Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Einzelgangers??? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Einzelgangers???

Zelfreinigend vermogen... misschien is reinigend niet het juiste woord. Maar het verschijnen op dit forum is voor iedereen een vrije keus. Het is je werk niet:).
Maar wat wel opvalt is dat een aantal mensen beweert het forum niet meer te bezoeken vanwege een bepaald type reactie. Maar toch weten zij hun weg tot het forum te vinden om op deze topics te reageren. Wat dat betreft is Marten geloof ik wel consequent:).
Slaapt schreef:
PietV schreef:
sjacka schreef:Wanneer ik mag kiezen tussen een fietstocht door de wildernis of een bezoek aan een drukke stad kies ik voor de eerste optie.
Ik heb wel mensen in mijn omgeving die onze manier van vakantievieren als einzelganger-achtig typeren en absoluut niet begrijpen waarom we ons voor ons plezier in het zweet trappen op een afgeladen fiets.
sjacka,

Je hebt een vreemde manier van denken. Van vakantiefietsers in hokjes plaatsen. In het zweet trappen op afgeladen fietsen? Wat ruimer gaan denken.

Piet.
Dit soort reacties van Piet V en OOK van ANDEREN maken(die ik inmiddels alle maal op vijanden lijst heb staan) dat ik het forum ook niet meer bezoek. Ik heb er zelfs mijn lidmaatschap voor opgegeven. Ik vind dat er vaak zonder enig respect met elkaar om wordt gegaan. Discussie om de discussie dat merk ik ook best veel. Daarnaast stoor ik mij ook regelmatig aan het goedkope gedoe zoals route boekjes tweedehands terwijl er wel een fiets van duizenden euro's voor de deur staat met een dito reis om dan een tientje te besparen op een boekje. Net als op onderdelen niveau. Ik vroeg mij dan ook vaak af gaat het nog om een wereld fietser forum of is het een soort kroeg geworden?
Beste Slaapt
Ook ik ben het niet altijd met PietV eens
Maar jou reactie hierop is wel heel erg over de top.
Op een forum als dit zijn mensen van allerlei pluimage die allemaal anders "gebekt" zijn,soms leuk soms vervelend.
Probeert dit toch een beetje te begrijpen.
Als we het allemaal met elkaar eens zijn is een forum een stuk minder leuk.
Ik zou nooit "weglopen"
Dirk
Slaapt schreef:Ik heb er zelfs mijn lidmaatschap voor opgegeven.
Dat is wel heel erg zonde. Het verband tussen de deelnemers van het forum en de leden van de club is namelijk uitermate los. Je hoeft geen lid te zijn om aan het forum deel te nemen. Een groot deel van de forumdeelnemers is geen lid van de vereniging.

Maar zelfs al was dat zo, de Gentlemen's Clubs van weleer hebben ook bij de fietsers plaats gemaakt voor al dan niet gezellige kroegen of de obligate terrassen met appeltaart.

Leon
Ik volg deze discussie een beetje. Niet omdat ik het inhoudelijk boeiend vind, maar omdat er zo nu en dan curieuze pareltjes langskomen.

Eerst hadden we
Moos60 schreef:Op zoek naar landeninformatie kwam ik via de website van de wereldfietser ook (even) op dit forum. Echter had ik het al snel gezien, te veel off topic en "ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil toch wel even zeggen wat ik er van vind". Wegwezen dus.
En nu
Slaapt schreef:Dit soort reacties van Piet V en OOK van ANDEREN maken(die ik inmiddels alle maal op vijanden lijst heb staan) dat ik het forum ook niet meer bezoek
Kan iemand mij verklaren hoe iemand kan reageren op een forum wat hij/zij niet meer bezoekt?

