden we vrijwel overal wild gekampeerd. Niemand die er aanstoot aan nam in het binnenland van Spanje. We kozen ook daar een beschaduwde plaats in een bijna drooggevallen rivierbedding. Hier konden we de hitte van de dag - ondanks de geadopteerde siesta in de middag - uitblazen.
Het werd een tamelijk koele nacht.
's Ochtends werden we tegelijkertijd wakker met watergeklots bij ons oor. Vanuit de opengeritste tent zagen we water alom. Nog nooit hebben we zo snel onze spullen gepakt en ... wegwezen.
Later hoorden we van omwonenden dat in droge periodes 's nachts vanuit de embalse in de buurt water wordt doorgelaten naar het stadje.
We hebben nog geluk gehad en droge voeten gehouden.
*: of verderop. Het is al langer geleden en misschien laat mijn geheugen me in de steek.