Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bescherming Tubus dragers - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Bescherming Tubus dragers

Leon schreef:
AB schreef:De dag dat de buizen van een tubusdrager helemaal worden doorgevreten door roest zal ik niet meemaken.....
Ik heb er meerdere gezien die niet doorgeroest waren maar doorgesleten door de haken en zijkanten (!) van de tassen.
Inderdaad, ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die het hier hebben over 'eventueel een krasje'. Bij mij hebben de Ortliebhaken al zo'n beetje bij de eerste rit de dragers compleet schoon van verf gepoetst en de zijkanten van de tassen waren ook al goed op weg op de punten waar de tas tegen de drager rust. Metaal zal het best wat langer uithouden dan verf, maar toch. Ik vraag me dan ook af of degenen die het probleem niet herkennen, hun tassen beter ophangen dan ik zodat de tassen minder schuren. Of rijden jullie alleen op zijdezacht asfalt? Leons toevoeging dat de drager (of fiets) waarschijnlijk eerder aan iets anders overlijdt, kan me niet troosten. Ik heb mijn fiets gekocht om minstens 25 jaar mee te gaan, en de dragers zouden dat ook moeten halen vind ik. Als ik moet kiezen tussen gratis lelijk rubber en om de zoveel tijd nieuwe dragers kopen, kies ik toch voor de binnenband die ik anders toch weggooi.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
Leon schreef:
AB schreef:De dag dat de buizen van een tubusdrager helemaal worden doorgevreten door roest zal ik niet meemaken.....
Ik heb er meerdere gezien die niet doorgeroest waren maar doorgesleten door de haken en zijkanten (!) van de tassen.
Inderdaad, ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die het hier hebben over 'eventueel een krasje'. Bij mij hebben de Ortliebhaken al zo'n beetje bij de eerste rit de dragers compleet schoon van verf gepoetst en de zijkanten van de tassen waren ook al goed op weg op de punten waar de tas tegen de drager rust. Metaal zal het best wat langer uithouden dan verf, maar toch. Ik vraag me dan ook af of degenen die het probleem niet herkennen, hun tassen beter ophangen dan ik zodat de tassen minder schuren. Of rijden jullie alleen op zijdezacht asfalt? Leons toevoeging dat de drager (of fiets) waarschijnlijk eerder aan iets anders overlijdt, kan me niet troosten. Ik heb mijn fiets gekocht om minstens 25 jaar mee te gaan, en de dragers zouden dat ook moeten halen vind ik. Als ik moet kiezen tussen gratis lelijk rubber en om de zoveel tijd nieuwe dragers kopen, kies ik toch voor de binnenband die ik anders toch weggooi.

Groetjes,

Carl
Zo denk ik er dus ook over. En nu ben ik er nog op tijd bij!
Travelmaster schreef:
Carl schreef:
Leon schreef:Ik heb er meerdere gezien die niet doorgeroest waren maar doorgesleten door de haken en zijkanten (!) van de tassen.
Inderdaad, ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die het hier hebben over 'eventueel een krasje'. Bij mij hebben de Ortliebhaken al zo'n beetje bij de eerste rit de dragers compleet schoon van verf gepoetst en de zijkanten van de tassen waren ook al goed op weg op de punten waar de tas tegen de drager rust. Metaal zal het best wat langer uithouden dan verf, maar toch. Ik vraag me dan ook af of degenen die het probleem niet herkennen, hun tassen beter ophangen dan ik zodat de tassen minder schuren. Of rijden jullie alleen op zijdezacht asfalt? Leons toevoeging dat de drager (of fiets) waarschijnlijk eerder aan iets anders overlijdt, kan me niet troosten. Ik heb mijn fiets gekocht om minstens 25 jaar mee te gaan, en de dragers zouden dat ook moeten halen vind ik. Als ik moet kiezen tussen gratis lelijk rubber en om de zoveel tijd nieuwe dragers kopen, kies ik toch voor de binnenband die ik anders toch weggooi.

Groetjes,

Carl
Zo denk ik er dus ook over. En nu ben ik er nog op tijd bij!
bij mij waren na enkele ritjes ook al schuurplekken te ontwaren, nu 10.000+km hobbelwegen verder zie ik een beetje roestvorming en her en der kale plekken..... niets wat me uit de slaap houdt. Die spookverhalen hier ook altijd :).
AB schreef:bij mij waren na enkele ritjes ook al schuurplekken te ontwaren, nu 10.000+km hobbelwegen verder zie ik een beetje roestvorming en her en der kale plekken..... niets wat me uit de slaap houdt. Die spookverhalen hier ook altijd :).
Ja, ik schrik al badend in het zweet wakker... (ik stelde gewoon een vraag hoor :lol: )!
Travelmaster schreef:
AB schreef:bij mij waren na enkele ritjes ook al schuurplekken te ontwaren, nu 10.000+km hobbelwegen verder zie ik een beetje roestvorming en her en der kale plekken..... niets wat me uit de slaap houdt. Die spookverhalen hier ook altijd :).
Ja, ik schrik al badend in het zweet wakker... (ik stelde gewoon een vraag hoor :lol: )!

Afbeelding

Slaap lekker allemaal :D :lol: :wink:
Ik vraag me af waar het hier over gaat??? :wink:

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Ik vraag me af waar het hier over gaat??? :wink:

Henk

kunst en fietswerk
nogal laaghangende en diep inslijtende ortliebtassen tijdens een 30.000km durende pekelrace
@ AB...

