Naast de huidige track die een bepaalde kleur heeft, heb je ook nog de instelling om een opgeslagen track (zelf gemaakt door te fietsen of gedownload) wel of niet zichtbaar te maken, en die kun je per track afzonderlijk ook weer een eigen kleur even, misschien dat het daar inzit. En het ding heeft inderdaad een stijle leercurve, die je als je het ding niet regelmatig gebruikt het jaar daarop weer moet ondergaan.
Ik neem aan dat je ook de conclusie getrokken hebt dat de schermverlichting altijd aan moet staan om enigszins kans te maken dat je ziet wat je moet zien?
Ik heb ook eens ooit iemand ontmoet die de kaart de kaart liet en alleen een spoortje op een egale achtergrond volgde. Dat was goed zichtbaar, maar je moest wel opletten dat je het juiste paadje in ging.
Bij de Etrex ben ik ook al eens een paar keer de foute afslag ingegaan omdat de lokatie toch niet zo heel nauwkeurig bepaald was. Iets van 15 m ernaast is in een druk gebied dan al gauw te veel. Dus bij kritische afslagen toch maar het kaartje interpreteren.