Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke Fiets GPS - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Welke Fiets GPS

@TS: had je de Bryton Rider 60 al overwogen? Op het MTB-forum lees ik daar ook wel positieve verhalen over.

http://corp.brytonsport.com/products/rider60?lang=nl
Mijn volgende stap zou zijn om de TT te proberen op de fiets, zou zijn zeg ik want ofwel is Tommeke boos dat ik een ander GPS toestel zou kopen ofwel spookt het hier.
Juist aangeboden update gedaan via TTHome maar nu is hij blijkbaar vastgelopen ...... heb eerst TTHome opnieuw gedownload en daarna reset gedaan. Na instellen taal moet de klok worden ingesteld maar daar doet hij niks meer.
Kan dus voorlopig niet meer verder.
Dit moet haast wel een voorteken zijn. Maar daarom is het niet minder irritant!
Ed kettingvet schreef:Juist aangeboden update gedaan via TTHome maar nu is hij blijkbaar vastgelopen ...... heb eerst TTHome opnieuw gedownload en daarna reset gedaan. Na instellen taal moet de klok worden ingesteld maar daar doet hij niks meer.
Wel eens overwogen om over te stappen op Garmin?

Piet.
PietV, heb je dit draadje wel helemaal gelezen? Of was het met een knipoog bedoeld?
Goeie tip PietV, sluit me er bij aan.
PietV schreef: Wel eens overwogen om over te stappen op Garmin?
Piet.
JaapG schreef:Goeie tip PietV, sluit me er bij aan.
Garmin aandeelhouders? :wink:
Als ik lees wat je wilt dan zou ik voor de teasi one gaan.
- simpel mee te werken, zelfs ik kon het na 10 min uitleg.
- 27 landen voor geintstaleerd , dus kan zo gebruiken. Bijna heel europe
- gps routes eenvoudig te downloaden
- 6 tot 7 fietsuren accu
- goedkoop

Ik heb zelf de nscr route gefietst waarbij ik de hele route zonder extra kaart op de gps had gezet.

Nadelen:
- soms wat traag reageren. Vooral irritant als je verkeerd rijdt. Kan verwarring geven als je terug naar punt gaat door wat trage reactie
- enig last van reflectie. Je leert snel dat de pijl waar je heen ,oet en de afstand belangrijker Ijn dan hele kaart goed zien.
- een is stuk gegaan. Ik vermoed vochtproblemen. Wel zonde gezeur vervangen.

Succes
Ik heb sinds kort ook de Teasi One 2, had hiervoor 5 jaar een Garmin eTrex Vista HCx gehad, nadeel was het kleine schermpje.

Omdat ik op zoek was naar een betaalbaar en makkelijk navigatiesysteem voor op de fiets zag ik de aanbieding bij de Aldi van de Teasi One 2, helaas was hij daar uitverkocht, maar bij diverse online winkels kon ik hem voor dezelfde prijs (€ 149,-) zo bestellen en had ik hem de volgende dag al in huis.

Daarna even naar de website van http://www.teasi.eu om de complete Nederlandse handleiding te downloaden en de Teasi Tool voor op de computer.
Teasi aanzetten, makkelijk instellen, aansluiten op de computer en via de Teasi Tool gelijk de laatste updates erop en de kaarten van de landen die ik nodig heb.

Bevestiging op de fiets was makkelijk, ik zoek via het menu een plaats of adres waar ik naartoe wil fietsen en de Teasi geeft me drie mogelijke routes, geadviseerd, makkelijk en de snelste route.
Gekozen voor de geadviseerde route, de totale afstand staat erbij en de Teasi geeft met een piepje en een pijl op het duidelijke scherm aan wanneer je moet afslaan.
Hij liet me een prachtige route door de natuur fietsen over paden die ik zelf nog niet kon.
Die dag ruim 70km gefietst en de accu was bij thuiskomst nog niet leeg!

Kort gezegd; de Teasi One 2 bevalt perfect en kan 'm iedereen aanraden om mooie fietstochten mee te maken!
De Teasi One, maar ook de Mio 310 serie komen het dichtste in de buurt van de TT op de fiets.

De Edge Touring bestaat ook, maar is t.o.v. de Teasi en One lastiger en meer een sportfiets gps (die niet af is).

De Bryton ken ik helaas nog niet, maar zal gezien de oorsprong van de software (gelijk aan Mio en Teasi) ongeveer dezelfde functionaliteit kennen.

Leuke dingen zijn de rondrit in Teasi en Mio.