Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Update 01-05-2013 Proefkamperen / Bullitt - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Update 01-05-2013 Proefkamperen / Bullitt

Zo grappig vond ik de opmerkingen nou ook weer niet. Als je het over zijn vriendin zou hebben gezegd was het ronduit een belediging. En ja, ik weet dat dit "maar" een fiets is. Ik zal wel geen gevoel voor dit soort humor hebben. Wedden dat hij onderweg meer aanspraak heeft en vragen krijgt dan al die mensen die hier op Santossen etc. rondrijden?
We hebben nogal wat van die dingen zien rijden in Denemarken en ik vond ze ook wel stoer/grappig/handig.
Afgelopen 2 dagen heerlijk getest in het duingebied bij Bergen Schoorl. Heuveltje op heuveltje af, op zeer veel verschillend wegdek gereden en het was goed te doen.

Afbeelding

MTB parcours Schoorl :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wedden dat hij onderweg meer aanspraak heeft en vragen krijgt dan al die mensen die hier op Santossen etc. rondrijden?
Dat denk ik ook..

Maar ff voor de duidelijkheid mijn reactie had slechts betrekking op de opmerking van 'bergbeklimmer' :!:

De fiets zelf vinnik best bijzonder maar niet voor mij..
Zou zelf eerder kiezen voor eentrailer van Surly. :idea:
Heb je de fiets nu ook al getest met 30 kg aan bagage? En dan over het MTB parkoers in Schoorl fietsen. Dat zal echt wel wat anders voelen dan een ongeladen fiets.
Jan Eleveld schreef:Tot nu toe heb ik nog geen enkel argument vóór dit vehikel gezien. Ik zie alleen maar argumenten tegen: lomp, onveilig, zwaar, oncomfortabel. En dan het belangrijkste: wat een lelijk ding!
Als ik veel bagage mee wil hebben, koppel ik de BoB achter mijn mtb en snel met 70 km/u van de berg af. Bovendien kom ik vrijwel altijd boven en dat zie ik me met zo'n bull(sh)it fiets nog niet doen.
Nou, joh, dan doe je dat toch ook lekker niet?!

.tsooJ
bergbeklimmer schreef:Heb je de fiets nu ook al getest met 30 kg aan bagage? En dan over het MTB parkoers in Schoorl fietsen. Dat zal echt wel wat anders voelen dan een ongeladen fiets.
Laat me raden, dat voelt als een MTB met 30 kilo bagage :shock: :roll:
De foto's zijn echt heeeel leuk, lekker eigenwijs, net als die fiets van je.

Ben overigens wel benieuwd hoe dat ding rijdt met 30kg bagage en 1 schijfrem. Het zwaartepunt bevindt zich voor het rempunt, dat gaat lang naslippen ipv dat het lichaamsgewicht het remmen bevordert zoals in geval van een voorrem.

En die 80kg fotografieapparatuur, blijft dat een beetje heel in de koffer als je met zo'n fiets over klinkerwegen en spoorwegovergangen stuitert?
[quote="bergbeklimmer"]Heb je de fiets nu ook al getest met 30 kg aan bagage? En dan over het MTB parkoers in Schoorl fietsen. Dat zal echt wel wat anders voelen dan een ongeladen fiets.

Ik heb de fiets getest met de fotokoffer +/- 80kg alleen op de weg en rustig aan. Vandaag getest met +/- 8 a 10kg op MTB parkoers in Schoorl net aan omhoog (22 / 34) 30kg gaat echt niet lukken.

Gr
En die 80kg fotografieapparatuur, blijft dat een beetje heel in de koffer als je met zo'n fiets over klinkerwegen en spoorwegovergangen stuitert?

Pelicase 1650 onverwoestbare koffer om kostbare apparatuur te vervoeren. met een foto-interieur zet je alles vast.