Peter
Hun geest waart hier nog rond, denk ik. Maar ik deel je verbazing:).
Peter M schreef:Kan iemand mij verklaren hoe iemand kan reageren op een forum wat hij/zij niet meer bezoekt?
Dan komen ze even kijken of het hier al iets verbeterd is :wink:

Trouwens ik vind deze reacties niet zo vreemd,
in mijn ogen is het ook steeds meer en meer een fietsenmakers- en racefietsersforum geworden 8)

Maar goed, vandaag volg ik de langzame topsporters van de Strontrace vanuit m'n luie stoel aan de Ringvaart tussen Warmond en Dokkum; de Lutgerdina Smeltekop uit 1904 is net voorbij gezeild met 10 km/uur. Wie vandaag langs de Ringvaart fietst kan dus dubbel genieten; mooie oude zeilende vrachtschepen en fraai zomers weer met een stevig windje uit het zuiden!! :wink:
Voor de twitteraars #strontrace
De initiele vraag lijkt mij gezien het aantal pagina's beantwoord... niet dus.. :evil: velen van de lezers hebben een mening over van alles en nog wat. En ook hier zie je wat wat op meerdere flora gebeurt, we beginnen met onderwerp A, gaan over op onderwerp B en komen wellicht met een omweg weer bij A uit. Maar dat is niet gezegd..
Leon schreef:
Het helpt al heel wat om in plaats van:
1 "Shimanoblokjes gaan langer mee dan Kool Stop blokjes"
het volgende te schrijven:
2 "De Shimanoblokjes die ik tot nu toe had gingen langer mee dan de Kool Stop blokjes die ik had".
Leon
Wat Leon hier duidelijk wil maken is volgens niet meer of minder het verschil tussen perceptie en 'werkelijkheid'. Waarbij perceptie nog wel eens een paradigma is/wordt... De werkelijkheid bestaat niet aangezien elke werkelijkheid ontstaat uit de op dat moment als algemeen aanvaarde werkelijkheid (bijv dat lang geleden de werkelijkheid was dat de wereld plat was..)...

Persoonlijk reageer ik wel ook wel minder door meerdere reeds aangegeven redenen. Ieder maakt zijn keuzes en zoals altijd 'if you can't stand the heat, stay out of the kitchen'.
kenben schreef:Persoonlijk reageer ik wel ook wel minder door meerdere reeds aangegeven redenen. Ieder maakt zijn keuzes en zoals altijd 'if you can stand the heat, stay ou of the kitchen'.
+1
Peter M schreef:Kan iemand mij verklaren hoe iemand kan reageren op een forum wat hij/zij niet meer bezoekt?

Peter
Ze gluren door de ramen maar komen niet binnen.
quote="Michael W"]
Peter M schreef:Kan iemand mij verklaren hoe iemand kan reageren op een forum wat hij/zij niet meer bezoekt?
Dan komen ze even kijken of het hier al iets verbeterd is :wink:

Trouwens ik vind deze reacties niet zo vreemd,
in mijn ogen is het ook steeds meer en meer een fietsenmakers- en racefietsersforum geworden 8)

Maar goed, vandaag volg ik de langzame topsporters van de Strontrace vanuit m'n luie stoel aan de Ringvaart tussen Warmond en Dokkum; de Lutgerdina Smeltekop uit 1904 is net voorbij gezeild met 10 km/uur. Wie vandaag langs de Ringvaart fietst kan dus dubbel genieten; mooie oude zeilende vrachtschepen en fraai zomers weer met een stevig windje uit het zuiden!! :wink:
Voor de twitteraars #strontrace[/quote]

"Racefiets forum"?????
"Fietsenmakers". Ja voor een deel ,maar dat is ook een wezelijk deel van dit forum
Er is zelfs een speciale rubriek voor "Fietstechniek"
Verder veel plezier met de strontrace Michael ,ik heb ze ook gezien

Dirk
wie??? schreef:Trouwens ik vind deze reacties niet zo vreemd, in mijn ogen is het ook steeds meer en meer een fietsenmakers- en racefietsersforum geworden 8)
Mee eens. Maar dat biedt ook voordelen. Als ik een praktische vraag over techniek heb -en daar heb ik dus geen verstand van- dan krijg ik heel snel goede reacties. Totdat ik afhaak omdat het topic wordt gekaapt door fundo's :wink:

