SchorpioenPieter Tijssen schreef:Welk sterrenbeeld hebben wereldfietsers? (ik ben kreeft)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja, door natuurlijke krimp (uitdroging, iedereen droogt uit en krimpt wel een paar cm over de jaren), en door een hernia-operatie.Rachel schreef:Deze uitdaging neem ik aan...jansenius schreef:Eens benieuwd hoeveel vrouwelijke wereldfietsers op deze indecente vraag zullen antwoorden, beste Driesba .
Maar goed, ... .
Ik ben maar 1.67 lang en mijn gewicht is 64.7 kg
P.S.: Ben je gekrompen?
Volgens deze site heb ik met mijn lengte van 1.78 meter een "gezond gewicht" als ik tussen de 59 kg en 79 kg schommelenVincent Schol schreef:Voor mensen die niet weten wat een BMI is. Die kun je hierberekenen. Die van mij is mooi groen
Ik denk dat er wel het een en ander valt af te dingen op die bmi-meter van het voedingscentrum. Zoals het feit of je man of vrouw bent en de bouw van je lichaam. Volgens die meter blijf ik nog in het groen als ik 77 kg zou wegen maar voor mij zou dat een onwaarschijnlijk grote en ongezonde gewichtstoename zijn. Maar misschien zijn die marges daarom wel zo groot om alle soorten en maten mensen 'te vangen'. Het is meer een indicatie denk ik maar.koenie schreef:Volgens deze site heb ik met mijn lengte van 1.78 meter een "gezond gewicht" als ik tussen de 59 kg en 79 kg schommelen
Is dat niet een heel, heel grote marge ?
Google op BMI, en bereken het met een andere website, en dan beland ik veel eerder in de minder goede zones .....
Het is het voedingscentrum dan ook niet te doen om de gezonde mensen aan te wijzen, maar in de eerste plaats om de mensen die ondanks de ruime marges toch ver boven het maximum uitkomen duidelijk te maken dat hun levensverwachting niet helemaal je dat is.Vincent Schol schreef:Ik denk dat er wel het een en ander valt af te dingen op die bmi-meter van het voedingscentrum. Zoals het feit of je man of vrouw bent en de bouw van je lichaam. Volgens die meter blijf ik nog in het groen als ik 77 kg zou wegen maar voor mij zou dat een onwaarschijnlijk grote en ongezonde gewichtstoename zijn. Maar misschien zijn die marges daarom wel zo groot om alle soorten en maten mensen 'te vangen'. Het is meer een indicatie denk ik maar.koenie schreef:Volgens deze site heb ik met mijn lengte van 1.78 meter een "gezond gewicht" als ik tussen de 59 kg en 79 kg schommelen Is dat niet een heel, heel grote marge ?
Joho. Mijn grote leermeester Statistiek en Kansrekening van destijds het Mathematisch Centrum kwam dan altijd, volkomen hilarisch, aandragen met een via de methode van de Poissonverdeling verkregen correlatie tussen het aantal gesignaleerde ooievaars en het aantal geboorten. Totale gekte..jansenius schreef:Ik probeerde hier alleen met een zekere ironie (mild bedoelde ironie) te zeggen dat als je maar lang genoeg zoekt, je in "statistieken" en "studies" altijd wel bevestiging kan vinden van wat je graag hoort.
Een triomfantelijk "quod erat demonstrandum" .
Je kunt ook vast ergens vinden dat QI en BMI de enige grootheid is die een aardige correlatie vertoont met een aantal gezondheidsaspecten en daarbij enige mate van ruime erkenning geniet en daarbij ook eenvoudig in gebruik is.Peter Rodenburg schreef:Van de Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex
"De queteletindex (afgekort QI) of body-mass index (BMI) is een index die de verhouding tussen lengte en massa bij een persoon weergeeft. De BMI kan strikt genomen niet gebruikt worden als betrouwbare maat voor overgewicht bij een individu, aangezien individuele verschillen in lichaamsbouw niet in de berekening worden meegewogen (verhouding van spier-, bot- en vetweefsel)."
en ook:
"Hoewel de BMI een eenduidig criterium lijkt, wordt de betekenis van deze maat in Nederland in zowel de wetenschappelijke als maatschappelijke overgewichtarena en ondergewichtarena betwist. Onder epidemiologen, bewegingswetenschappers en partijen als de Obesitasverening wordt de BMI anders gepercipieerd en gevalideerd. Hoewel het overgewichtdebat een eenduidige discussie lijkt, komt na een analyse van de wetenschappelijke literatuur en interviews met verschillende partijen in Nederland een heel ander beeld van gebruik en constructie van de BMI naar voren."