door
Ruud-H » do 17 aug, 2017 11:46
Travelmaster schreef:
Ik zou eerder een kaart meenemen dan die telefoon;).
Ik had het routeboekje van Reitsma bij me. Maar als er (bijvoorbeeld) een spoorwegovergang opgebroken is, is een telefoon met navigatie-app heel handig om een andere route te zoeken.
Daulagari schreef:
Wat betreft het zelfgemaakt stuurharnas: wat voor materiaal heb je gebruikt voor die zwarte gebogen plaat?
De plaat bestaat uit twee laagjes PE folie/plaat van 1mm dik. De mijne komt van een bamboekweker die het spul als wortelbegrenzer verkoopt. Het is te krijgen in diverse breedtes en diktes. Ik heb bewust voor die twee dunnere lagen gekozen omdat die soepeler buigen dan één dikke.
Daulagari schreef:
Was die voldoende waterdicht?
Geen problemen mee gehad. Hij kwam via de post uit China. Ik wel gekozen voor een stoffen uitvoering met coating aan de binnenkant (geen PVC zak dus). Dan lijdt de waterdichtheid niet door schuren tegen het harnas.
Daulagari schreef:
Is je telefoon kapot gegaan door regen of bij het opladen?
Hij heeft spontaan de geest gegeven, terwijl hij in mijn rugzak zat. Gelukkig nog binnen de garantieperiode.
Eigenlijk wil ik op vakantie zo min mogelijk elektronica meezeulen. Dan is het handig om veel functionaliteit in een telefoon te stoppen. Er zit natuurlijk een keerzijde aan... Zonder internet en GPS kan ik wel leven. Maar geen mogelijheid om in een noodgeval te kunnen bellen gaat net te ver.