Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd bij aankoop materiaal - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd bij aankoop materiaal

Over een Netbook is ook al aardig wat geschreven in andere topics. Kan ook interessant zijn.
Hoi Abacus,

Ik ben ook nog niet van plan om nu meteen al iets te kopen hoor! Ik wil gewoon wat ideetjes opdoen, zodat ik kan uitzoeken wat me het beste (binnen mijn budget) bevalt.
Ik heb nog tijd tot april/mei, dus kan nog lang zoeken voor ik iets beslis.

Ik zal je idee zeker in mijn achterhoofd houden! :)
***********************
Hoi Robertjan,

Ik heb inderdaad al wat gekeken in die topics. Probleem is dat mijn eigen laptop nog geen jaar oud is en dat ik het een beetje stom vind om een 2e (notebook, oké... maar toch) te kopen voor het bedrag dat ze momenteel zijn. Moest er nu (met de solden binnenkort bijvoorbeeld) een heel goedkope zijn, dan misschien... .

Toch bedankt alleszins! :)

Groetjes,
Kelly
ps: bedankt voor de snelle reacties! :)
Nu ja, een paar honderd euro voor een eenvoudige netbook is ook niet erg veel. Probleem kan de opslag zijn. Niet bij iedereen overleeft de harde schijf het leven onderweg. Bij anderen vreemd genoeg juist weer vele jaren lang.
Voor mezelf zou ik een Apple MacBook Air 11" kiezen als ik nu voor je keuze stond. Die heeft namelijk SSD-opslag, is compact en plat, licht, en met een volwaardig toetsenbord. Maar kost wel iets meer.

Een andere optie waar mensen voor kiezen is een lichte, kleine soort organizer met toetsjes, zoals die er vroeger van Psion waren. Daarmee kun je dan teksten typen.
Voor de fotoopslag kun je dan denken aan een zogenoemde image tank. Dan werkt een dedicated snelle wel het prettigste, maar die kosten ook wel wat meer. Uiteindelijk betaal je dan niet minder dan voor een netbook. En qua gewicht kom je uiteindelijk denk ik op hetzelfde uit in totaal.

Tablets zou ik niet snel kiezen als je wat meer wilt typen, i.v.m. de afwezigheid van een fysiek toetsenbord. Hoewel dat voor veel internetsite-beheerders/-redacteuren best goed schijnt te gaan. Probleem waar je dan mee zou kunnen komen te zitten is denk ik de batterijduur. Standby weliswaar heel lang, maar als je 'm gebruikt moet je wel af-en-toe bijladen. Qua prijs heeft de Samsung Galaxy Tab al bewezen dat Apple een zeer scherpe prijs voor de iPad heeft gekozen...
Nog een laatste tip voor op reis. Neem een potje Mentos mee! :D

Afbeelding

En eet hem van te voren leeg, en vul hem met 225 ml van je favoriete broodbeleg. Potje weegt 25 gram. Tegen 225 gram van een grote glazen pot.
Hey,

Bedankt voor de tip! Ik zal hem zeker in gedachten houden als ik begin in te pakken!

Groetjes,
Kelly
Bij Bever verkopen ze ook plastic potjes die perfect passen voor een pot jam. Dat doe ik dus ook, en het scheelt veel gewicht voor weinig geld. En minder stress dat het kan breken en zo.
Wim
Het spul van bever is aan de dure kant. Bekers met schoefdoppen van de winkel om de hoek voldoen ook wel aardig tot heel erg goed, afhankelijk van de sluiting, waarbij fancy sluitingen met een pakking zeker niet beter hoeven te zijn. Ze gaan in ieder geval niet zomaar open.
Kliksluitingen zijn in vrijwel alle gevallen inferieur aan schoefsluitingen. Ze kunnen namelijk openspringen en ze zijn aan snellere slijtage onderhevig.
Tip: lenzenvloeistofflesjes zijn vrijwel onverwoestbaar.
Leon
Hoi iedereen,

Ik zit al een tijdje te sukkelen met de aankoop van fietskledij. Ik heb hier eens wat rondgesnuffeld maar vind om de één of andere reden niet echt veel hulp.

