Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets in de trein. mensen ontevreden - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

fiets in de trein. mensen ontevreden

Frank schreef:Ik heb al diverse keren meegemaakt dat men daar niet van onder de indruk was en ze weigerden te verkassen. Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik asociaal was, omdat ik met mijn fiets drie zitplaatsen in beslag nam. :(
Wellicht dat er bij die fietsplaatsen een duidelijke aanduiding kan komen.
Niet alleen die sticker "fietsen voorrang", maar: "Deze plaatsen zijn in de eerste plaats bestemd voor het plaatsen van fietsen van reizigers die een toeslag hebben betaald voor het meenemen van hun fiets. Als er geen reizigers met fietsen zijn, mag u gebruik maken van de klapstoeltjes. Als er echter een reiziger instapt met een fiets, dan dient u plaats te maken en elders in de trein een zitplaats te zoeken."
Frank schreef:Ik heb al diverse keren meegemaakt dat men daar niet van onder de indruk was en ze weigerden te verkassen. Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik asociaal was, omdat ik met mijn fiets drie zitplaatsen in beslag nam. :(
Ja die zin heb ik ook wel eens gehoord en heb toen voor m'n stoeltje moeten knokken.
Fiets was aan boord en ik zat op het klapstoeltje maar nee hoor, daar wou opeens iemand anders zitten. Meneer vond nl dat ie meer recht op dat stoeltje had omdat mijn fiets drie zitplaatsen in beslag nam, ik moest gewoon maar bij m'n fiets gaan staan. Toen ik vrolijk begon te lachen werd hij boos, begon aan me te trekken en te duwen en maakte een hoop kabaal. Maar helaas ben ik soms een driftkikker en heb hem toen per ongeluk op z'n neus geslagen.
Een hoop gedoe natuurlijk, conducteur erbij, spoorwegpolitie etc maar er waren gelukkig getuigen die verklaarden dat de man zeer agressief was geweest en dat hij was begonnen.
Haha, hij keek (met zijn dikke rode neus) wel heel beteuterd toen ik eerder dan hij het politiebureau mocht verlaten.

Maar ik ben niet meer de trein in gegaan, had daar wel even genoeg van.
Ik denk dat iedereen wel eens agressief kan worden.
Maar ik vermoed dat je het niet écht per ongeluk op z'n neus hebt geslagen... tenzij je op een oog richtte ofzo :lol: .
Travelmaster schreef:Maar ik vermoed dat je het niet écht per ongeluk op z'n neus hebt geslagen... tenzij je op een oog richtte ofzo :lol: .
Een neus steekt uit dus is makkelijker te treffen. :wink:

Maar ik was er ook niet ongeschonden uitgekomen hoor want hij heeft flink lopen schoppen en slaan ... maar ik had gelukkig niet zo'n dikke rode neus. :D

En volgens mij kun je hier drie dingen doen:
1. je laat je van je stoel meppen en gaat huilend je wonden likken
2. je haalt de conducteur erbij zodat hij/zij de klappen krijgt
3. je timmert hem op zijn neus

Bij 3 heb je de grootste kans dat hij het daarna wel uit zijn hoofd laat om nog eens een fietser van zijn stoeltje te schoppen.
Op zich goed om een keer meegemaakt te hebben... maar alleen omdat je dan weet hoe je zelf reageert in zo'n situatie. Ik zou me waarschijnlijk óf helemaal in elkaar laten timmeren omdat ik te verbouwereerd was, of ik zou volledig door het lint gaan. Geen van tweeën aan te bevelen...

Ik ben niet voor niets gaan fietsen, m'n moeder vertelt nog vaak dat ik zlef maar een stukje ging fietsen om af te koelen voordat m'n broer me het bloed écht onder de nagels vandaan haalde...

Respect voor jou dus, Yopie :o !
Ns wilt niet eens speciale treinen inzetten in de vakanties. De service van de ns is klein en de bonus van de top groot,

Moest afgelopen vrijdag met de trein van Utrecht centraal naar Zwolle. Alle plekjes waar een fiets in kon was vol of maar plek voor 1 fiets. We waren met zijn 2e en hebben gelukkig een plekje kunnen vinden. Op een plek waar we normaal nooit mogen staan eigenlijk.
Travelmaster schreef: Ik ben niet voor niets gaan fietsen, m'n moeder vertelt nog vaak dat ik zlef maar een stukje ging fietsen om af te koelen voordat m'n broer me het bloed écht onder de nagels vandaan haalde...

Respect voor jou dus, Yopie :o !
Waar een fiets niet allemaal goed voor is!