O'ja... natuurlijk!! stom van me!!


Henk

kunst en fietswerk
om de laatste speling weg te krijgen gebruik ik zelf vulcaniserende tape:

in erg dunne lagen aan te brengen en het "bakt" aan elkaar zodat je een rubber busje op maat krijgt.
henkfietst52 schreef:@ AB...

O'ja... natuurlijk!! stom van me!!


Henk

kunst en fietswerk
Ja, ik heb wel wat "losgemaakt" he :shock: .
Blijkbaar is dit een zeer gevoelig onderwerp?

Ik ga vandaag nog kijken bij diverse winkels, voor oplossingen tegen rammelen en krassen.
T.Goossens schreef:Blijkbaar is dit een zeer gevoelig onderwerp?

Ik ga vandaag nog kijken bij diverse winkels, voor oplossingen tegen rammelen en krassen.
Het onderwerp rammelt inmiddels aan alle kanten. Maar als je wat handigs spot, post het hier, als je wil? Mijn gedachten gaan nog steeds uit naar een 10/14 mm slang. Ik denk dat 10/16 te dik wordt. Overigens heb ik even getest met de inserts: die haal je er (te) makkelijk uit.

Shopze!
Stokvis Alubutyl tape o.g., google ook maar eens op butyl rubber tape

Is van dat hele dikke tape dat luchtdicht en enorm sterk afplakt..... in de verste verte niet te vergelijken met ductape. Ideaal om je tubus op schaafplekken te beschermen, of bv op je liggende achtervork om tegen je ketting te beschermen, lucht- en waterdicht.
AB schreef:Isover VARIO MultiTape o.g.

Is van dat hele dikke tape dat luchtdicht en enorm sterk afplakt..... in de verste verte niet te vergelijken met ductape. Ideaal om je tubus op schaafplekken te beschermen, of bv op je liggende achtervork om tegen je ketting te beschermen, lucht- en waterdicht.
Snotverrrr... wéér een optie die ik moet gaan overwegen...! FF googlen.
Tip: Lees dit boek:

Filosofie van de heuvel van Ilja Leonard Pfeijffer: voor € 18,95 te bestellen bij Bol.com.

Het forum kan dan worden gehalveerd.
tuinhek schreef:Tip: Lees het dit boek:

Filosofie van de heuvel van Ilja Leonard Pfeijffer: voor € 18,95 te bestellen bij Bol.com.

Het forum kan dan worden gehalveerd.
Dan is er natuurlijk geen bal meer aan. Dus ik ga het niet lezen...
Travelmaster schreef:
AB schreef:Isover VARIO MultiTape o.g.

Is van dat hele dikke tape dat luchtdicht en enorm sterk afplakt..... in de verste verte niet te vergelijken met ductape. Ideaal om je tubus op schaafplekken te beschermen, of bv op je liggende achtervork om tegen je ketting te beschermen, lucht- en waterdicht.
Snotverrrr... wéér een optie die ik moet gaan overwegen...! FF googlen.
even herstel:

de rol daktape (komt van een dakplatenleverancier) die ik hier heb liggen heet
Stokvis Alubutyl tape..... (op mijn halfgebruikte rol stond geen merknaam op, dus moest het even navragen, google butyl rubber tape) echt wonderbaarlijk spul
Je kunt er denk ik wel een (buiten)band mee plakken. Ook ideaal om schuurplekken op je lak van kabels mee te voorkomen. Kan geen plakplaatje van BBB tegen op.
AB schreef:
Travelmaster schreef:
AB schreef:Isover VARIO MultiTape o.g.

Is van dat hele dikke tape dat luchtdicht en enorm sterk afplakt..... in de verste verte niet te vergelijken met ductape. Ideaal om je tubus op schaafplekken te beschermen, of bv op je liggende achtervork om tegen je ketting te beschermen, lucht- en waterdicht.
Snotverrrr... wéér een optie die ik moet gaan overwegen...! FF googlen.
even herstel:

de rol daktape (komt van een dakplatenleverancier) die ik hier heb liggen heet
Stokvis Alubutyl tape..... (op mijn halfgebruikte rol stond geen merknaam op, dus moest het even navragen, google butyl rubber tape) echt wonderbaarlijk spul
Je kunt er denk ik wel een (buiten)band mee plakken. Ook ideaal om schuurplekken op je lak van kabels mee te voorkomen. Kan geen plakplaatje van BBB tegen op.
Ga ik daar even op googlen...!
tuinhek schreef:Tip: Lees dit boek:

Filosofie van de heuvel van Ilja Leonard Pfeijffer: voor € 18,95 te bestellen bij Bol.com.

Het forum kan dan worden gehalveerd.
Net uit zeer goed leesvoer!
Ik snap best dat mensen zuinig zijn op hun fietsen maar mensen die hun fiets nieuw willen houden, twee adviezen: Niet gebruiken en/of nooit met regionale treinen in Duitsland reizen. Deze zomer werden er gewoon twintig fietsen in een fietsencoupe geprakt! waar plaats was voor zes fietsen.Je fiets blijft echt niet krasvrij!,gewoon de verf van je tubus af laten slijten. Als je de fiets vaak gebruikt komt er ook geen roest op de plaatsen van de tassenhaken.Blijft gewoon blank en je kunststof haken slijten harder dan je metalen Tubus.