Peter_K schreef:Er zat een 15T krans op toen ik de fiets 2e hands kocht. Ik heb die ruim voor de vakantie vervangen door een 17T om kleinere verzetten te verkrijgen die ik echt nodig heb.javb2812 schreef:Maar als je naaf steeds meer doortrapt is het ook best mogelijk dat er iets mis is met (de bevestiging van) het kransje. Heb je dit omdraaien van het kransje al geprobeerd? Je hebt hier het metalen Rohloff tandkransafnemertje voor nodig
Ik fiets al zo'n 33 jaar, en doe al die tijd al het onderhoud aan mijn fietsen zelf. Ik heb er geen moment aan gedacht dat de bevestiging van de krans tot problemen zou kunnen leiden. Die kransafnemer licht dan ook gewoon nog thuis.
Helaas werkt de mail op mijn mobiel niet, dus moet ik iedere keer een internet cafe opzoeken om wat te mailen. Hier in het toeristische Orchha is dat geen probleem, dus ik ga nu maar een uitgebreide mail schrijven naar Rohloff en wat importeurs.
Onlangs had ik een defect aan een thermostaatkraan gekocht bij Praxis, ik kreeg toen tijdens de reparatie een leenkraan. Misschien dat zij ook zoiets kunnen doen.
Het makkelijke schakelen en het ontbreken van chainsuck trokken me wel aan in de Rohloff. Maar nu ik weet dat de kans op mankementen aanmerkelijk groter is dan ik oorspronkelijk dacht, is die naaf toch wel een stuk minder aantrekkelijk.
17 T achtertandwiel valt toch niet onder de Roloff garantie? (Ik heb die er trouwens 3 jaar geleden ook opgezet. Trapt weer ietsje minder zwaar naar boven)
Robw