Gisteren zijn het frame en de voorvork gestaalborsteld en overal geschuurd. Smerig stofkarwei. Het roest blijkt inderdaad oppervlakkig te zijn. Kan nog jaren mee.
Vandaag in de spuitprimer gezet, later nog eens schuren voor de tweede laag primer. Opgehangen aan een bezemsteel op de fietsstandaard, waarbij de gereedschapskist (voor mijn drie fietsen) links als contragewicht dienst deed. Het rechtergedeelte van de bezemsteel overtrokken met een lege broodzak, zo een uit de bakkerij, wil je ook geen verf op de steel hebben. Vanwege de wind (zie het riet op de achtergrond) heb ik mijn auto rechts met een oude zeil bedekt. Ik zie niet graag mijn vrouw met een deegrol in de hand naar buiten komen....
Bepaalde delen die niet in aanraking met de primer of verf moeten komen, zoals de verchroomde ringen rond de balhoofden, de pennen van de remmen en de trapas met flenzen, zijn met papieren schilderstape afgedekt.
De voordrager (zie foto onder uit 2015) heb ik nooit gebruikt en keert dus niet meer terug. De houdertjes van de kabel bovenlangs de horizontale "herenbuis" vind ik lelijk en ik heb ze eraf geslepen en ze komen aan de onderkant van die buis te liggen.