Jurr schreef:Bij Hope is er een hoop los te koop en onderling compatible. En in nood kunnen er altijd nog V-Brakes op bij een 3+ inderdaad. Zorg wel dat er dan geen disc-only velgen gemonteerd zijn, dan zijn de flanken van de velgen niet berekend op remblokken die erop moeten remmen.
@ Edwin: Fraaie foto daar in Italia!
En net dan valt je voordeel van de brede velg met brede band weg. Zoek maar eens, Santos levert ze niet, een brede velg bedoeld voor velgremmen. Vele doen het hier, vooral omdat het nog net kan, maar met een 50mm band mag je al een bredere velg hebben dan 19 ' om van de band in zijn volle glorie te kunnen genieten. ( meestal ga je de band boller zetten waardoor die kleiner in breedte wordt) Dit is al helemaal moeilijk als je jezelf gaat richten op de 27.5 markt. Ryde andra 40? Maar verder zijn het er niet veel meer die stevig bepakte reizen aan kunnen.
Hope? Zeer knappe remmen, een remkracht die weinige andere remmen kunnen evenaren, maar Shimano is met zijn SLX en XT remmen tot op heden nog steeds superieur in kwaliteit, onderhoud en verkijgbaarheid, zelfs naar aftermarket producten tie. Nadeel van Hope? Sta je in Verweggistan, dan kan je nog steeds dezelfde diameter van riemschijf van een ander merk toepassen bij Shimano. Omwille van de dubbele schijven is dit bij Hope niet mogelijk en ga je al verder mogen zoeken of fabrikanten mogen contacteren. (desalniettemin blijven dit wel superieure remschijven, maar ze staan dan misschien wel knap, maar de Shimano slx disc op mijn 2.9 met pinion en hondenkar doen het in afdalingen evenzeer voortreffelijk en als ik dan eerlijk moet zijn, ik rij nu al 6 jaar rond op schijfremmen ipv velgremmen op de vakantiefiets en ik wil niks anders meer. Tussendoor nog een jaar op de travel lite gereden, reed super fijn, maar ik miste de schijfremmen enorm hard.)
De keuze tussen de twee merken zelf? Geniet van iedere tocht, wat de keuze ook moge zijn!