Bas1988 schreef:Ik heb ook sinds kort een Brooks zadel. Mijn kont schuift steeds iets naar voren, waardoor mijn zitknobbels niet precies achter op het zadel zitten. Ik moet echt een beetje kracht zetten met mijn voeten en armen, om mijn kont achter op het zadel te houden.
Ik neem aan dat er maar één zitpositie goed is: met je zitknobbels achter, op het breede gedeelte van het zadel.
Herkenbaar... Doodmoe werd ik er van. Het is inderdaad op te lossen door het zadel een paar graden naar achteren te verstellen, maar dan kom je weer in de knoei met je edele delen op het moment je wat dieper op het stuur, cq sportiever gaat zitten. Ook vond ik het zadel te glad.
Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het zadel te breed en te glad voor mij was en heb het weer verkocht.
Er zijn meer leren zadels dan Brooks en heb een ander zadel met leren overtrek gekocht en zit weer lekker op de fiets. Het liefste had ik het te vervangen zadel weer gekocht (San Marco Pirelli oid) maar dat kon ik niet vinden.
Groeten,
Eric