Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb Roller City vs Classic + overvullen Classic - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Ortlieb Roller City vs Classic + overvullen Classic

Ondertussen zijn ze er, net als de Banshee! Hond moet thuisblijven.

Afbeelding
En!? Hoe zijn ze uiteindelijk bevallen? Ik zit met hetzelfde dilemma van thesis afronden tot fietsvakantie plannen en tassen uitzoeken.

Mijn keuze Ortlieb vs Vaude tassen is in het voordeel van Ortlieb gevallen, maar nu zit ik nog met de City vs Classic modellen (€77,95 vs €116,95).

Gedurende mijn trip door Australie vorige maand heb ik een nieuwe 3 seizoenen slaapmat (0.95kg), slaapzak (largefit, 1.16kg, 0 graden) en tent gekocht (Zephyros 2, 1.81kg) en deze wil ik nog niet vervangen voor een kleinere pakmaat (nieuwigheid en zeer comfortabel).

Deze slaapspullen had ik gekocht om met de motor te gaan reizen waar de pakmaat iets minder van belang is, maar voor de fiets hadden ze wel iets kleiner mogen zijn. De verwachting is echter dat ik aan 40L achtertassen meer dan genoeg heb voor een weekje weg (1 tas voor kleding en 1 tas voor kookspullen/reserves en gereedschap). De tent, footprint, slaapzak, mat en opblaaskussen (+/- 4kg) gaan dan in de duffel bovenop.

Het hele alternatief is om in plaats van tassen een BOB Yak achter mijn racefiets te binden, maar ik ben een beetje huiverig voor gebroken spaken of een krom achterwiel.
Met die uitrusting moet het makkelijk genoeg zijn alles in twee achtertassen te stoppen, met alleen de tent bovenop. Tenzij je slaapspullen nodeloos volumineus zijn.