Maar liever lees ik over reisverhalen en kijk ik foto's. Zou het een idee zijn om de pagina <Bekijk actieve onderwerpen> op te splitsen in twee compartimenten: a. voorbereiding fietsreis, reisverslagen, aankondigingen fietsactiviteiten e.d. en b. techniek, spullen, commercieel, kletspraat.
willem.m schreef:
dik5 schreef:Trouwens ik vind deze reacties niet zo vreemd, in mijn ogen is het ook steeds meer en meer een fietsenmakers- en racefietsersforum geworden 8)Dirk
Mee eens. Maar dat biedt ook voordelen. Als ik een praktische vraag over techniek heb -en daar heb ik dus geen verstand van- dan krijg ik heel snel goede reacties. Totdat ik afhaak omdat het topic wordt gekaapt door fundo's :wink:

Maar liever lees ik over reisverhalen en kijk ik foto's. Zou het een idee zijn om de pagina <Bekijk actieve onderwerpen> op te splitsen in twee compartimenten: a. voorbereiding fietsreis, reisverslagen, aankondigingen fietsactiviteiten e.d. en b. techniek, spullen, commercieel, kletspraat.
Willem het quootje was van Michael en niet van mij en ik ben het niet helemaal eens met Michael :wink:

Dirk
Ik kom hier zelf ook niet veel meer (behalve af en toe om te kijken of er iets veranderd is). De reden is wat mij betreft simpel. Mensen die zoals Marten wat te melden hebben mogen onzin geen onzin meer noemen, en worden niet in bescherming genomen tegen de grappigheden of onbeschoftheden van lieden zonder kennis van zaken. Het forum staat vooral vol van zogenaamd leuke maar in werkelijkheid weinig interessante pogingen anderen de loef af te steken en belachelijk te maken. Kennis van zaken wordt gedegradeerd tot 'een mening'. Kortom, ik vind dat de moderators een heel verkeerde koers zijn ingeslagen.
Wim
Dit een racefiets forum???
In mijn beleving dus echt niet. Ik ben dan welliswaar zelf meer van het racefietsen dan van vakantiefietsen, maar ik zou hier geen topic beginnen over de tour van 2014 of welke renner aan de dope zit; of dura-ace nu echt beter is dan superrecord. Dat zou echt nergens op slaan. Wel kijk ik vaak met een wielrennersblik naar onderwerpen en met die kennis kan ik soms best iets zinnigs zeggen (tenminste in mijn optiek dan) over een vakantiefiets onderwerp.

En formuleden als vijanden aanmerken vind ik zelf een beetje kinderachtig. Er zijn wel een aantal forumleden wiens mening ik totaal niet deel maar er zullen ook wel weer mensen zijn die van mijn mening vinden.