Ik zou graag weten waar ik op moet letten bij de aankoop van fietskledij. Ik heb ergens gelezen dat katoen geen al te beste keuze is, maar verder heb ik niet veel gevonden.

Ik ben van plan om 2 T-shirts, 2 broeken en een jas (windstopper-achtig iets) te kopen.
Ik wil echter geen €100 uitgeven aan één stuk, dat is echt teveel geld voor mij. Het moeten dan ook geen dingen zijn die jaren meegaan, drie maanden is genoeg.

Binnenkort ga ik al eens snuffelen in Decatlon en ook in de Makro (moet daar toch nog zijn voor andere dingen). Andere winkels blijven natuurlijk ook een optie.

Mijn vraag is dus eigenlijk: wat kan ik gebruiken en wat niet? Bijvoorbeeld: welk materiaal, zeem of niet, wat is veel/weinig gewicht voor één stuk, ... .

Mijn excuses voor de moeilijke vraag, ik besef goed dat dit allemaal afhangt van je persoonlijke voorkeur en dergelijke meer!

Alvast bedankt en lieve groetjes,
Kelly
Beste advies wat ik je voor nu kan geven, is deze:
http://wiki.wereldfietser.nl/index.php/Kleding
Bedankt Robertjan,

Ik was helemaal vergeten om ook op de Wiki te kijken! :oops:
Het helpt me al een stuk vooruit!

Groetjes,
Kelly
Bedankt dat je naar een richtgewicht vraagt van ieder item. Ik zal dat z.s.m. erbij zetten (tenzij iemand anders dat wil :wink:).
Na het douchen, huiswerk voor studie, huiswerk voor de Wereldfietser, en huishoudelijke taken... :roll:
Kikitjah schreef:Ik zou graag weten waar ik op moet letten bij de aankoop van fietskledij.
Naast het verhaal op de wiki vind ik de pasvorm het belangrijkste. Het gebeurt bij alle merken wel, maar uiteraard vaker bij goedkope, dat de pasvorm ronduit slecht is voor fietsers. Als je iets aanpast buig dan voorover en strek je armen vooruit alsof je op de fiets zit. Als de ontwerper er geen rekening meer heeft gehouden dat het kledingsstuk ook voor op de fiets gebruikt wordt merk je het wel.
Uiteraard is het voor iedereen verschillend, maar vaak is het ook erg duidelijk waarom sommige stukken in de opruiming liggen.
Succes.
Leon
Hoi Leon,

Bedankt voor je tip, ik zal mij zeker eens buigen in het pashokje!

Lieve groetjes,
Kelly
Hoi Kelly,

mijn tips:
- bespaar niet op de fietsbroek: het zeem in de broek is waar je je vakantie lang zal opzitten. De goedkope decathlon zemen ventileren niet goed, het hele boeltje wordt nat van het zweet en wat volgt is weinig aangenaam. Bij de duurdere decathlon broeken vind je al betere zemen. Dikker is niet altijd beter. Als je zadel goed zit (brooks?) kan een dun zeem dat goed ademt al voldoende zijn.
-ga eens fietsen met een gekleurd katoenen t-shirt en rijd jezelf goed in het zweet. Zo kan je goed zien waar jouw "hoofdafvoeren" zitten. (Bij vrouwen is dit vaak in het midden tussen de borsten.) Op die plaatsen wil je lucht doorlatende stof en zeker geen naden of elastieken.
- de windstoppers van Decathlon zijn best wel goed (zeker prijs/kwaliteit), maar sommige modellen hebben een vreemd ontworpen kap (oa. het roze vrouwen model). Ze hebben verschillende modellen, dus stel je niet tevreden met het eerste het beste.
- Aangezien je niet veel ervaring hebt, is het niet zinvol om nu erg veel geld uit te geven aan spullen waar je nog niet van weet wat je ervan wenst. Ook in Japan zijn er sportwinkels en na enkele weken weet je goed wat er ontbreekt.
- de duitse online winkels (bike24 en rose) zijn beduidend goedkoper, maar je kan natuurlijk niet passen.

succes
Hoi EnriceV,

Bedankt voor je tips!

