Gister even de elfsteden met de OR in randonneursmodus gereden. Wow, wat rijden die Kojaks lekker (50mm, 4.5bar). Dat gaat echt nog een stuk soepeler en sneller dan Big Apples. Driehonderd kilometer op de teller, geen kramp in de spieren, trefzeker op klinkers, veeroosters en natte afdalinkjes (gaasterland!). Vijfentwintig gemiddeld, 12h exact op de fiets, inclusief stempel/brug/eet/plas/ambulance/stoplicht/medaillepauzes en menig wielrennertje voorbijgevlogen of lekker in het zog meegezogen. Benieuwd hoe lang ze het uithouden. Wel een beetje last van de rug en nu stijve benen (het was de eerste 300). Volgende keer maar even aan avondwandeling maken om het zuur uit de benen te werken. Het comfort van die banden heeft wel geholpen, op racebandjes onder de racefiets had ik ongetwijfeld meer discomfort gevoeld tijdens en na de fietstocht.
De regen in de tweede helft van de 11steden en de nog zwaardere regen richting thuisfront zorgde er wel voor dat mijn voor- en achterlicht het niet meer deed. Inmiddels is de fiets ietsje opgedroogd en de contactpuntjes van de SON naaf en de contactstekkers van het electrodraad met Kontakt 60 behandeld en komt er weer ietsjepietsje licht richting achterlicht. De Edelux voorlamp krijgt met schokken weer een klein beetje licht. Ik heb het gevoel dat het probleem zit bij de stekkertjes die met de SON-naaf contactpunten verbonden zijn. Iemand een goede tip om dat weer een beetje regenproof te krijgen? Moeten de stekkertjes bijvoorbeeld omhoog gericht staan, zodat het water niet in de draad kan sluipen en daar kan corroderen?