Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 9 t/m 11 januari 2015 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 9 t/m 11 januari 2015

Zo zag mijn tentstok er vrijdagavond helaas ook uit. Ach, het was een goed moment om een nieuwe tent aan te schaffen :)
Travelmaster schreef:Laatste foto: tentje niet bestand tegen storm...?
Tent wel; stokken niet.
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak.
Koert schreef:Er is geen beter vermaak dan leedvermaak.
Nooit leuk als je materiaal kapot gaat, mijn opmerking had niets te doen met leedvermaak.
Koert schreef: Er is geen beter vermaak dan leedvermaak.
Geen groter vermaak dan leedvermaak, Koert?
Nee hoor!!! Een van mijn grootste vermaken is om te zien dat jullie het ook leuk hebben gehad ondanks alle ontberingen. En ik denk dat velen waaronder Travelmaster dit met me delen op dit forum. :idea: Respect voor het hebben van lol ondanks de ontberingen!
Blanche schreef:
Koert schreef: Er is geen beter vermaak dan leedvermaak.
Geen groter vermaak dan leedvermaak, Koert?
Nee hoor!!! Een van mijn grootste vermaken is om te zien dat jullie het ook leuk hebben gehad ondanks alle ontberingen. En ik denk dat velen waaronder Travelmaster dit met me delen op dit forum. :idea: Respect voor het hebben van lol ondanks de ontberingen!
Exact. Een lichte jaloezie kan me nietworden ontzegd! Heroïsche omstandigheden, noemen we dit bij mijn eigen fietscluppie!
Bedankt Johan en Rick voor de foto's.
En krijg je die stokken nog geducktaped, Rick?
Gr.
Mijn inschatting vanwaar de wind kwam bleek 180 graden gedraaid dan de inschatting die de wind zelf gemaakt had, en ondanks dat ik alle stormlijnen had aangespannen waren er - doordat de zandigere grond doordrenkt was met water - twee haringen losgekomen. Dat trok mijnheer tent niet met windstoten 10 tot 11 Bf.

Het voordeel van een tent met vier stokken is dan weer dat als er twee gebroken zijn er altijd nog twee over zijn. Met de overwaaiende orkaan werd het uiteindelijk slechts een uurtje of drie slaap in een soort beugelbeha, maar je moet toch ergens je avontuur uithalen als er geen sneeuw ligt.

Met een paar nieuwe stukjes stok is de Fjälraven weer als nieuw (nou ja, wel een paar gaatjes dichtnaaien, maar dat mag de pret niet drukken).

Overigens heb ik zelden zo hard gelachen als zaterdag, toen we van onze fietsen geblazen werden en onder een hoek van 45 graden onze fietsen ondersteunend tegen de wind in zeker drie minuten geen voet meer konden verzetten.
Ook met 38 km/u zonder te trappen voortgeblazen worden was een nieuwe ervaring, helaas tenietgedaan door drie uur met 6,5 km/u tegen de wind in het donker tegemoet trappen.

Kortom: ik heb me best vermaakt, me vreselijk verbaasd over het hoge egotripgehalte van sommige wereldfietsers en me geamuseerd met goed gezelschap.
Slapen in beugelbeha.
Heel goed!
:D
Bij de weg, mist er iemand een zak met een lekker bolletje met kaas en twee krentenbollen? Jammer, want die heb ik opgegeten (niet de zak, het brood). Echter, het gifkikkergroene Rosti Mepal-kommetje met deksel dat erbij stond heb ik niet opgegeten. Als de eigenaar het juiste serienummer doorgeeft... :) :) :)
Hey Rix,
zondagmiddag, half uitgehongerd in Purmerend, nog een lange weg te gaan.......bleken we onze broodjes vergeten. Nu je onze broodjes hebt opgegeten ga ik ervan uit dat je een redelijke vergoeding naar ons zal overmaken. Het gifgroene kommetje was niet minder dan ons oploskoffie / poedermelkbakje.

Groetjes Toos en Theo
Een beetje laat maar nog een paar foto's:

http://toko-op-fietsvakantie.nl/wintertocht2015.php