Gr
Nieuwe setup Bullitt-vakantiefiets ps ik zoek nog een voordrager :wink:

Afbeelding
robert-hart schreef:Nieuwe setup Bullitt-vakantiefiets ps ik zoek nog een voordrager :wink:

Afbeelding
Jemig, wat een gevaarte. Maar wel lachen :P !
Jan Eleveld schreef:Tot nu toe heb ik nog geen enkel argument vóór dit vehikel gezien.
Nou, dan kun je bv altijd lekker mee racen met de Svajerløb in Kopenhagen (Cargobike Championship) en dikke kans dat Robert die dan wint!
Denk dat ik daar in aug. ga kijken (op m'n racer dus mag helaas niet meedoen) maar mocht je mee racen ga ik je natuurlijk zeer hard toejuichen en HupHollandHup brullen, dus geef je dan wel even van te voren een seintje?

En stoere foto's trouwens, mooi!

Grtjes, Yopie
Jesus, wat een configuratie..

persoonlijk zou ik eerder kiezen voor òf een fatsoenlijke bakfiets / bullit, òf
een fatsoenlijke MTB icm surly trailer.. (136 kg max!) Kun je met je bobje gevoeglijk vergeten..

Maar goed, jij moet er mee rijden..

Sterkte :wink:
grundig schreef:Jesus, wat een configuratie..

persoonlijk zou ik eerder kiezen voor òf een fatsoenlijke bakfiets / bullit, òf
een fatsoenlijke MTB icm surly trailer.. (136 kg max!) Kun je met je bobje gevoeglijk vergeten..

Maar goed, jij moet er mee rijden..

Sterkte :wink:
Hoi,

Deze setup is natuurlijk een knipoog voor alle zgn grammen jagers. Setup bagage +/- 400 Liter + 14 liter drinkwater :lol:

Als je echt een fatsoenlijke trailer wil http://www.bikesatwork.com/store/produc ... le-trailer (280 kg max!)
Als je echt een fatsoenlijke trailer wil
Waarom dan niet gelijk een tandemasser.. 8)

Maar houdt 'm in m'n achterhoofd :idea:
Gaaf, mis alleen nog de plasma scherm op de voor bouw en een bankstel.

Fijn om te zien dat het ook anders kan dan de benkende Tubus, ortlieb, rohloff, son, magura en andere verplichte numers :wink:

Vergeet niet om je tandenborstel door te zagen....alle beetjes helpen 8)
robert-hart schreef:Pelicase 1650 onverwoestbare koffer om kostbare apparatuur te vervoeren. met een foto-interieur zet je alles vast.
Zorg wel dat alles klemvast zit in alle richtingen. Als er een mm speling is gaat het ding wat er in zit elke seconde 3x op en neer. Dat telt na een paarhonderd km slechte wegen dusdanig door dat zelfs de meest geharde apparatuur gepolijst wordt.
Leon
robert-hart schreef:Nieuwe setup Bullitt-vakantiefiets ps ik zoek nog een voordrager :wink:

Afbeelding
Deze foto maar meteen als bureauachtergrond ingesteld! :D
Hier kom je natuurlijk geen berg mee op... en ik hoop van ganser harte dat je achterwiel een lang leven beschoren is.
Waar ik wel benieuwd naar ben is je zadeltas. Ik zie geen achterdrager, wel een soort spatbord. Wat voor zadeltas is het? En zit daar nog een ondersteunende draagconstructie via de zadelpen aan vast? Of is het gewoon een spatbord die aan de tas is vastgeklemd?
En dit alles met één rem?
De aanhanger roept bij mij ook nog vragen op. In tegenstelling tot bv. een BoB lijkt hij maar op één punt vast te zitten aan de draag/trekbeugel die aan de achteras is gemonteerd. Het valt me mee dat ie niet al voor het maken van de foto in elkaar is gezakt...
Jan Eleveld schreef:En dit alles met één rem?
De aanhanger roept bij mij ook nog vragen op. In tegenstelling tot bv. een BoB lijkt hij maar op één punt vast te zitten aan de draag/trekbeugel die aan de achteras is gemonteerd. Het valt me mee dat ie niet al voor het maken van de foto in elkaar is gezakt...
Ha ha zoals ik al schreef, dit was inderdaad voor de foto :lol: Aanhanger is een kopie van de Bob met exact dezelfde aansluiting. Ik heb de bovenste ring weggehaald en vervangen voor een kist (in de kist zitten de aansluitingen). Deze imitatie Bob is leuk voor boodschappen maar niet echt voor vakantie geschikt.