Ik zal zeker goed letten op de naden en dergelijke, ik weet waar mijn "hoofdafvoeren" zitten en zal hier zeker dubbel op letten!
Het niet-besparen op de fietsbroek ga ik deels overboord gooien. Ik wil geen broek van €20, maar ik ga er ook geen €100 aan uitgeven. Zoals je zelf zegt ken ik er nog niet veel van en bevinden er zich ook in Japan sportwinkels om eventueel een beter iets te kopen. Mijn fietszadel is op dit moment nog een gewone Selle Royal, maar daar komt misschien verandering in als ik bij de fietsenmaker sta binnen enkele weken.

Ik zal de online winkels ook zeker in het oog houden, maar het is inderdaad een nadeel als je niet kan passen (en ze binnen 14 dagen opsturen is een beetje teveel rompslomp met alle andere problemen die ik de komende maanden nog ga hebben).

Bedankt voor je input, ik kan er zeker wat mee!

Groetjes,
Kelly
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er is nogal een dikke aardbeving met de daarop volgende tsunami in japan geweest. Ik denk dat het raadzaam is om te kijken of je nog wel van noord naar zuid japan kan fietsen aangezien het daar nu een rampgebied is.

eelco
Beste,

Ik ben mij ten zeerste bewust van de recente ramp in Japan en volg alles op de voet, zodat ik mijn route kan aanpassen indien mogelijk (ik was halvelings van plan om te overnachten in Fukushima). De aangepaste route zal dan veel westelijker gelegen zijn (waar minder tot geen schade is) of deels met het openbaar vervoer (waarvan ik verwacht dat het terug zal rijden binnen 4 maanden, wanneer ik het rampgebied zal aandoen).

Ik vertrek echter pas binnen 3 maanden en ga daarom nu mijn reis zeker nog niet annuleren. Indien er een sterk negatief advies wordt gegeven om naar Japan te gaan, of indien er tegen dan serieuze problemen zijn met de kernreactoren zal ik mijn reis inderdaad annuleren. Tot hiertoe lijkt het echter nog niet nodig en wijst niets erop dat het nodig zal zijn.

Toch bedankt voor de verwittiging.


Met vriendelijke groeten,
Kelly
Als je door het rampgebied wilt fietsen, kijk dan ook eens naar een geigerteller...
wimmo17 schreef:Als je door het rampgebied wilt fietsen, kijk dan ook eens naar een geigerteller...
Erg flauwe reactie; Japan is bepaald geen bananenrepubliek hoor!
Ik wens alle Japanners veel sterkte in deze ontzettende rottijd.
Leon
Bedankt Leon!

Ik ken rechtstreeks niemand in Japan, maar ik ken wel mensen die familie en vrienden in het rampgebied en/of Tokyo hebben en zij gaan inderdaad door een hel op dit moment.
Electriciteit is nog steeds niet voortdurend beschikbaar en de meeste winkels zijn zo goed als leeg... . Het ergste is echter de onzekerheid in verband met de kerncentrales, de berichten van de overheid komen blijkbaar niet overeen met de verhalen van de mensen in de buurt van deze centrales. Alleszins is het gevaar van de kerncentrales nog lang niet geweken, omdat ze moeilijkheden blijven hebben om ze voldoende af te koelen.

Kunnen we dan nu misschien terug gaan naar mijn oorspronkelijke vraag (namelijk tips voor de aankoop van fietskledij)? (Wat niet wil zeggen dat je geen reactie mag geven op de ramp in Japan, maar plak er dan aub ook iets aan dat te maken heeft met de vraag)

Bedankt aan zij die het ook een ramp vinden en de mensen veel sterkte toewensen!

Lieve groetjes,
Kelly