Wimmert schreef: En daar ga je wat mij betreft mis tussen mooi achter toetsenbord de wereld benaderen en de echte wereld.
Wimmert heeft gelijk, al dat gepraat achter het toetsenbord. Misschien zijn sommige onder ons een beetje grijs en oud aan het worden en vergeten de realiteit?

Je mag tegenwoordig blij zijn als je al een baan kunt vinden voor je maandelijkse lasten en een betaalbare woonruimte is al helemaal een wonder. En hopelijk heb je redelijk fijne buren en collega's want zo niet dan heb je gewoon pech.
En het openbaar vervoer is duur en omslachtig en de auto is een melkkoe (in NL dan).
Michael W schreef: Nooit zeggen dat je niet zonder auto kan
Neenee: zeg nooit nooit.
Want ik wil absoluut niet in een stad of buitenwijk wonen, wil niet als vee in de trein/metro of tram staan, heb een hekel aan mensenmassa's, drukte, geduw, chaggerijnige blikken en geknijp in m'n kont. Ik wil andermans telefonisch geleuter niet horen, wil niet zien hoe ze constant op hun iPhone loeren, wil niet die smerige parfumluchtjes ruiken die het zweet moet verbloemen, wil er gewoon helemaal NIETS mee te maken hebben!
Dus heb ik een auto en blaas ik een hoop brandstof de lucht in.
Maar daarentegen woon ik wel prachtig woon, in een houten huis met eigen (bos) drinkwater en milieuvriendelijke afvoer. Heb jaren een windmolen voor de nodige electriciteit gehad, een groentetuin, fruitbomen, bessenstruiken en kippen (voor de eieren). Eet geen vlees (de vleesindustrie is de grootste vervuiler ter wereld), vermijd zo veel mogelijk chemische drek en gif in m'n eten en mijn fiets is mijn grootste vriend.
Ik heb gekozen voor oude auto's: goedkoop, kun je nog zelf repareren en hebben nog een zekere charme. Heb een oude Volvo uit 1971. Hij lust wel een slokje, stinkt en als je een kunstgebit hebt is er grote kans dat die snel aan het plafond hangt maar hij kost alleen maar jaarlijks 145euro aan verzekering, is oersterk, betrouwbaar, elandproof en start ook bij -25. Heb sinds kort ook een oud VW golfje: fiets achterop, ski's, slee of kano op het dak, honden en tentje achterin en karren maar!
Ik zou dus niet zonder auto kunnen, zou ik gelijk moeten verhuizen naar de stad en dat is wel het laaste wat ik zou willen.
Nog even offtopic:
vlees eten veroorzaakt enorme lucht- en grondwatervervuiling, is erg voedsel-, energie- en drinkwaterverspillend en verergert het wereldhongerprobleem. Dan vergeet ik even de gezondheidsaspecten van het eten van vlees en het gevaar van bv besmettelijke dierziekten (kost miljarden aan geld) en het dierenleed.
De vleesindustire is verantwoordelijk voor 18% van de broeikasgassen, de auto/vrachtwagen 'maar' 13%. Je kunt dus beter een dag geen vlees eten dan je auto laten staan want één dag in de week géén vlees eten zorgt voor een broeikasbesparing van 1 miljoen auto's.