Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 261 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36172 berichten
nicolevelo schreef:
wo 19 dec, 2018 06:10
Bridgestone SM schreef:
wo 19 dec, 2018 00:59
Mijn eerste inval was meer Zwitserland ... waarom weet ik niet ... in het hogere "Centraal" Zwitserland ben ik evenwel niet erg thuis.
Dat klopt alvast. Misschien is iemand anders daar wel beter thuis?
Dan gok ik op het Öschibachtal bij Kandersteg?
De tovenaar schreef:
wo 19 dec, 2018 08:01
nicolevelo schreef:
wo 19 dec, 2018 06:10
Bridgestone SM schreef:
wo 19 dec, 2018 00:59
Mijn eerste inval was meer Zwitserland ... waarom weet ik niet ... in het hogere "Centraal" Zwitserland ben ik evenwel niet erg thuis.
Dat klopt alvast. Misschien is iemand anders daar wel beter thuis?
Dan gok ik op het Öschibachtal bij Kandersteg?
Wauw Tovenaar, het klopt dat het nabij Kandersteg is. Maar het dal waar ik door reed heeft een ander naam. Ik was komende van Kandersteg door een smalle tunnel gereden eer ik op dit grindpad aankwam.
nicolevelo schreef:
wo 19 dec, 2018 12:41
Wauw Tovenaar, het klopt dat het nabij Kandersteg is. Maar het dal waar ik door reed heeft een ander naam. Ik was komende van Kandersteg door een smalle tunnel gereden eer ik op dit grindpad aankwam.
Dan zou het het Schwarzbachtal kunnen zijn, op de OFM zie ik een tunnel vanaf Kandersteg. De rivier is dan de Kander: https://goo.gl/maps/HKSQJbZmXWF2
De bergflank rechts komt nog het meest overeen met dit plaatje. Dit dal heet het Gasterntal.
Jullie hebben allebei gelijk, Math en Tovenaar. Vanuit Kandersteg nam ik de smalle tunnel naar het Schwartzbachtal via de plek die Tovenaar aanwijst, om vervolgens aan de splitsing het Gasterntal in te rijden zoals Math aangeeft.

Hier zie je het parcours vanuit Kandersteg: https://map.schweizmobil.ch/?layers=Vel ... &N=1146467

Waanzinnig toch hoe je door landschappen kan scrollen via Googlemaps 3D view, ik heb die mogelijkheid nog maar net leren kennen dankzij RaadjePlaatje.
nicolevelo schreef:
wo 19 dec, 2018 16:50
Waanzinnig toch hoe je door landschappen kan scrollen via Googlemaps 3D view, ik heb die mogelijkheid nog maar net leren kennen dankzij RaadjePlaatje.
Op veel devices gaat het met google earth, dat je wel moet installeren, nog een stuk soepeler. Ik ken het al een paar jaar en vind maps-streetview-earth nog steeds een heel bijzonder fenomeen, dat nog steeds uitgebreid wordt. Met Earth kun je ook gemakkelijk oudere beelden opvragen. Toen mijn eigen stad in 3D kwam heb ik avonden aan een stuk zitten rondzwerven om plekken te zien waar je met wegen en paden niet kunt komen.
De "Earth F16" landen op de plaatselijke luchthaven heeft ontstellend veel blikschade opgeleverd maar nu lukt het feilloos, meestal dan, zij het vast niet volgens de regels :wink:
math schreef:
wo 19 dec, 2018 14:26
De bergflank rechts komt nog het meest overeen met dit plaatje. Dit dal heet het Gasterntal.
Wat mij betreft mag Math het volgende plaatje plaatsen, hij zat er dichterbij.
Bedankt, Tovenaar. Jouw Kandersteg was een geweldige voorzet, waarna een intikkertje volstond.

Deze toren is vast door meer fietsers opgemerkt, maar waar staat hij?
Afbeelding
Château d'eau peint près de Bassoues GERS
Chateau d'eau is een algemene benaming. Bassoues is in de buurt, maar wel ca. 10 km van de preciese plek, die je kunt vinden met streetview (bij welke wegkruising is voor mij precies genoeg).
math schreef:
wo 19 dec, 2018 21:14
Chateau d'eau is een algemene benaming. Bassoues is in de buurt, maar wel ca. 10 km van de preciese plek, die je kunt vinden met streetview (bij welke wegkruising is voor mij precies genoeg).
Je vind het chateau d'eau hier, dwz je ziet de schaduw.

Saint-Christaud (Gers) - bij de driesprong van de D 943 met de D 159.
De watertoren staat aan die D 159.

BSM

PS Dankzij de suggestie van "derdekeer" vond ik snel: http://www.map-france.com/Saint-Christaud-32320/ ... als je naar beneden scrolt zie je verschillende kiekjes.
En daarna was er met chateau d'eau Saint-Christaud direct een pijltje op de kaart, de schaduw gaf de eerste bevestiging.
Waar de D159 uitkomt op de D943?
Ik denk dat het gehucht Saint-Christaud heet.
Ik reken het antwoord van derdekeer goed! Over aan jou.

Het is aan de bekende fietsroute Langs Oude Wegen van Clemens Sweerman, de route naar Santiago de Compostela.
Ik weet niet of dit moeilijk of gemakkelijk is.

Bijlagen

derdekeer schreef:
wo 19 dec, 2018 21:33
Bij de Chapelle Notre-Dame-du-Haut in Ronchamp -- het beroemde bouwsel van Le Corbusier ?

BSM
Bonette….

L’oratoire de Notre Dame du Très Haut a été installé en 1963 au col de La Bonette, à 2715 m d’altitude.

groeten Bert
Googelbare tekst is altijd tricky met zoekmachinegieren in de buurt. Col de la Bonette.

Afbeelding
Bridgestone SM schreef:
wo 19 dec, 2018 21:38
derdekeer schreef:
wo 19 dec, 2018 21:33
Bij de Chapelle Notre-Dame-du-Haut in Ronchamp -- het beroemde bouwsel van Le Corbusier ?

BSM
Nee, L’oratoire de Notre Dame du Très Haut a été installé en 1963 au col de La Bonette

BSM
L’oratoire de Notre Dame du Très Haut a été installé en 1963 au col de La Bonette, à 2715 m d’altitude.
Het was dus te gemakkelijk ... aan jou, Bert/Avic.

EDIT: in verband met die watertoren ... Ik herinner me dat Langs Oude Wegen in die streek van watertoren naar watertoren ging. En aangezien een watertoren altijd op een lokaal hoogtepunt staat, was dat stuk enigszins vermoeiender dan we vooraf gedacht hadden.
2018 79.jpg
Hehe, eindelijk eens een keer goed geraden, en ook een plek waar we ooit met de fiets langskwamen (die Bonette)
geen eenvoudig ritje om daar boven te komen ;-)

en geen idee hoe makkelijk deze foto is….we gaan het merken

BertV