meer on topic:
72 reactie over einzelganger? Dat zouden einzelgangers niet voor elkaar krijgen. Die zij met zichzelf bezig en niet met discusieren.
Wim schreef:Ik kom hier zelf ook niet veel meer (behalve af en toe om te kijken of er iets veranderd is). De reden is wat mij betreft simpel. Mensen die zoals Marten wat te melden hebben mogen onzin geen onzin meer noemen, en worden niet in bescherming genomen tegen de grappigheden of onbeschoftheden van lieden zonder kennis van zaken. Het forum staat vooral vol van zogenaamd leuke maar in werkelijkheid weinig interessante pogingen anderen de loef af te steken en belachelijk te maken. Kennis van zaken wordt gedegradeerd tot 'een mening'. Kortom, ik vind dat de moderators een heel verkeerde koers zijn ingeslagen.
Wim
Mogen veelwetende forumdeelnemers zich dan onbeschofter gedragen dan lieden zonder kennis van zaken? Quod licet Iovi... dus?
Want dat de opmerking van Marten hem op een moderatieverzoek kwam te staan, was in overeenstemming met de geldende regels, als je het mij vraagt.
Jammer en wat mij betreft onterecht dat je de moderatoren een veeg uit de pan geeft. Het lijkt erop dat de emoties een beetje escaleren in dit topic...
willem.m schreef:Zou het een idee zijn om de pagina <Bekijk actieve onderwerpen> op te splitsen in twee compartimenten: a. voorbereiding fietsreis, reisverslagen, aankondigingen fietsactiviteiten e.d. en b. techniek, spullen, commercieel, kletspraat.
Je kunt ook per subforum een "forumabonnement" nemen. Als er dan een nieuwe reactie of onderwerp is in dat subforum, krijg je een e-mail (maar per onderwerp slechts 1 e-mail bij nieuwe reacties).
Waarom zou ik mensen die structureel of topic reageren, onbeschoft zijn, niet zaken kundig zijn, discussiëren om het discussiëren niet op mijn vijanden lijstje mogen zetten? Ik kom hier voor mijn plezier hoor. En de reden dat ik hier kwam was omgaat ik het verhaal van Marten had gehoord en ik even wilde kijken hoe oud wat omgaat ik wel respect heb voor hem. Mag wel een rare snuiter zijn maat hij weet wel waar hij het over heeft in tegen stelling tot de mensen die hij soms iets te hard aanpakt. Maar snappen doe ik hem. Maar goed ik ben weer weg. Tot ziens wederom
Wellicht een tip voor de mensen die 'problemen' hebben met opmerkingen van anderen, irritaties et cetera. Je kunt altijd nog iemand even een pb sturen en aangeven dat je iets onnodig, irritant etc vindt.
Dit draagt meer bij aan een positieve ontwikkeling dan niemand ergens aan te spreken. Maar dit is niets meer en minder dan mijn mening.
Het interesseert mij eigenlijk niet of ik een Einzelganger ben of niet; ik heb mijn eigen verantwoordelijkheden voor mensen waar ik mee omga en de verwerking en resultaten daarvan beoordeel ik zelf wel. En of dat gevolgen heeft voor mijn appreciatie voor dit forum? Och, dat is ongeveer hetzelfde. Als letter-eter lees ik bijna alles wat hier verschijnt, ook al is het voor mij van geen enkele waarde. Ik glimlach als er een opmerking verschijnt dat bij de blijde boodschap van een nieuw ontdekt hotel aan de ander kant van de wereld wordt vermeld iemand anders aangeeft dat de fruitboom op het binnenplein nu rijpe vruchten moet hebben. Ik kan deelnemers hier bewonderen om hun kennis, hun stijl, hun volharding, hun humor enzovoorts. Ik kan me hier soms verwonderen over voor mij anderssoortige ideeën, gedachtenspinsels, taalgebruik etcetera. En soms vraag ik me af of respect een nadere betekenis heeft gekregen in de loop der tijden, me daarna bedenkend dat ik ouder aan het worden ben en dat mijn ouders dat ongetwijfeld ook van mij vonden. Blijft dat ik alleen verantwoordelijk ben voor mijn eigen daden, hoewel de neiging tot een pedagogische correctie zo nu en dan onderdrukt moet worden. Maar dit is een openbaar forum en bijna altijd verschijnt er dan wel een alternatieve mening, veelal zelfs beargumenteerd. En soms grijpen de niet te benijden moderatoren in.
Ik mis bijdragen van Marten, Whisky en Jans, om verschillende redenen, maar kan genieten van anderen.
Al met al is dit forum voor mij een wereldhaven, vol informatie, afwisseling, genoegens en ergernis. Het decor verandert maar dat doe ik ook. Tot mijn genoegen.
bergbeklimmmer schreef: En formuleden als vijanden aanmerken vind ik zelf een beetje kinderachtig. Er zijn wel een aantal forumleden wiens mening ik totaal niet deel maar er zullen ook wel weer mensen zijn die van mijn mening vinden.
Slaapt schreef:Waarom zou ik mensen die structureel of topic reageren, onbeschoft zijn, niet zaken kundig zijn, discussiëren om het discussiëren niet op mijn vijanden lijstje mogen zetten?
Volgens mij is hier wat begripsverwarring: het forum heeft een functie om berichten van bepaalde gebruikers te negeren. Dat is juist toegevoegd om te zorgen dat je geen last hebt van bepaalde figuren die op jouw zenuwen werken.

Dit is met het gebrek aan subtiliteit dat IT'ers eigen is vervolgens "vijandenlijstje" genoemd. Slaapt bedoelt echter niet dat hij sommige forumgebruikers tot zijn persoonlijke vijanden rekent.