Ja, ik zit nu in Geilo, met 2 fantastische fietsweken achter de rug. De eerste groep is naar huis (behalve Ronald en Pieter) en ik heb nu hier een paar rustdagen voordat de tweede groep zich aandient.
De Rallarvegen waren heel goed te doen, misschien nog maar 10 sneeuwvelden, dat was goed te doen. We hadden die dag wel geluk met het prachtige weer, zoals de hele periode trouwens, slechts 1,5 dag regen.
Het materiaal heeft het zwaar te verduren gehad de afgelopen 2 weken, uiteraard de nodige remblokjes versleten, maar vooral de wielen deze keer: we hebben 5 wielen vervangen. Een velg van An knalde zelfs spontaan uit elkaar. We hadden toen supergeluk, want we kwamen net van de ferry Kaupanger-Laerdal en stonden slechts 1km van de fietsenmaker. De enige in een straal van 300km en een hele goede met erg veel reservemateriaal.
Het werd vervolgens weer een lange dag, want ik vertrok met An pas om 15.00u, voor wederom een Noorse Alpe d'Huez, deze keer de klim van de Aurlandsvegen van 1306m hoog. En wederom een waanzinnige weg, èèn van de vele hoogtepunten.
We hebben nu ook het record van hoogtemeters tijdens buitenlandtochten verbroken, vorig jaar Tsjechië nog 1750m, deze keer 2000m (dat was al op dag 3).
Alles is verder goed gegaan, wel twee uitvallers plus Gjalt die tegen het einde zich verstapte bij de wandeling naar de Nigaardsbreen-gletsjer en helaas het fietsen moest opgeven. Gjalt: beterschap!