En ook respect voor jou Travelmaster dat je niet je broer hebt vermoord. :wink:
Daar ben ik eigenlijk ook wel trots op. Het is best een goeie gozer geworden:).
Yopie schreef:Fiets was aan boord en ik zat op het klapstoeltje maar nee hoor, daar wou opeens iemand anders zitten. Meneer vond nl dat ie meer recht op dat stoeltje had omdat mijn fiets drie zitplaatsen in beslag nam, ik moest gewoon maar bij m'n fiets gaan staan.
Een variant hierop maakte ik pas geleden mee, toen een man in de trein stapte en aan mijn fiets begon te trekken die, zoals het hoort, tegen een klapstoeltje stond. Hij sommeerde me om mijn fiets in het gangpad te zetten, zodat hij op het klapstoeltje kon zitten. Ik las hem de les, waardoor hij steeds driftiger werd. "Waarom staat hier dan een klapstoeltje?", vroeg hij zich schuimbekkend af. Ik verwees hem voor uitleg naar de conducteur, maar die was niet op roepafstand aanwezig.
Gelukkig was het niet iemand uit de getatoeëerde klasse, maar een wat simpele oude mopperkont, vergelijkbaar met het typetje 'oud leraar Duits' van Wim de Bie (zie hier).
jefmen schreef:Ns wilt niet eens speciale treinen inzetten in de vakanties. De service van de ns is klein en de bonus van de top groot,

Moest afgelopen vrijdag met de trein van Utrecht centraal naar Zwolle. Alle plekjes waar een fiets in kon was vol of maar plek voor 1 fiets. We waren met zijn 2e en hebben gelukkig een plekje kunnen vinden. Op een plek waar we normaal nooit mogen staan eigenlijk.
ik was afgelopen dinsdag op de trein van Utrecht naar Zwolle en inderdaad dezelfde ervaring. Parkeren bij de rolstoelplek kan ook. En ja vreemd want de coupes waren nauwelijks bezet. Er zijn blijkbaar meer betalende fietsers dan reizigers. Ook op de terugweg meegemaakt toen ik van Beilen kwam moest ik als vierde fietser inladen en twee anderen mochten van de vriendelijke conductrice naar een andere coupe. Ik had al mijn vermoeden toen ik in Beilen stond te wachten. Naast drie fietsreizigers was er nog maar een andere reiziger.
Gelukkig heb ik vooral positieve ervaringen met de fiets in de trein. Het enige onhandige is dat er regelmatig andere grote objecten bij de fietsplekken staan, bijvoorbeeld een contrabas, een grote electrische rolstoel of grote koffers. Het laatste is wel een beetje vervelend, want soms zouden mensen daar best wat creatiever mee om kunnen gaan in plaats van ze maar meteen bij de fietsplek neer te zetten. In de eerste twee gevallen kom je er meestal samen wel uit.

In Oostenrijk werd ik trouwens wel door de halve coupe vuil aangekeken toen ik suggereerde de ingeklapte rolstoel die op mijn gereserveerde fietsplek stond te verplaatsen. Gelukkig is mijn ruimtelijk inzicht redelijk accuraat en paste de stoel inderdaad op de door mij gesuggereerde plek, er was alleen wat overtuiging voor nodig om het te proberen.

Afgelopen week nog vanuit de randstad naar Buitenpost gereisd. Ik vind de treinen van Ariva best fijn met hun fietsplekken. Vooral de toevoeging van een autogordel waarmee je je fiets vast kan zetten is heel handig. Bij de NS moet je maar wat doen met je slot of een spanbandje meenemen als je wil dat de boel niet omlazert. En bij de eindbestemming is het met een druk op de knop weer los, in tegenstelling tot sloten en de meeste bandjes.
In Italie gaat een stoptrein van de stad Trente naar de Valsugana. Normaal zijn er slechts twee fietsplaatsen. De reizigers zijn vooral scholieren, maar Italie kent een lange zomervakantie. In de zomermaanden is het fietspad langs de Valsugana populair. Veel fietsers willen met de trein terug, of de toch wel stevige klim vanaf Trente naar het begin van de Valsugana met de trein doen.
Daarom worden ieder jaar na het sluiten van de scholen voor de zomervakantie in het voorste deel van de trein de banken uit de trein gehaald, zodat daar ruimte is voor flink wat fietsen. Aan het einde van het seizoen worden de banken weer terug geplaatst.
SanneB schreef:Gelukkig heb ik vooral positieve ervaringen met de fiets in de trein. Het enige onhandige is dat er regelmatig andere grote objecten bij de fietsplekken staan, bijvoorbeeld een contrabas, een grote electrische rolstoel of grote koffers. Het laatste is wel een beetje vervelend, want soms zouden mensen daar best wat creatiever mee om kunnen gaan in plaats van ze maar meteen bij de fietsplek neer te zetten. In de eerste twee gevallen kom je er meestal samen wel uit.

In Oostenrijk werd ik trouwens wel door de halve coupe vuil aangekeken toen ik suggereerde de ingeklapte rolstoel die op mijn gereserveerde fietsplek stond te verplaatsen. Gelukkig is mijn ruimtelijk inzicht redelijk accuraat en paste de stoel inderdaad op de door mij gesuggereerde plek, er was alleen wat overtuiging voor nodig om het te proberen.

Ja dat omlazeren van je fiets kan een probeem zijn. Goede als er bij Arriva een gordel is. Zelf heb ik met mijn trekkingfiets een oplossing bedacht. Maar die heeft een racestuur. Dat stuur zet ik dan over een klapstoeltje heen.


Afgelopen week nog vanuit de randstad naar Buitenpost gereisd. Ik vind de treinen van Ariva best fijn met hun fietsplekken. Vooral de toevoeging van een autogordel waarmee je je fiets vast kan zetten is heel handig. Bij de NS moet je maar wat doen met je slot of een spanbandje meenemen als je wil dat de boel niet omlazert. En bij de eindbestemming is het met een druk op de knop weer los, in tegenstelling tot sloten en de meeste bandjes.